Gå til innhold

Skulderoperasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

For 1 ukes tid siden ble jeg operert i skulderen.

Nå er de værste smertene over, og bruker ikke smertestillende mer. Må gå med fatle i 6 uker etter operasjonen da. Natt og dag. Det gjør jeg selvfølgelig. 

Men nå begynner jeg å kjede meg. Ble sykmeldt i 3 uker.

Jobber på kontor. Og kjenner nå det kan være greit å starte opp litt forsiktig. Og selvfølgelig med armen i fatle. Og fra hjemmekontor. 

Hvor lenge var du sykmeldt etter operasjon i skulderen? 

Det er vel lov å starte å jobbe før sykmelding går ut? Legger så klart inn timene jeg jobber hos NAV

Anonymkode: b4579...094

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

For 1 ukes tid siden ble jeg operert i skulderen.

Nå er de værste smertene over, og bruker ikke smertestillende mer. Må gå med fatle i 6 uker etter operasjonen da. Natt og dag. Det gjør jeg selvfølgelig. 

Men nå begynner jeg å kjede meg. Ble sykmeldt i 3 uker.

Jobber på kontor. Og kjenner nå det kan være greit å starte opp litt forsiktig. Og selvfølgelig med armen i fatle. Og fra hjemmekontor. 

Hvor lenge var du sykmeldt etter operasjon i skulderen? 

Det er vel lov å starte å jobbe før sykmelding går ut? Legger så klart inn timene jeg jobber hos NAV

Kommer an på hvilken operasjon du har tatt. Skulderoperasjon kan være så mangt… En kneoperasjon er ikke kun det. Det kan være alt fra et enkelt inngrep på 20minutter til et inngrep på 4 timer med rekonstruksjon.  

Sykemeldt i en uke. 

Anonymkode: 58b5a...3f4

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2026 den 22.22):

Kommer an på hvilken operasjon du har tatt. Skulderoperasjon kan være så mangt… En kneoperasjon er ikke kun det. Det kan være alt fra et enkelt inngrep på 20minutter til et inngrep på 4 timer med rekonstruksjon.  

Sykemeldt i en uke. 

Anonymkode: 58b5a...3f4

Det var 2 sener som var røket. Og biceps delvis avrevet.

Merker jeg blir veldig redd for å gjøre noe feil. Bare det å ta av fatle for å dusje/kle på seg. Gjorde jeg noe feil nå..... Belastet jeg noe jeg ikke skulle? 

Nei, må si jeg gleder meg til 6 uker med fatle er over. Selv om armen/ skulder ikke er bra etter de 6 ukene. Da starter opptrening. Og ikke løfte tungt første 4-6 mnd.

Men kjenner jeg kunne tenke meg å jobbe litt etterhvert. Jobber på pc. Og skjønner armen må være i fatle og hvile da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...