Gå til innhold

Servere middag og kaker til bursdag?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barnet har bursdag snart og vi vil invitere på selve dagen etter barnets ønske. Noen kommer da rett fra jobb og skole/barnehage. 

Bør man servere middag? I så fall hva? Eller holder det med kaker? 

Besøket begynner 17. Noen har barn og da pleier de å dra kl 19, noen litt før om barna må legges innen en tid. 

Vi blir 15stk. Og er ikke plass til alle rundt spisebordet, så vi må ta i bruk sofa også og kanskje er lite bord til barna.

Anonymkode: 277a3...699

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde laget pizzasnurrer, wraps, eller noe annen lett mat. Jeg orker ikke kaker etter jobb, uten noe mat først. 

Anonymkode: 3c0a8...dac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde hatt noe varmt ja, men ikke full middag. Pølser, pizza, pizzasnurrer eller taco var typisk bursdagsklassikere her. Så kake litt senere 😊

Anonymkode: 4fd55...754

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Bestill pizza og ha is til dessert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når dere inviterer så tidlig at folk ikke rekker spise middag bør dere servere noe enkel mat.

Anonymkode: 665e2...c54

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Når dere inviterer til selskap kl. 17 på en vanlig hverdag bør dere servere noe varm middagsmat ja. Det kan godt være noe enkelt, men noe bør dere servere.

Anonymkode: 36236...53e

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer for pizza. Den kan fint inntas i sofa. 🍕

Anonymkode: e3c91...317

AnonymBruker
Skrevet

Når selskapet er klokken 17nen hverdag hvir folk kommer rett fra jobb sier det seg selv at du må servere noe annet enn bare kaker.

Trenger ikke være full middag, men noe som ikke er søtt. F.eks pizza, pølser, pai, gryterett eller lignende som man kan spise der man står eller sitter.

Ta heller en kake til dessert framfor masse kaker og null mat.

Anonymkode: 952de...1fc

• Liker 3
Skrevet

Man må servere noe mat når man inviterer rett etter jobb på en hver ja! Jeg pleier å invitere på helg for å slippe maten 🙈 men en gang ble det hverdag pga barnets ønske, så da bestilte vi pizza. Er jo bare å sette eskene på kjøkkenet og så kan folk spise både ved spisebord, sofa eller stående ettersom hva som passer.

Alle i vår familie er glad i pizza. Flere spiser ikke/er ikke glad i wiener, ikke jeg selv heller. Så personlig synes jeg ikke det er noe man serverer voksne folk 😅 på denne tiden er det jo fremdeles mulig å frese opp både burgere og pølser på grillen også, om man har litt flaks med været.

Anonymkode: 70616...87e

• Liker 2
Skrevet

Bålpanne med pølsegrilling og smores til dessert. 

Anonymkode: c1a03...bb0

Skrevet

Ville absolutt servert enkel middag, ja. 

Enten bestilt noe enkelt, eller laget noe på forhånd. 

Gryterett er vel en norsk klassiker i slike sammenhenger. Kan dagen før, og bare varmes når dere kommer hjem. 

Så serveres kaker kort tid etter maten. 

Anonymkode: 8a13c...979

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 9.18):

Barnet har bursdag snart og vi vil invitere på selve dagen etter barnets ønske. Noen kommer da rett fra jobb og skole/barnehage. 

Bør man servere middag? I så fall hva? Eller holder det med kaker? 

Besøket begynner 17. Noen har barn og da pleier de å dra kl 19, noen litt før om barna må legges innen en tid. 

Vi blir 15stk. Og er ikke plass til alle rundt spisebordet, så vi må ta i bruk sofa også og kanskje er lite bord til barna.

Anonymkode: 277a3...699

Bør ha noe mat og. Pølser eller takeaway pizza? Så får alle en matbit men regner med noe som klager på det og mener du skal stå over komfyren hele dagen! Har to her som alltid inviterer kun til kake og kaffe men forventer mat selv når de skal her. Før var det vanlig med kake og kaffe. No er det jo ikke godt nok med pølser lengre. Ikke i en barnebursdag en gang..

Anonymkode: 66d94...7c1

Skrevet

Pølser, pizza eller pastasalat funker i denne familien.

Anonymkode: 0f0f6...ae2

• Liker 1
Skrevet

Inviteres jeg ved middagstid, forventer jeg at det serveres en form for middag. I en barnebursdag trenger det ikke være mer avansert enn pølser eller pizza, evnt en gryterett, men noe mer substansielt enn kaker. 

• Liker 3
Skrevet

Er enig i at det bør serveres noe "middagslignende" hvis folk kommer rett fra jobb eller skole, men ser for meg at det kan bli litt my med kaker like etterpå. Og hvis du venter med kakene for å la middagen få synke, blir det kanskje en lang dag for mange. 

Hadde gått for noe så enkelt som pizza hvis det absolutt skal være både middag og kaker.

• Liker 1
Skrevet

Da ville jeg ha lagd en god gryterett, servert gode pølser, eller bestilt pizza. For at alle skulle ha fått spist ved bordet, så ville jeg ha latt barna spise først (de er raske). Jeg vil ikke at folk skal grise med mat rundt omkring i huset 🙃. Har du plass til å ta inn et utebord/campingbord?

Anonymkode: c52dd...489

• Liker 1
Skrevet

Her har vi alltid mat og kaker. Er mange barn i familien og hender det blir på en hverdag.

varierer mellom pizza, pastasalat med focaccia eller bare pølser med brød/lomper. 

Kan ikke reise rett fra barnehage/skole/jobb til selskap og ikke få servert mat. 

Skrevet

Vi har pleid å ha linsebolognese eller suppe med fersk focaccia el. Har en i svigerfamilien som alltid har pølser, men det synes jeg er kjipt. 

Anonymkode: 7c3ba...dac

Skrevet

Vi har og altid hatt mat ved bursdag.  Som oftest gryterett

• Liker 1
Skrevet

Dersom dere forventer at voksne folk skal stille i barnebursdag midt i uka, klokka 17 må dere også servere en skikkelig middag. Folk er jo gjerne på jobb til 17. Trenger ikke være gourmet-middag, men mat må det være… 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...