AnonymBruker Skrevet 27. september #1 Skrevet 27. september Jeg er stemor til ei på 12 år som jeg har et veldig godt forhold til. De økonomiske forholdene hos mor virker ikke til å være helt stabile. Jeg har mange ganger vippset stedatteren min penger til litt forskjellige ting. Plutselig i går spurte hun om hun kunne få mer penger fordi moren måtte låne stedatterens penger til hun fikk lønn. Jeg er redd hun ikke får tilbake pengene sine, men jeg har ikke hjerte til å slutte å vippse penger heller da jeg og vi syns synd på henne. Jeg er sammen med far og han vippser selvfølgelig også penger, og jeg gjør det av fri vilje. Hva skal jeg og vi gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: 22ec7...22a
AnonymBruker Skrevet 27. september #2 Skrevet 27. september Hvis dere nå vet at datteren vippser pengene videre til mor må dere selvfølgelig slutte å vippse henne. Kjøp heller direkte det hun trenger (kinobilletten, deodoranten). Anonymkode: d329c...22a 8 2
AnonymBruker Skrevet 27. september #3 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis dere nå vet at datteren vippser pengene videre til mor må dere selvfølgelig slutte å vippse henne. Kjøp heller direkte det hun trenger (kinobilletten, deodoranten). Anonymkode: d329c...22a Datteren bor 4 timer unna, og dette er penger til ting hun skal på med venninner. Derfor det er vanskelig. -ts Anonymkode: 22ec7...22a
AnonymBruker Skrevet 27. september #4 Skrevet 27. september Er dere nå sikre på at hun snakker sant da? En del ungdommer med skilte foreldre er knallgode på å manipulere foreldre som ikke har god kommunikasjon. Anonymkode: 44b84...be0 9 4
AnonymBruker Skrevet 27. september #5 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er stemor til ei på 12 år som jeg har et veldig godt forhold til. De økonomiske forholdene hos mor virker ikke til å være helt stabile. Jeg har mange ganger vippset stedatteren min penger til litt forskjellige ting. Plutselig i går spurte hun om hun kunne få mer penger fordi moren måtte låne stedatterens penger til hun fikk lønn. Jeg er redd hun ikke får tilbake pengene sine, men jeg har ikke hjerte til å slutte å vippse penger heller da jeg og vi syns synd på henne. Jeg er sammen med far og han vippser selvfølgelig også penger, og jeg gjør det av fri vilje. Hva skal jeg og vi gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: 22ec7...22a Velkjent situasjon dette. Smart jente. Anonymkode: 58f2c...532 5
AnonymBruker Skrevet 27. september #6 Skrevet 27. september Når moren tar datterens penger så hun må spørre deg må jo du si NEI. Eller dette er siste gangen. Du blir manipulert gjennom niesen din. Det kommer til å fortsette. Anonymkode: 15e5f...ba6 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #7 Skrevet 27. september Dere betaler for tingene hun skal finne på med venninner mens hun er hos mor? Anonymkode: d329c...22a 2 1
Lykkeliten* Skrevet 27. september #8 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere betaler for tingene hun skal finne på med venninner mens hun er hos mor? Anonymkode: d329c...22a Fordi mor ikke har mulighet? Det er jo en hyggelig ting å gjøre. Men jeg hadde ikke vippset for at mor skulle få pengene. Men hvorfor bor far 4 t fra sitt barn? 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #9 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er stemor til ei på 12 år som jeg har et veldig godt forhold til. Jeg har mange ganger vippset stedatteren min penger til litt forskjellige ting. Plutselig i går spurte hun om hun kunne få mer penger fordi moren måtte låne stedatterens penger til hun fikk lønn. Hva skal jeg og vi gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: 22ec7...22a Be henne høre med far. Hver gang. Anonymkode: 8d3fb...33e 3
AnonymBruker Skrevet 27. september #10 Skrevet 27. september Hvis mor har dårlig råd, så får hun bel bidrag av far? Anonymkode: 5161d...d2a
AnonymBruker Skrevet 27. september #11 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Når moren tar datterens penger så hun må spørre deg må jo du si NEI. Eller dette er siste gangen. Du blir manipulert gjennom niesen din. Det kommer til å fortsette. Anonymkode: 15e5f...ba6 Niesen? Anonymkode: 40684...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #12 Skrevet 27. september Du skal ikke gjøre noe. Far må snakke med mor om uttalelsene. Det går ikke an å oppdra tenåring sammen uten å kunne kommunisere om slikt. Anonymkode: 193e6...e91 4
AnonymBruker Skrevet 27. september #13 Skrevet 27. september Hvorfor bor far så langt unna datteren? Anonymkode: 36b14...b6a
AnonymBruker Skrevet 27. september #14 Skrevet 27. september Mor flyttet 4 timer bort fra far da datteren var liten. Derfor bor datteren langt unna. Hun og far har et kjempegodt forhold og etter flere greier så vet jeg at datteren snakker sant. Mor har ikke alltid råd til togbilletten heller til samvær. Anonymkode: 22ec7...22a
AnonymBruker Skrevet 27. september #15 Skrevet 27. september Da ringer far mor, og ber mor om å utelate datter frq slikt. At hun da heller kan låne av dere. Anonymkode: d1c73...cb6 1
AnonymBruker Skrevet 27. september #16 Skrevet 27. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er stemor til ei på 12 år som jeg har et veldig godt forhold til. De økonomiske forholdene hos mor virker ikke til å være helt stabile. Jeg har mange ganger vippset stedatteren min penger til litt forskjellige ting. Plutselig i går spurte hun om hun kunne få mer penger fordi moren måtte låne stedatterens penger til hun fikk lønn. Jeg er redd hun ikke får tilbake pengene sine, men jeg har ikke hjerte til å slutte å vippse penger heller da jeg og vi syns synd på henne. Jeg er sammen med far og han vippser selvfølgelig også penger, og jeg gjør det av fri vilje. Hva skal jeg og vi gjøre i denne situasjonen? Anonymkode: 22ec7...22a Jeg tenker at det må være en grunn til at hun ber om penger fra deg og ikke far / mor i de tilfellene… Anonymkode: 57274...f3b 2
AnonymBruker Skrevet 27. september #17 Skrevet 27. september Denne jenta bør flytte til dere. Mor har ikke styr på økonomien og hun har det bedre i et stabilt hjem. Anonymkode: 41220...bf0
AnonymBruker Skrevet 27. september #18 Skrevet 27. september Kjøp heller gavekort på kino. Og send henne nødvendig utstyr (deo, bind, sokker, tannbørste, hårstrikk osv) jevnlig i posten. Anonymkode: 4299c...d4e 2
AnonymBruker Skrevet 27. september #19 Skrevet 27. september Ville fått far til å snakke med mor. bare slik at dere er sikker på at barnet ikke lyger å bruker dop eller annet. Du vet aldri. Men samtidig, kan det være dumt å bryte tillitten hun har vist deg, denne var ikke så lett! Men om det stemer at mor alltid tar pengene burde far ta ett skikkelig oppgjør med henne eller melde videre til bv eller noe. Dette er jo ikke greit. Anonymkode: 38ddf...a1f
AnonymBruker Skrevet 27. september #20 Skrevet 27. september Så snilt av deg. Hvis det ikke er snakk om store summer så hadde jeg latt det være. Det er ikke lett i denne økonomien og hvis de pengene du har vippset stedatteren, noenganger har gått til mor istedenfor så tenk heller at du har hjulpet en person som trenger det Dersom det skjer veldig ofte og det er snakk om summer du er ukomfortabel med så kan man jo snakke med mor. Anonymkode: 0b43f...e01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå