Gå til innhold

Noe jeg kan gjøre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg jobber i en helt vanlig daglivarehandel, har gjort dette en god stund nå, dermed har jeg blitt forsåvidt godt kjent med de kundene som er gjenggangere der.

Men her er mitt problem, og også grunnen til at jeg legger dette emnet i Kropp og Helse.

Rundt en gang i uken kommer det innom en ganske så ung kvinne, det eneste hun kjøper er fire-seks pakker tyggis, noe som ikke var så forferdelig uvanlig i starten.

Men etter en god måneden er dette det eneste hun har handlet der.

Nå har hun begynt og se ganske så syk ut, og blitt ganske tynn, dermed regner jeg med at hun har en eller annen spiseforstyrrelse. Siden jeg av min egen natur bryr meg meget om mine med mennesker, lurer jeg på om det er noe jeg kan gjøre med dette?

Jeg vil helst ikke være frekk eller noe slikt, og vet at og ha en som sitter i kassa plutselig kommentere på ditt liv kan være ganske.. ja ubehagelig.

Men det tærer på meg at denne jenta bare blir sykere og sykere, og det er absolutt ingenting jeg kan gjøre med det :(

Dermed kommer jeg til dere kvinner på dette forumet.. er det noe jeg kan gjøre i det hele tatt? Eller skal jeg bare sitte og se at dette mennesket stort sett forsvinner foran mine egne øyne?

Hilsen Anonym Kassamann

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så forferdelig! Jeg forstår godt at du prøver å finne ut av om det er noe du kan gjøre.

Men for å være ærlig, tror jeg ikke det er mye du kan gjøre. Hvis hun kommer sammen med en annen person en gang, så kan du kanskje prøve å snakke med den personen og fortelle om bekymringen din. Ellers kan du nok bare håpet at familien og vennene hennes ser det samme som deg...

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg skjønner at du er bekymret og det er en flott egenskap du har både med å legge merke til folk og bry deg om dem!!!!

Men jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre. Kanskje sørge for å være imøtekommende og hyggelig de gangene jenta er i butikken, om det er lite kunder kan du kanskje prøve å slå av en liten prat?

Men det å kommentere vekttap eller å konkludere med spiseforstyrrelse er kanskje litt drastisk uten at du kjenner mere til henne og hennes situasjon?

Skrevet

Ville ikke sagt det direkte, det du resulterer da er kanskje at hun bytter butikk.

Høres ikke ut som du kjenner henne, og da vet du ikke hvor nær hun tar seg av ting heller. Er hun syk kan det bare gjøre vondt verre at noen hun ikke kjenner bekymrer seg.

men det kan jo være at hun ikke kjenner mange og trenger noen som bryr seg også.

Høres ut som du er en sånn koselig prate menneske, og hvorfor ikke slå av en prat om vær og vind om anledningen byr seg sånn??

SÅ hører du jo fort om jenta har problemer..

Skrevet

Til tross for dine gode hensikter, tror jeg resultatet ville blitt noe ganske annet!

Det kan jo være mange grunner til at hun er blitt så tynn! Kanskje hun har andre problemer hun sliter med, eller kanskje hun rett og slett misbruker amfetamin. Du sier hun kjøper veldig mye tyggis. Når man misbruker amfetamin holder man ikke kjeven i ro, men tygger og tygger og tygger. Mulig hun kjøper tyggisen av den grunn?

Det er godt å høre at det finnes oppvakte mennesker som bryr seg, og jeg tror du kommer veldig langt med å være hyggelig! Jeg tror det betyr enormt mye!

:klem:

Skrevet

Det med amfetamin virker ganske så sannsynelig når du sier det slikt, hun har jo fått de typiske innsunke kinnene som er ganske så vanlige for de som henger litt på skråplanet. Dumt er det jo, fordi hun virket som en veldig oppegående, søt og hyggelig jente de første månende hun handlet der.

Men om dette er tilfellet er det jo enda mindre jeg kan gjøre med saken, tror jeg ikke ville blitt så populær hos sjefen om jeg anklagde kunder for narkomani og spiseforstyrrelser :S

Får nok la det ligge for nå, selv om jeg helst skulle ha kunne gjort noe med det.

Men men.. takk for svarene o/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...