Gå til innhold

Gå i begravelse til onkel?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hva folk gjør. Går man alltid i begravelse til onkler og tanter som man ikke har hatt så mye kontakt med? 

Også om det innebærer at man må reise et stykke? 

Den aktuelle onkelen var godt over 90 år. Har noen barn som jeg heller ikke kjenner så godt pga avstand og aldersforskjell. 

Anonymkode: ec2f7...9d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Glemte å si at jeg har rett på fri fra jobb dersom det er begravelse til nære personer. Litt usikker på hvordan jeg skal regne denne onkelen. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde ikke, heller ikke mine søsken. 

Anonymkode: 1b095...36c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør ikke. 

Har 22 onkler og tanter. Har vært i begravelsen til de som har dødd hittil, men kommer ikke til å prioritere de Jeg knapt har hatt kontakt med og som bor langt unna. 

Har også enkelte søskenbarn jeg knapt kan huske å ha møtt. Ville ikke gått i begravelse til disse heller.

Anonymkode: 1759f...6cf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Lurer på hva folk gjør. Går man alltid i begravelse til onkler og tanter som man ikke har hatt så mye kontakt med? 

Den aktuelle onkelen var godt over 90 år. Har noen barn som jeg heller ikke kjenner så godt pga avstand og aldersforskjell. 

Går mest av alt av hensyn til foreldre og søskenbarn.

Og for å slippe flere tiår med misnøye og slarv.

Anonymkode: 59e7a...fc3

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har flere tanter og onkler. Men jeg har ikke gått til de alle. De jeg ikke gjorde. Sendte jeg en blomst .Alt er greit .

Anonymkode: 5675a...22e

Skrevet

For meg hadde det nok hatt noe å si hvor nært forhold jeg hadde hatt til vedkommende. Jeg har tettere forhold til familien på min fars side, enn min mor. Min mor er også død og jeg hadde før hun døde et anstrengt forhold til både hun og min tante 😔

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde jeg gjort. Har 22 tante og onkler. Hadde gått i begravelse til hver eneste ❤️

Anonymkode: 308d8...9dd

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått hvis det ikke var avgjørende hinder for å få det til. Ville gjort det av hensyn til resten av familien, ikke nødvendigvis min relasjon til onkelen. 

Anonymkode: eaca9...da8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg fikk ta ut en fridag, så ja. 

Anonymkode: 39387...c75

• Liker 3
Skrevet

Spør helt hvor i verden denne onkelen bor. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går til tanter og onkler som jeg har hatt kontakt med, de andre sender jeg en blomst til. 

Anonymkode: 17723...d09

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Glemte å si at jeg har rett på fri fra jobb dersom det er begravelse til nære personer. Litt usikker på hvordan jeg skal regne denne onkelen. 

onkel er ikke nær familie så du får få fri uten lønn

Anonymkode: a9d32...dbd

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er litt forskjellig fra arb til arb plass jeg gir fri med lønn samme gjør de min mann jobber for, og for onkler og tanter 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette varierer jo fra den ene arbeidsplassen til den andre. Hos oss får man fri til begravelse uten at det blir stilt spørsmål. Kan hende de hadde gjort det om det var støtt og stadig, men ikke med normal frekvens. 

Jeg har vært i begravelser til mine tanter og onkler, da har de alle bodd innen grei reiseavstand. 

Anonymkode: ed8cb...05d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil absolutt gå i begravelse til mine onkler og tanter.  Jeg har ikke så mange da, og har jevnlig kontakt med dem. Ikke ofte, men møter de to-tre ganger i året. 

Anonymkode: 02023...9b1

• Liker 1
Skrevet (endret)

Går/reiser i alle begravelser jeg kan,alt fra grandonkler,til foreldre til venner.

Alt for å slippe å jobbe!!!!

1-3 timer borte fra jobb er ren livsnytelse!!! Dumt det bare er toppen 1 eller 2 ganger i året...

Endret av Beerbellygirl
Skrivefeil
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men nå er min onkel på min mor sin side den eneste onkelen jeg har hatt i min oppvekst. 

Anonymkode: 4f22c...aef

Skrevet

Jeg har kun hatt 3 tanter og en onkel. Jeg bor langt fra alle. Min onkel døde på et tidspunkt da jeg hadde dårlig økonomi. Dette og andre ting gjorde at jeg ikke fikk dratt. En av mine tanter døde i fjor sommer. Da var det et bedre tidspunkt, og jeg kunne kombinere det med andre ting. 

Men jeg har også vært i begravelse for en tidligere pastor. Han var en god pastor i en del av livet, og jeg var litt venninne med hans datter, så jeg følte at jeg måtte det. Noen fettere og kusiner kjenner jeg ikke så godt, så det kommer helt an på når den tid kommer. Min mor var yngst, og det var 15 år mellom henne og den eldste søsteren, så jeg må nok gå eller skrive på minnesider til ganske mange etter hvert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det handler litt om reiseavstand for min del. Synes det blir mye med mer enn 6 000 i billetter og mer enn 6 timers reise hver vei, da må man jo også overnatte to netter. Det går ikke fly eller tog til alle norges krinkler og kroker (og i disse krokene er det gjerne ikke overnattingsmuligheter heller). Så tja. Jeg har vært i noen, men ikke alle. Og så snakker jeg med mine foreldre om det først, de har gjerne en formening om hva som er forventet og ikke.

Anonymkode: a931a...a7d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...