Gå til innhold

Taxi fra barsel - bilstol?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi må ta taxi fra barsel når vi skal hjem med nyfødt. 

Har andre erfaring med at taxi stiller med godkjent bilstol?

Er i Bodø, om det hjelper

Anonymkode: d5d48...08d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring og spør. I Oslo har vi det, og jeg kan aldri tenke meg de ikke har det i Bodø. 

Skrevet

De har babystol, men du må ringe og bestille. Sikkert ikke så mange tilgjengelig så ring gjerne i god tid.

Anonymkode: 16d6d...a10

Skrevet

Hvorfor ringer dere ikke taxiselskapet og spør direkte? 

Anonymkode: ab4b8...ed6

Skrevet

Taxi selskap er pålagt å ha. Men ring evnt.

Der vi bor så har de 3 typer baby , mellom sette og beltestol

Anonymkode: 51c62...179

Skrevet

De har, men det kan være LANG ventetid. En venninne av meg endte vel med å vente i tre timer eller noe sånt (!) på at den taxien skulle komme. Ofte er det Maxitaxi også bare som har slikt sete 😛

Anonymkode: 6ff1d...c54

Skrevet

Ofte har de kjempedårlige gamle stoler, eller det er lang ventetid på de som har stol, eller de kommer med feil stol (feks om det er en småbarnsstol er det potensielt ganske farlig for en nyfødt som må sitte ganske bakoverlent for å få puste).

Jeg ville absolutt kjøpt en stol! Kjøp en uten base, som kan beltemonteres, det kan nesten alle babystoler. De trenger ikke ekstra seler eller noe, man bruker bare bilens belte (se video på forhånd og test gjerne i annen bil om dere kan så slipper dere betale takstametertid for det). Da har dere en stol dere vet at er trygg og ikke har vært i kollisjon, blitt mistet i bakken eller oppbevart for lenge eller feil. Og dere har den når enn dere trenger å sitte på i andres bil eller taxi.

Med nyfødt er det også veldig greit å putte baby i bilstolen inne på sykehuset så man vet at man gjør det riktig og har god tid (det kan være vanskelig første gang) og så baby ikke blir kald, og så bære baby ut i bilen i stolen. 

Anbefaler feks BeSafe. Uten base er det ikke kjempedyrt. Kjøp eventuelt brukt av noen dere kjenner eller stoler på. 

Anonymkode: 60696...a43

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...