Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som føler at de har blitt sabotert på jobb? Altså, at noen har prøvd å ødelegge for deg karrieremessig. Hvordan gikk det med deg? Hva var konsekvensene? 

Anonymkode: 7f2b6...62e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Hadde en kollega som sakte men sikkert gjorde alt for å få meg til å fremstå som syndebukken i alle problemer, og dro med seg andre kollegaer på å fryse meg ut. Baksnakket og sladret. Jeg tråkket selv i salaten i fortvilelsens øyeblikk og baksnakket, og da var det plutselig jeg som var skylden i hele det råtne arbeidsmiljøet som HUN hadde skapt. Lederen på det stedet var ikke noen god leder, tok aldri tak i kjernen av problemet som var denne personen, for hun var rett og slett feig og turte ikke. Samme med de andre kollegene som ble dratt med på utfrysingen, særlig én som var superfeig. 

Fikk meg ny jobb, heldigvis. Denne dårlige lederen trodde nok hun løste problemet da hun ga meg god referanse for å bli kvitt meg, jeg ler i mitt stille sinn når jeg tenker på at problemet fortsatt eksisterer i aller høyeste grad der borte. Karrieren min ble ikke ødelagt, trives nå ekstremt godt på ny arbeidsplass med null giftige kollegaer :) 

Hvis du har en sånn kollega er det bare å komme seg vekk så fort du kan. Ikke verdt det å bli, la dem få marinere i sin egen suppe.

Anonymkode: 62a2b...586

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ja. Hadde en kollega som sakte men sikkert gjorde alt for å få meg til å fremstå som syndebukken i alle problemer, og dro med seg andre kollegaer på å fryse meg ut. Baksnakket og sladret. Jeg tråkket selv i salaten i fortvilelsens øyeblikk og baksnakket, og da var det plutselig jeg som var skylden i hele det råtne arbeidsmiljøet som HUN hadde skapt. Lederen på det stedet var ikke noen god leder, tok aldri tak i kjernen av problemet som var denne personen, for hun var rett og slett feig og turte ikke. Samme med de andre kollegene som ble dratt med på utfrysingen, særlig én som var superfeig. 

Fikk meg ny jobb, heldigvis. Denne dårlige lederen trodde nok hun løste problemet da hun ga meg god referanse for å bli kvitt meg, jeg ler i mitt stille sinn når jeg tenker på at problemet fortsatt eksisterer i aller høyeste grad der borte. Karrieren min ble ikke ødelagt, trives nå ekstremt godt på ny arbeidsplass med null giftige kollegaer :) 

Hvis du har en sånn kollega er det bare å komme seg vekk så fort du kan. Ikke verdt det å bli, la dem få marinere i sin egen suppe.

Så du innrømmer faktisk at du var problemet. Hvorfor ellers skulle du skryte på deg at leder ga deg en god referanse?

Er du en god arbeidstaker får du en god referanse om du spør.

Anonymkode: 901ae...372

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg hatt. En  som framstod som en god og støttende kollega, men som så brukte det folk fortalte henne mot dem så fort hun hadde noe å vinne på det. 

Anonymkode: 23d2f...d76

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, har en kollega som er så "snill" og "dyktig", da hun skynder seg til å melde seg på de oppgaver hun vet at jeg har interesse av og kompetanse til, under påskudd av at jeg jo har så mye annet å gjøre. De ganger det er mest leit er de ganger jeg har betydelig mer erfaring og kompetanse av oppgavene enn henne.

Anonymkode: fa51c...1ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2026 den 12.43):

Er det noen her som føler at de har blitt sabotert på jobb? Altså, at noen har prøvd å ødelegge for deg karrieremessig. Hvordan gikk det med deg? Hva var konsekvensene? 

Anonymkode: 7f2b6...62e

Jeg vet at ei prøver aktivt.

Jobber med renhold og har sett henne legge ut feller og grise til mine områder når hun tror at jeg ikke får det med meg. Hun jobber også aktivt for å få frem negative reaksjoner hos meg eller å drite meg ut foran andre. 

Samtidig spiller hun så uskyldig og begynt nå å late som om hun ikke forstår norsk. Vi har jobbet sammen i mange år så jeg vet hva hun forstår og ikke. 

Alt begynte etter jeg tok samme fagbrev som hun har. 

Jeg forholder meg rolig, gir ingen reaksjon, tar avstand. 

Anonymkode: b0aa4...8a8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Så du innrømmer faktisk at du var problemet. Hvorfor ellers skulle du skryte på deg at leder ga deg en god referanse?

Det er en ganske naiv holdning. I teorien burde man få det, men hvis man har en konflikt med sjefen, eller tvert imot at sjefen ønsker å beholde en på arbeidsplassen, er det mange sjefer som velger å gi dårlige referanser.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Seff skrev (4 timer siden):

Det er en ganske naiv holdning. I teorien burde man få det, men hvis man har en konflikt med sjefen, eller tvert imot at sjefen ønsker å beholde en på arbeidsplassen, er det mange sjefer som velger å gi dårlige referanser.

Ja tenk å påstå at noen lyver om å ha fått en god referanse, og så er det helt feil. Så flaut 🙃

AnonymBruker
Skrevet
Seff skrev (4 timer siden):

Hos oss er hvor fornøy man er med ansatte gjerne skriftliggjort og/eller delt med minst en annen person i personalgruppa/HR, så det å gi falske referanser kan fort slå tilbake på en leder som plutselig velger å være vrang. 

Anonymkode: 7f604...5c6

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tidligere leder.

Men jeg var ikke den eneste hun saboterte for når hun fant ut hun skulle det.

Helsigvis ble hun pælma ut til slutt. 

Anonymkode: 72336...f8a

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har dessverre opplevd det. 

Anonymkode: a0bbd...3a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2026 den 23.29):

Det høres ut som du har en litt naiv oppfatning av arbeidslivet. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hos oss er hvor fornøy man er med ansatte gjerne skriftliggjort og/eller delt med minst en annen person i personalgruppa/HR, så det å gi falske referanser kan fort slå tilbake på en leder som plutselig velger å være vrang. 

En konflikt kan naturligvis prege en leders vurderinger, selv om de deles med andre/HR. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, tidligere leder.

Men jeg var ikke den eneste hun saboterte for når hun fant ut hun skulle det.

Helsigvis ble hun pælma ut til slutt. 

Anonymkode: 72336...f8a

Hadde vi samme sjef...

Anonymkode: a98f3...e02

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2026 den 2.25):

En konflikt kan naturligvis prege en leders vurderinger, selv om de deles med andre/HR. 

Ja, men poenget mitt er at f. eks. dersom leder rett før en konflikt har gitt gode skussmål, og særlig skriftlig, så er det mistenkelig dersom man snur helt og plutselig gir dårlige referanser under/etter en konflikt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.9.2026 den 10.59):

Ja, det har jeg hatt. En  som framstod som en god og støttende kollega, men som så brukte det folk fortalte henne mot dem så fort hun hadde noe å vinne på det. 

Anonymkode: 23d2f...d76

Hadde vi samme kollega? M?

Skrevet

Ja, en leder og en annen kollega som var denne ledelsens favoritt. Sier seg selv at det ble en giftig kombo. 

Anonymkode: 56bcd...037

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.9.2026 den 23.29):

Jeg skjønner helt ærlig ikke logikken din her. Det du påstår er jo egentlig at jeg må ha fått en god referanse fordi jeg IKKE var problemet. Jeg fikk en god referanse ellers hadde jeg ikke fått den jobben. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...