Gå til innhold

El-sykkel

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser stadig vekk unge barn som bruker elsparkesykkel. Barn som som ikke har fylt 13 år. Hvordan kan foreldre tillate det? Er det fordi de føler seg presset av små unger? Mine er 11 og 12 år.  

De har lurt på hvorfor de ikke kan få elsparkesykkel. Jeg har forklart dem at det får de ikke før de 16 år. 

De forklarer da at de ikke får være med  gjengen, vel da sier jeg som det er: gjengen kan ryke å dra. Bare dumme folk skaper gjenger/grupper, og at deres foreldre er grunnen til at ddt er som det er. 

Anonymkode: c152e...b70

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Første pkt er å vite forskjell på elsykkel og elsparkesykkel. Andre pkt er å ikke kalle andre folk dumme foran barna. 

Anonymkode: 3bacb...339

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Første pkt er å vite forskjell på elsykkel og elsparkesykkel. Andre pkt er å ikke kalle andre folk dumme foran barna. 

Hva er galt med å kalle foreldrene deres for dumme? Skal man skåne dem for det fordi foreldrene deres ikke har vett  nok til å si nei? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hva er galt med å kalle foreldrene deres for dumme? Skal man skåne dem for det fordi foreldrene deres ikke har vett  nok til å si nei? 

I HI er det ikke foreldrene, men barna du kaller dumme. "Bare dumme folk skaper gjenger". Man kaller ikke andre folk dumme. Vær en rollemodell for barnet ditt. Å kalle folk dumme er i grenseland til mobbing.

Dessuten er det feil. Tilhørighet i en vennegruppe er normal sosial adferd hos både barn og voksne. Å bli holdt utenfor er veldig vondt og ødeleggende. Finn alternative løsninger for barnet ditt, slik at du ikke isolerer henne fra et normalt sosialt liv. Mine barn fikk elsykkel, men ikke elsparkesykkel.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn på 12 kan låne min elsykkel da han trenger det. F.eks. når han må sykle til og fra trening osv. Han er blitt stor nok til å kunne bruke min sykkel. De er tre gutter i klassen , så vidt jeg vet, som har samme mulighet. 

jeg har ikke kjøpt han sykkelen spesielt, jeg har sykkelen og bruker den for å dra til og fra togstasjon. 

men hvorfor skulle jeg si nei? Han skal opp en veldig lang og bratt bakke, jeg har en elsykkel. Må jeg si nei bare fordi DU ikke har samme sykkel? 🤔 Sykkelen min er ikke trimmet, vi er på Østlandet og det er ikke samme tilstander som i Alta der barna trimmer sykler til å kjøre i 50 km/t.

Anonymkode: 33ba7...25d

AnonymBruker
Skrevet

Min ene sønn har begynt på ungdomsskolen nå og her om dagen hadde de sykkeldag på skolene. De skulle sykle fra skolen til et annet sted og mange hadde el-sykkel. Jeg blir helt matt av hvor late unger og ungdom har blitt. Min får verken el-sykkel eller elsparkesykkel. 

Anonymkode: 35370...8ea

• Liker 1
Skrevet

Foreldre klarer ikke presset...og de skal være kule/ venner med barna og da får de el sparkesykler...

Ikke følger de med heller..

Dessverre ser jeg alt for mange foreldre som tror at barna ikke klarer å sykle på vanlig sykkel lenger..

For det er for slitsomt..for langt...det er bakker etc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...