AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:10 #1 Skrevet fredag kl. 18:10 Ikke lov å bruke mobil i bilen, men hva er egenrlig annerlwdes med de store skjermene i elbilene, der mye av innstillingene er. En må jo stadig vekk bort på skjermen og klikke og ordne , mens en kjører... Den skjermen tar jo like mye av oppmerksomheten?? Anonymkode: 43deb...f75 1 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:18 #2 Skrevet fredag kl. 18:18 Har du mobilholder så kan du da røre mobilen på lik linje med den store skjermen. Nå er ingen av delene annbefslt i fart. Anonymkode: 8b100...93f 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:18 #3 Skrevet fredag kl. 18:18 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke lov å bruke mobil i bilen, men hva er egenrlig annerlwdes med de store skjermene i elbilene, der mye av innstillingene er. En må jo stadig vekk bort på skjermen og klikke og ordne , mens en kjører... Den skjermen tar jo like mye av oppmerksomheten?? Anonymkode: 43deb...f75 Ja, forstå det den som kan. Man kunne like godt gjort det straffbart å kjøre bil med bare én hånd på rattet eller å spise pølse eller drikke kaffe bak rattet. Hvordan er å snakke i en håndholdt telefon så mye verre? Da kan man ha blikket på veien hele tiden, mens mange nye biler kan man ikke velge radiokanal eller viskerintervall på uten å plukke i vei på en skjerm. Det gir ikke mening. Anonymkode: 00b46...4fa 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:19 #4 Skrevet fredag kl. 18:19 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke lov å bruke mobil i bilen, men hva er egenrlig annerlwdes med de store skjermene i elbilene, der mye av innstillingene er. En må jo stadig vekk bort på skjermen og klikke og ordne , mens en kjører... Den skjermen tar jo like mye av oppmerksomheten?? Anonymkode: 43deb...f75 Nei nei nei. Nå må du ikke gi noen ideer her…. 🙄🙄🙄 01.01.2027: «Nyhet! Skjerm i bil blir forbudt» Anonymkode: 5ed72...390
Mardina Skrevet lørdag kl. 01:36 #5 Skrevet lørdag kl. 01:36 Synes også disse store skjermene i elbiler er en uting 😠 Det tar fort bort fokuset man burde ha på bilkjøring. Glad jeg ikke har en sånn svær skjerm i min bil og at de fleste funksjonene jeg bruker daglig er på fysiske knapper. 2
newman01 Skrevet mandag kl. 14:57 #6 Skrevet mandag kl. 14:57 AnonymBruker skrev (På 25.9.2026 den 20.10): Ikke lov å bruke mobil i bilen, men hva er egenrlig annerlwdes med de store skjermene i elbilene, der mye av innstillingene er. En må jo stadig vekk bort på skjermen og klikke og ordne , mens en kjører... Den skjermen tar jo like mye av oppmerksomheten?? Anonymkode: 43deb...f75 Største forskjellen er at skjermen i bilen har verken Facebook, meldinger, TikTok , YouTube eller annen underholdning. Det er begrenset hvor mange ganger man tukler med vindusviskerinnstillingene. Alternativt bruker man stemmen og talekommandoer. Det er fint.
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 16:02 #7 Skrevet mandag kl. 16:02 Har stor skjerm, men det blir lite tukling i fart. Alle knapper jeg trenger i fart er på eller ved rattet. Lar ofte skjermen bare stå i svart ("startskjermen"), siden jeg ikke trenger den til noe. Lys, viskere, radiokanaler/volum og varme styrer jeg uten å flytte blikket eller hendene. Jeg snakker aldri i telefon mens jeg kjører bil. Jeg har prøvd, og det holdt på å gå veldig galt, så jeg lovte meg selv å aldri gjøre det igjen. Jeg opplevde det som at mesteparten av hjernekapasiteten og oppmerksomheten min ble opptatt av å både tolke det som ble sagt, visuelt se for meg situasjonen som ble forklart, og å konsentrere seg for å formulere et svar. Da jeg var ferdig å snakke i telefon, oppdaget jeg at jeg hadde kjørt tvers igjennom en rundkjøring jeg ikke hadde lagt merke til, og hadde tatt av på feil avkjøring. Gudene vet hvordan jeg kom meg igjennom den rundkjøringen, det er godt mulig jeg brøt alt av vikeplikt så de andre måtte hugge bremsene... det der tør jeg ikke å gjøre igjen. Anonymkode: fcf4b...1b8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå