Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan vi snakke om når barn blir til content?

Jeg blir provosert av å se en 7-åring bli brettet ut på Snap og TikTok over en lav sko. Alt skal på nett. Skolebytte frem og tilbake, avslag på taxi, hvilke vansker han har, hvilke diagnoser han kanskje får.

En 7-åring har ikke samtykket til dette. Han kan ikke forstå rekkevidden. Internett glemmer aldri.

Det er tøft nok å måtte bytte skole to ganger på kort tid fordi de voksne ikke får logistikken til å gå opp. Da trenger han ro og trygghet, ikke at hele historien hans legges ut til fremmede for likes og kommentarer.

Det er ikke åpenhet. Det er utlevering. Og det er forkastelig.

Barn er barn. Ikke content.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig, når foreldre selv har hjerne på størrelse med en ert så må myndighetene inn og regulere dette.
De gjør det 100% av egen egoisme og oppmerksomhet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

...og hvis ingen fulgte alle disse foreldrene som gjør dette, hadde det ikke vært et marked.

Skrevet

Jeg følger henne ikke. Men hun dukker til stadighet opp. 

Skrevet

Nå må du slutte å eksponere sønnen din, i alle situasjoner.  Han blir eksponert over en lav sko. I dag på sykehus rett før og rett etter narkose. Dette er bekymringsverdig… skam deg

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Hun dukker opp i min feed også, og jeg reagerer så på utleveringen. Det er et stort overtramp, at det i det heletatt er lov? 

Og såvidt jeg har sett er det null kritikk i kommentarfeltet. 

Den kontoen er skikkelig ille! 

• Liker 1
Skrevet
EllaSays skrev (42 minutter siden):

Hun dukker opp i min feed også, og jeg reagerer så på utleveringen. Det er et stort overtramp, at det i det heletatt er lov? 

Og såvidt jeg har sett er det null kritikk i kommentarfeltet. 

Den kontoen er skikkelig ille! 

Jeg er helt enig.. Den kontoen er noe av det verste på både tiktok og snap. Det er null grenser for hva som legges ut. Og hun heies frem i kommentarfeltet . 

Jeg syntes dette er bekymringsverdig. Burde vært meldt til barnevernet!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...