AnonymBruker Skrevet 24. september #1 Skrevet 24. september Jeg skal på Kielbåten og har blitt fortalt at jeg bør gjøre (julegave)shopping i Kiel. Har også blitt fortalt at jeg bør gå innom matbutikken fordi de har så mye større og bedre utvalg av alt der. Jeg vet jeg skal innom Primark, men hva ellers gjør/shopper man i Kiel? Hva bør jeg se etter i matbutikken? Har de noe spesielt glutenfritt som er billigere der? Hvilke andre butikker er must å gå innom? jeg har tenåringsbarn (som ikke skal være med), og jeg er glad i interiør. Liker ikke bruktbutikker særlig godt. Røyker ikke, drikker ikke. takk for alle tips:) Anonymkode: 8cae3...575
AnonymBruker Skrevet 24. september #2 Skrevet 24. september Har ikke vært i akkurat Kiel, men da jeg har besøkt Tyskland har jeg satt pris på dm/drogerie markt. En kjede med ulike skjønnhets- og hudpleieprodukter, samt snacks og helsekost/økogodteri. Liker du Normal, kan det godt hende du liker denne Anonymkode: 86abe...658
AnonymBruker Skrevet 24. september #3 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Har ikke vært i akkurat Kiel, men da jeg har besøkt Tyskland har jeg satt pris på dm/drogerie markt. En kjede med ulike skjønnhets- og hudpleieprodukter, samt snacks og helsekost/økogodteri. Liker du Normal, kan det godt hende du liker denne Anonymkode: 86abe...658 Takk, jeg skal holde utkikk etter dm😃 Anonymkode: 8cae3...575
AnonymBruker Skrevet 24. september #4 Skrevet 24. september Primark... Så en bratwurst og pretzel. Anonymkode: 6b104...4ab
AnonymBruker Skrevet 24. september #5 Skrevet 24. september Hadde heller dratt på Uniqlo enn Primark. Anonymkode: a0739...fcb 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #6 Skrevet 24. september Jeg forstår heller ikke denne dragningen mot Primark. Vi reiste med Kiel-ferjen i fjor og brukte timene i land på å spasere i parken langs innsjøen, spise is og kose oss. De andre x antall hundre nordmennene stormet rett mot Primark. Anonymkode: c7278...21d 3
AnonymBruker Skrevet 25. september #7 Skrevet 25. september Jeg elsker jo tyske matbutikker, så holder med dem som har sagt det Ellers DM og Rossmann... Liker man litt nips osv, så foreslår jeg Nanu Nana og Depot. For smykker (ikke nødvendigvis ekte altså!) ligger det to butikker rundt Nanu Nana og Depot i senteret (Sophienhof), husker bare ikke navnet på dem i farta. Jeg liker også C&A, men det gjelder nok ikke alle. Peak & Cloppenburg kan også ha mye fint. Tiden går fort, så man bør ikke rusle hvis man skal rekke Primark og hele Sophienhof På Sophienhof kan dere også evt kjøpe lunsj og ta med tilbake på båten hvis dere ikke vil bruke tid på å sitte der og spise. Anonymkode: 96f2e...def 1
AnonymBruker Skrevet 25. september #8 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (På 24.9.2026 den 19.42): Hadde heller dratt på Uniqlo enn Primark. Anonymkode: a0739...fcb Takk for tips! Hva er Uniqlo? Og kan jeg gå dit på den lille tiden vi har i land? Anonymkode: 8cae3...575
AnonymBruker Skrevet 25. september #9 Skrevet 25. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg elsker jo tyske matbutikker, så holder med dem som har sagt det Ellers DM og Rossmann... Liker man litt nips osv, så foreslår jeg Nanu Nana og Depot. For smykker (ikke nødvendigvis ekte altså!) ligger det to butikker rundt Nanu Nana og Depot i senteret (Sophienhof), husker bare ikke navnet på dem i farta. Jeg liker også C&A, men det gjelder nok ikke alle. Peak & Cloppenburg kan også ha mye fint. Tiden går fort, så man bør ikke rusle hvis man skal rekke Primark og hele Sophienhof På Sophienhof kan dere også evt kjøpe lunsj og ta med tilbake på båten hvis dere ikke vil bruke tid på å sitte der og spise. Anonymkode: 96f2e...def Takk for tips:) Anonymkode: 8cae3...575
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 14:44 #11 Skrevet tirsdag kl. 14:44 Skobutikken i første etasje på Sophienhof (kjøpesenteret) har godt utvalg og på tyske merker som Gabor er prisene noe lavere i Tyskland enn her. Anonymkode: e161d...6c2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:59 #12 Skrevet onsdag kl. 15:59 Flæsk og pøls Anonymkode: 86a26...93f
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:08 #13 Skrevet onsdag kl. 19:08 Diverse sjokolade - mye er billigere. Niederegger marsipan koster under halvparten og er for meg et must til jul. Ellers diverse spennende ting, og spesielt litt sjeldne/eksklusive varer er en god del billigere - kjøpte Mon Cheri (som jeg elsker!) i Berlin nettopp - kostet bare vel 30 kroner for en pakning med 10. En med 30 ble også med. En tysk favoritt er ellers Hachez - produsent fra Bremen som lager lekre tynne sjokolader i separat forpakning. Så har man jo diverse av kjøtt, særlig svinekjøtt, som kan være greit om man har kjøling - av andre matvarer pleier jeg å ta med en tube sennep. Om jeg har plass tar jeg også gjerne med slike kirsebær på glass... Anonymkode: 0d961...bc2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå