Tabris Skrevet 24. september #1 Skrevet 24. september Jeg er frivillig barnløs. Og tidligere har jeg bare trengt å tenke på dette med å ha et liv med og hvor lite det er hva jeg ønsker meg. Jeg ønsker meg frihet, både økonomisk og tidsmessig osv. Men i den senere tid har et helt nytt element kommet frem - AI. Jeg ser hvordan det gradvis tar over mer og mer i SoMe, i arbeidslivet, på internett, overalt. Jeg er nå snart 50 år og barnløs. Jeg ser hva som skjer, og jeg kan velge å ikke være en del av det. Jeg kan velge å trekke meg bort fra SoMe og alt som har med dette å gjøre og leve mitt liv i fred. De som oppdrar barn nå.... ikke bare må de forholde seg til alt dette som har med barneoppdragelse å gjøre, de må også forholde seg til AI. For uansett hva man mener om det så vil det ha gradvis større påvirkning i samfunnet. Og de barna som vokser opp nå vil ikke vite om en verden uten hverken internett eller AI, noe deres foreldre må forholde seg til. Og dette har kommet så fort at dagens unge som når blir gravide knapt har hatt tid til å forholde seg til dette. Egoistisk sett er jeg sjeleglad over at jeg ikke har barn i dag og at jeg bare gradvis kan trekke meg unna og bli den sære tanten som ikke er en del av dette lenger. Men jeg har en oppriktig sympati for foreldre i dag som blir nødt til å forholde seg til dette fremover på sine barns vegne. 2 1
Imsdalen Skrevet 24. september #2 Skrevet 24. september Jeg tror ikke verden overlever så lenge at dette blir et reelt problem. 2
Gratis Skrevet 24. september #3 Skrevet 24. september (endret) Tabris skrev (23 minutter siden): Jeg er frivillig barnløs. Og tidligere har jeg bare trengt å tenke på dette med å ha et liv med og hvor lite det er hva jeg ønsker meg. Jeg ønsker meg frihet, både økonomisk og tidsmessig osv. Men i den senere tid har et helt nytt element kommet frem - AI. Jeg ser hvordan det gradvis tar over mer og mer i SoMe, i arbeidslivet, på internett, overalt. Jeg er nå snart 50 år og barnløs. Jeg ser hva som skjer, og jeg kan velge å ikke være en del av det. Jeg kan velge å trekke meg bort fra SoMe og alt som har med dette å gjøre og leve mitt liv i fred. De som oppdrar barn nå.... ikke bare må de forholde seg til alt dette som har med barneoppdragelse å gjøre, de må også forholde seg til AI. For uansett hva man mener om det så vil det ha gradvis større påvirkning i samfunnet. Og de barna som vokser opp nå vil ikke vite om en verden uten hverken internett eller AI, noe deres foreldre må forholde seg til. Og dette har kommet så fort at dagens unge som når blir gravide knapt har hatt tid til å forholde seg til dette. Egoistisk sett er jeg sjeleglad over at jeg ikke har barn i dag og at jeg bare gradvis kan trekke meg unna og bli den sære tanten som ikke er en del av dette lenger. Men jeg har en oppriktig sympati for foreldre i dag som blir nødt til å forholde seg til dette fremover på sine barns vegne. En annen vinkel kan være: De som har barn vil kanskje ha noen som stikker innom når de blir 80 år. Noen som bryr seg? Staten kommer til å sende deg en robot med ai hjerne i en selvkjørende bil som gir deg medisiner og "putter" deg i seng.🙃 Endret 24. september av Gratis
Tabris Skrevet 24. september Forfatter #4 Skrevet 24. september (endret) Gratis skrev (3 minutter siden): En annen vinkel kan være: De som har barn vil kanskje ha noen som stikker innom når de blir 80 år. Noen som bryr seg? Staten kommer til å sende deg en robot med ai hjerne i en selvkjørende bil som gir deg medisiner og "putter" deg i seng.🙃 Det er dessvere altfor mange fortellinger fra de som jobber i eldreomsorgen om eldre som er ensomme og alene selv om de har barn. Så det er ingen garanti. Det er synd at du vinkler innlegget til en "krig" mellom de med og uten barn, for det var ikke min hensikt. Endret 24. september av Tabris 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #5 Skrevet 24. september Mitt liv har uendelig mye mer mening og dybde etter jeg fikk barn. Anonymkode: 657bc...f0e 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #6 Skrevet 24. september Et liv uten familie og barn hadde vært uaktuelt - uansett AI eller ikke. Dessuten er jeg en av de som ikke ser på AI som en trussel. Skjønner ikke helt hva du er redd for, ts? Anonymkode: 11ea8...760 3
skeiv-ostepop Skrevet 24. september #7 Skrevet 24. september Man må velge selv om man ønsker barn eller ikke, og hva som gjør en lykkelig. Men jeg tenker som så at verden er full av idioter - jeg vil oppdra noen som ikke er det som en motvekt. 2
AnonymBruker Skrevet 24. september #8 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Mitt liv har uendelig mye mer mening og dybde etter jeg fikk barn. Anonymkode: 657bc...f0e Flott. Men den dybden din er opplagt full av fordømmende og "jeg vet best og er bedre enn deg"-tanker, så det er ikke sikkert barnløse ender opp noe dårligere enn deg selv om du selvfølgelig ikke er i stand til å se lenger enn din egen nesetipp. Anonymkode: a1293...3e6 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #9 Skrevet 24. september Det er vel bedre å beholde det menneskelige i oss, og vår felles menneskelighet som har vært stabil til alle tider. At vi søker sammen, løser problemer, trenger hus og mat, samarbeider, får barn og får verden fremover. AI-problematikken kan vi løse. Det er mye positivt ved AI, men som all utvikling må vi lære oss å bruke det til verdens og menneskenes beste. Det viktige nå er å bekjempe onde krefter i verden, Russland, og jobbe mot destruktiv politisk polarisering og hat i Europa. Russland destabiliserer USA og resten av den den vestlige verden og vi lar det skje. Det er der den virkelige trusselen er. Anonymkode: 9dd50...93b 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #10 Skrevet 24. september skeiv-ostepop skrev (Akkurat nå): Man må velge selv om man ønsker barn eller ikke, og hva som gjør en lykkelig. Men jeg tenker som så at verden er full av idioter - jeg vil oppdra noen som ikke er det som en motvekt. Jeg er også frivillig barnløs, og kjenner på den samme lettelsen som TS bortsett fra at jeg faktisk ønsker å ta del i sosiale medier og bruke og forstå AI. Jeg er bare veldig glad for at jeg slipper å ha ansvaret for noen andre enn meg selv i dette ormebolet internett tross alt er. Syns folk har mange rare tanker om hvorfor de vil ha/har barn og legger meg ikke opp i det, men tenker mitt om enkelte og at deres tanker rundt hvorfor de har barn kanskje ikke er så sunne for barna deres i lengden. Men din begrunnelse er en jeg faktisk kan både forstå og respektere! Anonymkode: a1293...3e6
AnonymBruker Skrevet 24. september #11 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er vel bedre å beholde det menneskelige i oss, og vår felles menneskelighet som har vært stabil til alle tider. At vi søker sammen, løser problemer, trenger hus og mat, samarbeider, får barn og får verden fremover. AI-problematikken kan vi løse. Det er mye positivt ved AI, men som all utvikling må vi lære oss å bruke det til verdens og menneskenes beste. Det viktige nå er å bekjempe onde krefter i verden, Russland, og jobbe mot destruktiv politisk polarisering og hat i Europa. Russland destabiliserer USA og resten av den den vestlige verden og vi lar det skje. Det er der den virkelige trusselen er. Anonymkode: 9dd50...93b Russland er definitivt en fiende, men det at du tenker de er ansbmvarlige for destabiliseringa i USA tyder på at du slett ikke vet hvordan å forholde deg til sosiale medier. Ekkokamre er skumle greier. Anonymkode: a1293...3e6
AnonymBruker Skrevet 24. september #12 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Russland er definitivt en fiende, men det at du tenker de er ansbmvarlige for destabiliseringa i USA tyder på at du slett ikke vet hvordan å forholde deg til sosiale medier. Ekkokamre er skumle greier. Anonymkode: a1293...3e6 Og du er ikke oppdatert på russiske trollfabrikker. Ekkokamre, ja, helt klart. Men Russland har jo påviselig påvirket amerikanske valg og republikansk propagande i mange år. Dette ble påvist etter valget i 2016. Anonymkode: 9dd50...93b
Vibelator Skrevet 24. september #13 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Et liv uten familie og barn hadde vært uaktuelt - uansett AI eller ikke. Dessuten er jeg en av de som ikke ser på AI som en trussel. Skjønner ikke helt hva du er redd for, ts? Anonymkode: 11ea8...760 Når ai overtar Bank kontoer Når ai hacker atomvåpen Når ai utgir seg for og være mor di Og så videre 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #14 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og du er ikke oppdatert på russiske trollfabrikker. Ekkokamre, ja, helt klart. Men Russland har jo påviselig påvirket amerikanske valg og republikansk propagande i mange år. Dette ble påvist etter valget i 2016. Anonymkode: 9dd50...93b Jeg er fullt oppdatert, også på USA's historie. Og det er sannelig ikke bare Russland som står bak Amerikansk propaganda og som gjør Amerikanske valg til en farse av dimensjoner. Det er lett å peke på Russland, men det finnes mye historie her som Russland så absolutt ikke har vært en del av. Men tilbake til ts sitt tema. Anonymkode: a1293...3e6
Tabris Skrevet 24. september Forfatter #15 Skrevet 24. september Denne tråden handler ikke om barnløs vs barn eller om Russland. Den handler om de som vokser opp i dag med barn, og som må forholde seg til AI fremover på et nivå vi nok ikke kjenner i dag.
AnonymBruker Skrevet 24. september #16 Skrevet 24. september Jeg har barn og takker for omtanken, dette er noe som bekymrer meg masse! Og jeg er ganske teknologisk god. Jeg må ta stilling og forholde meg til det pga. jobben da så hadde ikke kunnet slippe unna selv uten barn. Anonymkode: 35f79...ee8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå