Blikket Skrevet torsdag kl. 11:03 #1 Skrevet torsdag kl. 11:03 Tenkte å starte det. Den som får bekreftet rett svar lager ny oppgave Første spørsmål. Hvilket europeisk land ligger nærmest Brasil? 1
Blikket Skrevet torsdag kl. 13:14 Forfatter #3 Skrevet torsdag kl. 13:14 stan skrev (1 time siden): Frankrike. Jepp til og med landegrense. Din tur
stan Skrevet torsdag kl. 13:33 #4 Skrevet torsdag kl. 13:33 Blikket skrev (17 minutter siden): Jepp til og med landegrense. Din tur Hva eller hvor er Ulan Bator?
Blikket Skrevet torsdag kl. 13:35 Forfatter #5 Skrevet torsdag kl. 13:35 (endret) stan skrev (4 minutter siden): Hva eller hvor er Ulan Bator? La Ullvott få rett. Vi svarte samtidig Endret torsdag kl. 13:37 av Blikket 1
Ullvott Skrevet torsdag kl. 13:35 #6 Skrevet torsdag kl. 13:35 Hovedstaden i Den mongolske folkerepublikk. Nå kalt Ulaanbaatar, og hovedstad i Mongolia.
Ullvott Skrevet torsdag kl. 13:42 #7 Skrevet torsdag kl. 13:42 Hvis alle tidssoner hadde fulgt lengdegradene slavisk: hvor mange tidssoner ville Norge hatt (regn kun med fastlandet)?
Blikket Skrevet torsdag kl. 13:44 Forfatter #8 Skrevet torsdag kl. 13:44 Ullvott skrev (1 minutt siden): Hvis alle tidssoner hadde fulgt lengdegradene slavisk: hvor mange tidssoner ville Norge hatt (regn kun med fastlandet)? Uten å sjekke vil jeg tippe 3 1
Ullvott Skrevet torsdag kl. 13:46 #9 Skrevet torsdag kl. 13:46 Blikket skrev (1 minutt siden): Uten å sjekke vil jeg tippe 3 Riktig Din tur! 1
Blikket Skrevet torsdag kl. 13:47 Forfatter #10 Skrevet torsdag kl. 13:47 Ullvott skrev (Akkurat nå): Riktig Din tur! I tillegg til Frankrike er det et annet EU land som har landegrense mot et land som definitivt IKKE ligger i Europa. Vi snakker da ikke om grense mot Russland eller Tyrkia. Hvilket land er dette, hvilket land har de grense mot og hvor finner vi den?
Ullvott Skrevet torsdag kl. 13:52 #11 Skrevet torsdag kl. 13:52 Blikket skrev (4 minutter siden): I tillegg til Frankrike er det et annet EU land som har landegrense mot et land som definitivt IKKE ligger i Europa. Vi snakker da ikke om grense mot Russland eller Tyrkia. Hvilket land er dette, hvilket land har de grense mot og hvor finner vi den? Spania har to byer i Marokko: Ceuta og Melilla.
Blikket Skrevet torsdag kl. 13:53 Forfatter #12 Skrevet torsdag kl. 13:53 Ullvott skrev (Akkurat nå): Spania har to byer i Marokko: Ceuta og Melilla. Var ikke de jeg tenkte på (Hadde faktisk glemt de spanske eksklavene) men du har helt rett kom igjen med ny oppgave.
Ullvott Skrevet torsdag kl. 13:54 #13 Skrevet torsdag kl. 13:54 Blikket skrev (Akkurat nå): Var ikke de jeg tenkte på (Hadde faktisk glemt de spanske eksklavene) men du har helt rett kom igjen med ny oppgave. Men jeg er veldig nysgjerrig på hva du faktisk tenkte på
Blikket Skrevet torsdag kl. 13:55 Forfatter #14 Skrevet torsdag kl. 13:55 Ullvott skrev (Akkurat nå): Men jeg er veldig nysgjerrig på hva du faktisk tenkte på Blir oppgave senere,
Ullvott Skrevet torsdag kl. 13:56 #15 Skrevet torsdag kl. 13:56 Mitt neste spørsmål: hva er hovedstaden i Myanmar? Og til den som svarer rett: bare spill videre, for jeg må stikke av og gjøre noe annet nå
Blikket Skrevet torsdag kl. 21:19 Forfatter #16 Skrevet torsdag kl. 21:19 (endret) Ullvott skrev (7 timer siden): Mitt neste spørsmål: hva er hovedstaden i Myanmar? Og til den som svarer rett: bare spill videre, for jeg må stikke av og gjøre noe annet nå En by jeg tror jeg avstår fra å prøve å uttale. Naypyidaw Jeg tar opp igjen denne jeg. Utenom Frankrike og Spania er det et tredje EU land som har landegrense mot et land som IKKE ligger i Europa, hvilket land og hvem grenser det mot? Hint denne landegrensen ble en realitet så sent som i 2022. Før det hadde ikke disse landene landgrense mellom hverandre. Endret torsdag kl. 21:19 av Blikket
Lur Venn Skrevet torsdag kl. 21:54 #17 Skrevet torsdag kl. 21:54 Blikket skrev (34 minutter siden): En by jeg tror jeg avstår fra å prøve å uttale. Naypyidaw Jeg tar opp igjen denne jeg. Utenom Frankrike og Spania er det et tredje EU land som har landegrense mot et land som IKKE ligger i Europa, hvilket land og hvem grenser det mot? Hint denne landegrensen ble en realitet så sent som i 2022. Før det hadde ikke disse landene landgrense mellom hverandre. Tipper dette er Nederland, da de i likhet med Frankrike og Spania fortsatt har noen oversjøiske territorier
Blikket Skrevet fredag kl. 06:45 Forfatter #18 Skrevet fredag kl. 06:45 (endret) Lur Venn skrev (8 timer siden): Tipper dette er Nederland, da de i likhet med Frankrike og Spania fortsatt har noen oversjøiske territorier Nei, hint det europeiske landet vi skal til har tidligere hatt kolonier i det karibiske hav, men det er ikke i dette området det idag deler landegrense med et land som ikke ligger i Europa. Idag har landet ingen kontroll over sine tidligere kolonier i det karibiske hav. Forøvrig så er området hvor denne landegrensen ligger helt ubebodd, men som sagt så vidt jeg vet. (Ikke 100% sikker) Endret fredag kl. 06:47 av Blikket
Lur Venn Skrevet fredag kl. 11:58 #19 Skrevet fredag kl. 11:58 Blikket skrev (5 timer siden): Nei, hint det europeiske landet vi skal til har tidligere hatt kolonier i det karibiske hav, men det er ikke i dette området det idag deler landegrense med et land som ikke ligger i Europa. Idag har landet ingen kontroll over sine tidligere kolonier i det karibiske hav. Forøvrig så er området hvor denne landegrensen ligger helt ubebodd, men som sagt så vidt jeg vet. (Ikke 100% sikker) Sverige?
Blikket Skrevet fredag kl. 13:26 Forfatter #20 Skrevet fredag kl. 13:26 Lur Venn skrev (1 time siden): Sverige? Nei, det er en bitte liten ubebodd øy vi snakker om. I mange år var det diplomatisk uenighet mellom de to landene. Og man hadde noe som ble kaldt Whisky-krigen. Det gikk ut på at ekspedisjon fra det ene landet dro til øya plantet landets flagg og la igjen en flaske sprit fra landet. Senere kom en ekspedisjon fra det andre landet rev ned det andre flagget og plantet sitt eget, drakk opp spriten den andre ekspedisjonen hadde lagt igjen og la selv igjen en flaske med sprit. Og slik fortsatte man i år etter år før man i 2022 ble enige om å dele øya i 2.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå