Gå til innhold

Hvor skal jeg jobbe?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_katrine_*
Skrevet

Jeg gikk på attføring for et år siden pga litt psykisk problem i forbinnelse med tapet av min søster.Nå er jeg jobb,vært det i en stund.Jeg er deltidshjelp i Mester grønn,men jeg får maksimum 4000kr i måned!Jeg klarer ikke å betale regninger og mat og må spørre mamma om hjelp hele tiden.Jeg har ingen utdannelse,men vet noen om hvor jeg kan tjene mer enn 103 kr timen?Som jeg kan søke på?

Jeg tjente til og med mer på attføring....det skulle man ikke tro var mulig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke prøve å få en fulltidsstilling?

Hilsen Lille meg

Skrevet

4000,- i mnd? da kan du ikke ha høy stillingsprosent?

Si ja til masse ekstravakter.

Lønna kommer ann på alder, ansinitet og kommunen.

Jeg har jobbet på sykehjem og tjent 103,- timen, og i butikk og tjent 110,- timen.

På sykehjem o.l får man mye tillegg, helg, kveld, helligdag. Det er greit å ta med seg.

Skrevet
Jeg gikk på attføring for et år siden pga litt psykisk problem i forbinnelse med tapet av min søster.Nå er jeg jobb,vært det i en stund.Jeg er deltidshjelp i Mester grønn,men jeg får maksimum 4000kr i måned!Jeg klarer ikke å betale regninger og mat og må spørre mamma om hjelp hele tiden.Jeg har ingen utdannelse,men vet noen om hvor jeg kan tjene mer enn 103 kr timen?Som jeg kan søke på?

Jeg tjente til og med mer på attføring....det skulle man ikke tro var mulig!

Jeg har også jobbet i butikk, da begynte jeg på 100 kr/t, men steg gradvis i lønn til jeg endte på 110 kr/t. Men jeg jobbet 50 timers uker, så da hadde jeg råd til regninger osv. Slik er det å være ufaglært, man får høyere lønn av å ha en universitets/høyskolegrad.

Og så må du jo tenke på hva slags jobb du kan tenke deg, ikke kun utfra lønn. Jeg fikk tilbud om å jobbe på rimi, og der er det høyere lønn enn i den butikken jeg jobbet. Men jeg kunne aldri klart å jobbe på Rimi, så da valgte jeg heller å jobbe et sted jeg trivdes mer og til litt lavere lønn.

Desverre er det slik at man må jobb for å tjene penger her i verden. 103 kr/t er ikke så dårlig lønn når man tenker på at du ikke har studilån. Da jeg jobbet i butikk til den lønna måtte jeg i tillegg betale ned på studilånet (siden jeg hadde tatt en utdannelse som ikke ga meg jobb..)

Du får enten be om å få jobbe mer, ellers får du se deg om etter en annen jobb/ev en annen deltidjobb du kan ha i tillegg. Å være trygda/sykemeldt er ikke noe å trakte etter. Det gir deg faktisk noe tilbake å få jobbe og føle seg som en del av samfunnet ved å yte noe. :)

Skrevet

Man trenger ikke universitetsgrad for å jobbe i blomsterbutikk...

Hva med å søke fulltidsstilling i klesbutikk? Da kan lønnen bli ganske så ok, ca. netto utbetalt etter skatt kr. 15.000,- i måneden eller mer, og det er jo like mye (eller lite) som en med universitetsgrad som jobber i offentlig sektor.

Gjest gjest1
Skrevet

Ekstrvakter på sykehjem i tillegg til jobben i blomsterbutikk gir vel litt ekstra kroner?

Gjest gjest1
Skrevet

Det er vel egentlig timeantallet ditt, og ikke timelønnen, som er det største problemet. De aller fleste, uansett hvor en jobber, ville fått problemer med å betale alle regninger om en bare jobber ca. 40%.

Har du ikke mulighet til å øke stillingen din? Da får du gjerne UB-tillegg også - mange butikker gir dette først når en jobber 12 timer i uken. Slike tillegg kan være godt å ha, timelønnen øker ganske kraftlig på kveldene og særlig på lørdagene da.

Som mange andre her sier så kan du nok lett finne deg en butikkjobb, renholdsjobb osv. og tjene rundt 110,- i timen, men hvis du ikke vil jobbe mer enn du allerede gjør vil jo ikke det utgjøre mer enn et par hundrelapper.

Skrevet
du kan jo søke på sånn avføringskurs da?

det er jo noe det..

ATTføringskurs kanskje..? :ler:

Gjest Gjest_Katrine_*
Skrevet

Nei,de har ikke flere vakter,dessuten er stort sett bare en heltids-stilling i butikker og den er vanskelig å få!!!!!!Så,da må jeg heller se etter noe jeg kan ha ved siden av.Men det er så mange søkere bestandig at det er vanskelig å få jobb i det hele tatt.

Skrevet

Hva med å skaffe seg en utdannelse?

Gjest splæsj
Skrevet

Da kan du se deg om etter en ekstrajobb hvor du kan jobbe sporadisk.

Du kan:

Jobbe som lærervikar på barne/ungdomskolen

Jobbe som ekstravakt i vaktselskap (krever vekterkurs)

Jobbe som ekstravakt innen helsesektoren ( feks sykehjem, boenhet, hjemmehjelp eller sykehus. Mange muligheter)

Registrere deg i et vikarbyrå

Jobbe som eksamensvakt (mange skoler som trenger det i disse eksamenstider)

Skrevet
Jeg er deltidshjelp i Mester grønn,men jeg får maksimum 4000kr i måned!

Jeg har ingen utdannelse,men vet noen om hvor jeg kan tjene mer enn 103 kr timen?Som jeg kan søke på?

Som deltidsansatt får du nok ikke mer enn ca. 4000/mnd. For å få høyere lønn må du søke jobber med høyere stillingsprosent.

Uten utdanning er det vanskeligere å få timeslønn over 120 kr. timen.

Men det er så mange søkere bestandig at det er vanskelig å få jobb i det hele tatt.

På kjøpesentre er som regel stillingene 80%.

At det er mange søkere: sånn er det dessverre bare. Lag en god søknad m/CV og lever søknader i flere butikker. Gi søknaden personlig til butikksjefen/daglig leder, og ring og purr og hør om de har noe ledig. Slik fikk jeg meg jobb! :)

Skrevet

Jeg har hatt jobb som ufaglært pleieassistent i Hjemmesykepleien og tjente 125 kroner timen, fikk også det samme da jeg hadde sommerjobb som kantinebestyrer.

Skrevet
Hva med å skaffe seg en utdannelse?

Hun nevnte vel at hun har vært på attføring, da kan det bety at det ligger visse begrensninger inne ift dette med utdanning.

Gjest Gjest_katrine_*
Skrevet

Takk for mange svar!Men som det står over her så er det begrensninger når det gjelder utdanning....dessverre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...