Gå til innhold

Reparere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bil som har en del problemer,  men jeg er helt avhengig av den da jeg har barn og bor landlig. Har ikke så god råd heller så det skranter og går med den bilen.

Men den streiket altså på tur over fjellet og måtte berges. Den har slitt litt med å bytte gir i det siste og det var gearbox som kom opp. Den gikk i nødmodus.

Verkstedet den kom til hadde ikke tid til å se på den umiddelbart så jeg måtte bare godta at de først kunne se på den en uke senere og jeg dro til min egen by, som er tre timer unna. Verkstedet VET at jeg bor ett godt stykke unna.

Først får jeg mail om at det var en dyse som må byttes, rep kommer på 16k isj,  dette er jo hele månedsbudsjettet mitt men det må jo bare gjøres...

Noen dager etterpå får jeg ny mail på at det er mange andre varsler og alt kan komme på 50k. Noen av tingene som trengs rep som de nevner er ikke ting som haster... jeg sier at de bare får bytte ut den dysen så jeg får kjørt bilen hjem. 

Så får jeg ny mail på at bilen er kjørbar etter at de tok sjekk på den, jeg skriver at jeg har mine tvil om å kjøre den hjem uten rep men de mener det skal gå bra.

Så jeg kommer til avtalt tid da, betaler for sjekken, og bilen starter ikke en gang 🫠 de jumpstarter og sier igjen at den har gått når de tester men når jeg test kjører så er den jo enda i nødmodus og jeg får den ikke opp i mer enn 55kmt. Sier til de at jeg ikke kan kjøre den sånn de tre timene hjem, på motorveien og alt og med masse varsler pipene.

Jeg venter nok en time der mens de "drøfter" osv. Så sier de til slutt at de ikke får gjort noe mer den dagen, de har ikke deler osv. Ikke har de låne bil heller... så jeg tar fatt på veien hjem.

For å få til den turen som alenemor måtte jeg også ha barnevakt, som ikke bare er bare bare siden jeg har barn med spesielle behov. Jeg dro hjemmefra kl 9 og var hjemme kl 21 på kvelden.... samt brukt 1500kr på tog og bussbilleter.

Skrev en lang mail hvor jeg sa at de må bytte den dysen da som de sa, får bare svar at de skal se på det..

De er ett tilsynelatende seriøst verksted, men er det ikke normalt at de kompenserer litt her..

Jeg bor ett sted uten kollektiv tilbud og butikk og alt er laaaangt unna.. barna mine har vært hjemme fra bhg i nesten to uker nå pga dette...

Anonymkode: dddef...15d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tl;dr?

Anonymkode: 65cf2...743

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tl;dr?

Anonymkode: 65cf2...743

Hæ?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hæ?

Det bety To Long; Didn't Read.

Du har ett spørsmål. Nei det er ikke normalt at de kompenserer noen av dine kostnader.

Anonymkode: 54d2c...313

AnonymBruker
Skrevet

Kjøp en nyere bil med gjenværende garanti, ikke bruk 60-70 tusen på en gammel bil som det blir enda flere feil på.

Anonymkode: eacbd...137

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp deg en elbil på 0% rente kampanje uten innskudd (typisk 3000kr mnd i innbetaling) så har du garanti 5år og 3 år på deg til å planlegge veien vider!!! Det er jo en no- brainer i dagens marked!

Anonymkode: de62a...630

Skrevet

Verkstedet kan ikke garantere at det ikke er noe mer feil med bilen eller at diagnosen de har kjørt omfatter rett del eller alt som må til.

Det er derfor en risiko for at du ikke får løst problemet selv om de fikser alt de kommer over. Og mere til. Den tid har det kostet deg mer enn ny bil.

Jeg ville sett på alternativer med nyere bil, sykkel eller lignende

Skrevet (endret)

Du kan jo ikke koste på denne gamle bilen mer enn den er verdt! :snapoutofit:

Skrot den, selg den som delebil eller "som den står".

Du kan ikke bo slik du gjør med barn uten pålitelig transport. Enten må du flytte og nytte deg av kollektivtransport, eller så må du finne en annen bil.

Føler med deg, og leit du ikke har noen menn i familen/venn som kunne hjulpet deg med hele dritten, men slik det er nå er det jo helt uholdbart, og det er bare et tidsspørsmål før noe ryker igjen. 

Endret av Perle
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags bil er dette? Folkevogn? 

Anonymkode: ef5a7...705

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...