Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Middagen vil bestå av italiensk type pizza (altså ikke de store fra Peppes og lignende) men mer som porsjonspizza, i tillegg til et par større og spennende salater med mye forskjelli i, pluss charcuterie-brett med skinker, pølser og oster, det vil være brødpinner og focaccia, dipsauser og noe annen småmat som tomat med mozzarella, melon og lignende. 

Må det bestilles 1 pizza per hode likevel selv om det er så mye i tillegg eller holder det med 10 pizzaer på 18 personer for eksempel?

Anonymkode: 837e3...4e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal de forsyne seg selv? Og hva slags folk er det? Dvs. er det småspiste eldre damer eller storetende unge gutter/menn?

• Nyttig 1
Skrevet

Kan jeg komme? 😄

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nydelig servering! Jeg troe jeg hadde regnet en pizza per hode likevel, spesielt hvis det er "vanlige" folk som skal spise (ikke barn eller 100-års-selskap). Det blir garantert litt for mye, men hva er vel bedre enn pizzarester.

Anonymkode: 4ca58...466

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I min familie måtte du ha bestilt minst en pizza per hode, noen spiser ikke salat, noen spiser bare mye. I svigerfamilien har de spist mye hvis de har tatt en halv sånn pizza 

Anonymkode: 3aa81...e72

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Seff skrev (3 minutter siden):

Skal de forsyne seg selv? Og hva slags folk er det? Dvs. er det småspiste eldre damer eller storetende unge gutter/menn?

Det er stort sett voksne mellom 30 og 45 men også noen tenåringer og noen over 70. Det blir stående fremme som en buffet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er stort sett voksne mellom 30 og 45 men også noen tenåringer og noen over 70. Det blir stående fremme som en buffet.

Jeg hadde faktisk regnet 2 pizza pr tenåring da, sånn porsjonspizza er ikke stort, jeg spiser fort og glatt en alene uten å være veldig storspist. 

Anonymkode: a813b...7a6

Skrevet (endret)

Med tenåringer hadde jeg hvertfall ikke beregnet mindre enn 1 per pers. Det er ikke alltid de er like opptatt av tilleggsmaten. Det er ikke greit å få knapt med mat. Da er det mye bedre å ha litt rester. 

Endret av Bella78
Tillegg
  • Nyttig 1
Skrevet

10 porsjons pizzaer til 18 stk høres lite ut, selv om det er salat og litt annet ved siden av. Det blir omtrent 1/2 pizza pr pers. Og så tenker jeg at folk blir litt redde for å forsyne seg om det ser ut som det er lite mat. Bestill heller litt ekstra og frys ned restene.

• Liker 1
Skrevet

Ville iallfall gått for 15pizzaer. Mer hvis mange er storspiste.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt en halv eller 3/4 til hver. Jeg kan en sjelden gang få i meg en hel pizza på restaurant (porsjonspizza), men det er som regel 1/2 igjen, hvis ikke jeg deler. Da er jeg stappmett! Og med salater og skinke etc i tillegg vil det holde.

Jeg er dame på 52, med god apetitt, veier ca 80. Hadde jeg hatt for vane å greie å få i meg en hel porsjonspizza her og der hadde jeg antakelig veid 150 kg, selv om jeg trener ganske mye.

Anonymkode: 8ec03...7cb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg ville tenkt en halv eller 3/4 til hver. Jeg kan en sjelden gang få i meg en hel pizza på restaurant (porsjonspizza), men det er som regel 1/2 igjen, hvis ikke jeg deler. Da er jeg stappmett! Og med salater og skinke etc i tillegg vil det holde.

Jeg er dame på 52, med god apetitt, veier ca 80. Hadde jeg hatt for vane å greie å få i meg en hel porsjonspizza her og der hadde jeg antakelig veid 150 kg, selv om jeg trener ganske mye.

Anonymkode: 8ec03...7cb

Atte hæ, det er ikke normalt. Høres også rart ut med vekten din tbh. Jeg veier mer enn 20 kg mindre enn deg og klarer LETT å spise en porsjonspizza. Tar gjerne litt ekstra salat og tilbehør også. Mannen min spiser gjerne to stykker hvis han faktisk skal bli mett. Jeg tror ikke jeg har en eneste venninne som ikke spiser en porsjonspizza alene til middag, og vi er alle slanke normale damer. Man kan jo ikke beregne matmengder utifra de få spesielle unntakene. Onkelen min kunne sikkert spist fire stykker, men man forholder seg jo til normale mengder i selskap. Og 1 pizza per person er absolutt normalt. 

Anonymkode: 41f47...3ab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

12-15 holder. Folk gafler jo ikke i seg mengder som om de sitter alene i sofaen når man er i selskap. De aller fleste moderer seg og spiser til de er passe mett, kanskje med unntak av tenåringer som ikke eier skam😆

Anonymkode: dca18...6da

AnonymBruker
Skrevet

Tenåringer og voksne, da hadde jeg regnet 1 pizza pr pers som tommelfingerregel, med en-to pizzaer i tillegg. Du kjenner dine gjester best, men jeg hadde ikke turt å beregne lite mat. Tilbehøret er nettop det- tilbehør, og svært få lesser på med tilbehør  i store mengder. I verste fall så ender du opp med pizzarester, så da slipper du å tenke på Middag dagen etterpå, eller du kan sende med tenåringene…..

Anonymkode: f6f0b...45a

• Liker 3
Skrevet

Du snakker både om porsjonspizzaer og om buffet - hvordan skal det stilles fram? Hele pizzaer eller fat med ferdig oppskårede biter? Flere smaksvarianter? Jeg ville gått på hvertfall en per pers - det ligger litt i ordet porsjonspizza, og slik du beskriver det høres puzzaen ut som hovedretten uansett hvor mye salat og småretter det er ved siden av. Jeg spiser fint en sånn pizza på egen hånd, og med buffet og sosialt samvær og lang tid ved bordet går det fort mer - man spiser ikke bare med mål om og fokus på å bli mett.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

12-15 holder. Folk gafler jo ikke i seg mengder som om de sitter alene i sofaen når man er i selskap. De aller fleste moderer seg og spiser til de er passe mett, kanskje med unntak av tenåringer som ikke eier skam😆

Anonymkode: dca18...6da

Nå ja, ifølge x antall tråder her inne er det akkurat det ganske mange gjør😂

Jeg synes det er bedre å være på den sikre siden og ha for mye enn for lite.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg er småspist og hadde ikke greid mer enn en halv pizza, med alt det gode du nevner i tillegg. Elsker focaccia! Mange spiser sikkert mer enn meg, men det høres litt mye ut med 18 pizzaer. Tror jeg ville gått for 12.

Anonymkode: 6b10b...9a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...