Gunstein123 Skrevet 23. september #1 Skrevet 23. september Synes det blir flere og flere av møtende trafikk som blender meg. Kan det skyldes feil på automatikk? Jeg kjører selv en DS med automatisk lysvelger, og synes det fungerer fint, men kan en stole på at for eksempel langlys drar seg ut til siden ved møtende trafikk? Er det bek mørkt, så er det jo lett å se, men ved tidlig skumring , så er det mye vanskeligere. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #2 Skrevet 23. september Opplever ofte å bli blendet i tuneller og jeg mistenker at det ofte er en miks av for sterke lyspærer, med veldig hvitt lys, og feil innstilling på lysene slik at man får dem rett i øynene. Anonymkode: dcd1a...dbe 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #3 Skrevet 24. september Bor i grisgrendte strøk med mye turister. De glemmer å slå av langlysene og skjønner ofte svært sent hva man vil når man blinker på de. Mange har også kjørelys + tåkelys på. Begge lysfeil er egentlig et forenkla forelegg på 4200 kr. Men...i distriktet er det ikke politi. Nærmeste politi bruker litt over en time på å finne veien hit, så brannvesenet dirigerer trafikk når ulykker skjer osv. Kriminalitet lønner seg igjen, og feil bruk av lys på bil? Ingen ser ut til å bry seg en gang. Dessverre! Anonymkode: 40129...857 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 23:37 #4 Skrevet mandag kl. 23:37 De med tåkelys på er utrolig irriterende, er det noen med det på bak meg som blender noe voldsomt så pleier jeg og blinke med tåkelysene bak på bilen for og få dem til og forstå men neida det forstår de ikke Anonymkode: 26e92...a77 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 04:41 #5 Skrevet tirsdag kl. 04:41 AnonymBruker skrev (5 timer siden): De med tåkelys på er utrolig irriterende, er det noen med det på bak meg som blender noe voldsomt så pleier jeg og blinke med tåkelysene bak på bilen for og få dem til og forstå men neida det forstår de ikke Anonymkode: 26e92...a77 Ja, samme her, etter korona har folk blitt så tett i knollen at de ikke forstår noe som helst. Anonymkode: 40129...857 1 1
moomino Skrevet tirsdag kl. 15:30 #6 Skrevet tirsdag kl. 15:30 (endret) Er mye med nye lys på nyere biler de er sterkere og til tider blender lyset ned seinere ved å stå på auto https://www.forskning.no/bil-og-trafikk-partner-universitetet-i-sorost-norge/lys-kan-vaere-farlig-slik-unngar-du-a-bli-blendet-av-motgaende-biler/2590596 https://www.nrk.no/rogaland/advarer-mot-sterke-lys-i-trafikken_-_-kan-vaere-veldig-trafikkfarlig-1.17609299 Endret tirsdag kl. 15:33 av moomino
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå