Gå til innhold

Nakkepute fly, lang flytur

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken nakkepute til lange flyturer anbefaler dere og hvor kjøpe? Både til voksne og unge tenåringsbarn. 

Det er en jungel av ulike nakkeputer, både tykkelser og med og uten stropp osv. Vi skal fly i 23 timer med en mellomlanding, tre av fire i familien har aldri flydd så langt før så tenker hvertfall nakkepute er greit å kjøpe mtp soving på fly. Tar gjerne i mot alle praktiske tips. 

Anonymkode: 4f9d8...a78

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt en slik som denne noen år, funker fint for meg: 

image.png.f8d9c612d694acee3464a34e017fb38b.png

MEN, trikset er å bruke den bak frem, dvs med åpningen i nakken, ikke den tykke delen som gjør det sykt ukomfortabelt 

AnonymBruker
Skrevet

Trikset er vindussete og legge nakkeputen inntil veggen.

Prøvd mange, også bakfrem, føler de gir lite.

Anonymkode: 848ec...2ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter ikke hvorfor disse kreasjonene kalles nakkeputer, for som nevnt her så skal åpningen altså være bak. 😆 Egentlig burde det hete hakeputer. Eneste råd jeg har mtp disse er å ikke kjøpe for store/tykke til unge tenåringer, og passe på at de har en justerbar stropp til å ha bak nakken.

Jeg synes det er et herk å dra med meg, men hender jeg gjør det på 9t+ flighter. Ellers foretrekker jeg som forrige innlegg å rulle sammen en jakke eller noe og lene hodet mot veggen, evt vippe setet bakover og justere klaffene på setets nakkestøtte. 

Ørepropper er godt å ha, jeg bruker noen med snor som jeg har kjøpt hos Apotek1. Og så liker jeg å ha noe, f.eks en tynn lue, som jeg kan trekke ned over øynene hvis jeg ønsker å sove før de demper lysene på langdistansefly.

Anonymkode: 7eefb...cfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...