AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Jeg merker at jeg har en indre konflikt på grunn av dette. Jeg har verdier og holdninger som er tett knyttet til rettferdighet, likestilling osv. Men på den andre siden liker jeg å bli dominert. Bli ydmyket. Bli brukt. Det gir meg en sånn intens følelse haha. Og jeg opplever kognitiv dissonans på grunn av dette. Dette er noe jeg ikke kan endre føler jeg. Det er noe annet å si at man skal spare penger, men å ikke gjøre det. Vil si at dette er en del av meg? Tror kanskje det henger sammen med hva samfunnet anser som en feminist og hva som anses som riktig seksualitet som påvirker meg. Har dere noen tanker? Anonymkode: d93af...744
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg merker at jeg har en indre konflikt på grunn av dette. Jeg har verdier og holdninger som er tett knyttet til rettferdighet, likestilling osv. Men på den andre siden liker jeg å bli dominert. Bli ydmyket. Bli brukt. Det gir meg en sånn intens følelse haha. Og jeg opplever kognitiv dissonans på grunn av dette. Dette er noe jeg ikke kan endre føler jeg. Det er noe annet å si at man skal spare penger, men å ikke gjøre det. Vil si at dette er en del av meg? Tror kanskje det henger sammen med hva samfunnet anser som en feminist og hva som anses som riktig seksualitet som påvirker meg. Har dere noen tanker? Anonymkode: d93af...744 M42 her. Tenker at det er fullt mulig å skille seksuelle preferanser, fra samlivet for øvrig. Her liker kona det samme som deg, men vi skiller det greit fra andre områder i livet. Hun er i førersete og sterk og klar på alt annet i AS Familien, jobb/karriere og på alle andre områder. Vi er likestilte eller at hun bestemmer mer på de fleste områder. Men i senga vil hun at jeg bestemmer og bruker henne slik jeg vil. Tror hun synes det er litt pinlig, for hun vil helst ikke snakke om det på andre tidspunkter. Men vi har snakket såpass mye at vi begge vet at dette gjelder sexen og ikke andre områder i livet vårt. Anonymkode: 533f1...b82 3 1
Fighter83 Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg merker at jeg har en indre konflikt på grunn av dette. Jeg har verdier og holdninger som er tett knyttet til rettferdighet, likestilling osv. Men på den andre siden liker jeg å bli dominert. Bli ydmyket. Bli brukt. Det gir meg en sånn intens følelse haha. Og jeg opplever kognitiv dissonans på grunn av dette. Dette er noe jeg ikke kan endre føler jeg. Det er noe annet å si at man skal spare penger, men å ikke gjøre det. Vil si at dette er en del av meg? Tror kanskje det henger sammen med hva samfunnet anser som en feminist og hva som anses som riktig seksualitet som påvirker meg. Har dere noen tanker? Anonymkode: d93af...744 Kan du ikke bare akseptere at du er slik da? Også kan du lete etter begrunnelse for hvorfor etterhvert? Det føles nok som et svik mot egne prinsipper når tenningsmønsteret ditt involverer det stikk motsatte. Men fantasi og virkelighet fungerer etter helt forskjellige mekanismer. Selv så føler jeg en enorm stor frihet i å få være sånn jeg er, jeg slapper av og koser meg stort. Er ikke det å få være fri også det å ha valgfriheten til å få velge? 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #4 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg merker at jeg har en indre konflikt på grunn av dette. Jeg har verdier og holdninger som er tett knyttet til rettferdighet, likestilling osv. Men på den andre siden liker jeg å bli dominert. Bli ydmyket. Bli brukt. Det gir meg en sånn intens følelse haha. Og jeg opplever kognitiv dissonans på grunn av dette. Dette er noe jeg ikke kan endre føler jeg. Det er noe annet å si at man skal spare penger, men å ikke gjøre det. Vil si at dette er en del av meg? Tror kanskje det henger sammen med hva samfunnet anser som en feminist og hva som anses som riktig seksualitet som påvirker meg. Har dere noen tanker? Anonymkode: d93af...744 Jeg er ikke "feminist" men jeg er en ganske sta og dominant type. Men i forholdet mitt er jeg veldig nøye på likestilling og seksuelt er jeg sub, og min man er pleasure dom. Er litt som om du skulle sagt at du vet du er lesbisk men vil ikke være det. Du må akseptere seksualiteten din. Anonymkode: 0ca31...1ba 2
Erfarenmann Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Absolutt ingen motsetning i å være feminist og ha seksuelle preferanser som du har. Seksuelle preferanser har ingen kopling mot feminisme. De bør i alle fall ikke ha det. 1
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #6 Skrevet 19 timer siden Det er absolutt rettferdig og likestilt å ville dele bdsm-preferanser med en partner. Anonymkode: 81dc1...1ae 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #7 Skrevet 18 timer siden Feminist eller ikke, så er det din seksualitet. Det blir vel selvmotsigende å si at fordi du er feminist, så skal du ___. I alle fall hvis feminisme handler om verdi som menneske og det å få kunne utfolde seg på egne premisser. Blir det ikke like feil at feminisme forteller deg hvordan seksualiteten din skal leves ut som at en kjip gammel representant for patriarkiet skal bestemme det? Jeg mener, har man ikke bare da skiftet fangevokter? Du må være fri, ikke definert av et begrep. Anonymkode: 90bc6...7f4 1
Gorgonzola Skrevet 17 timer siden #8 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg merker at jeg har en indre konflikt på grunn av dette. Jeg har verdier og holdninger som er tett knyttet til rettferdighet, likestilling osv. Men på den andre siden liker jeg å bli dominert. Bli ydmyket. Bli brukt. Det gir meg en sånn intens følelse haha. Og jeg opplever kognitiv dissonans på grunn av dette. Dette er noe jeg ikke kan endre føler jeg. Det er noe annet å si at man skal spare penger, men å ikke gjøre det. Vil si at dette er en del av meg? Tror kanskje det henger sammen med hva samfunnet anser som en feminist og hva som anses som riktig seksualitet som påvirker meg. Har dere noen tanker? Anonymkode: d93af...744 Verdier og holdninger knyttet til rettferdighet og likestilling henger da ikke nødvendigvis sammen med begrepet feminist? Skjønner ikke grunnlaget for den påståtte indre konflikten din.
SlemUlv Skrevet 12 timer siden #9 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg merker at jeg har en indre konflikt på grunn av dette. Jeg har verdier og holdninger som er tett knyttet til rettferdighet, likestilling osv. Men på den andre siden liker jeg å bli dominert. Bli ydmyket. Bli brukt. Det gir meg en sånn intens følelse haha. Og jeg opplever kognitiv dissonans på grunn av dette. Dette er noe jeg ikke kan endre føler jeg. Det er noe annet å si at man skal spare penger, men å ikke gjøre det. Vil si at dette er en del av meg? Tror kanskje det henger sammen med hva samfunnet anser som en feminist og hva som anses som riktig seksualitet som påvirker meg. Har dere noen tanker? Anonymkode: d93af...744 Hva samfunnet anser som en feminist? Noen som får velge selv hvordan de lever livene sine. Også innen sex. Hilsen feminist sub. 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Skrevet 11 timer siden Dominans gjort som det bør og skal så er det den submissive som bestemmer. Men sex og livsholdninger henger ikke sammen, nødvendigvis. Man kan som mann også være næringslivsleder og like å bli dominert eller gå med smokk. Man trenger ikke leve hele livet sitt som en sexfantasi. Gudskjelov 😄 Anonymkode: 384ec...93b
Bimbo Skrevet 11 timer siden #11 Skrevet 11 timer siden Skjønner ikke hvorfor dette skal være en konflikt. Selv om mange legger mye rart i feminisme (både blandt de som er anti, og de som kaller seg feminister) så handler det til syvende og sist bare om like muligheter til å være den man er og gjøre det man vil. Å være submissiv seksuelt har lite med hvilken rolle man ønsker å ha i samfunnet for øvrig. Akkurat som at man kan være dominant seksuelt uten å være en naturlig leder på andre områder. At du underkaster deg seksuelt betyr jo heller ikke at du ønsker å gi fra deg selvstendighet og kontroll, en forutsetning for tenningen er vel at du er fri til å velge både partner og fri til å si stopp når du selv bestemmer?
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #12 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Dominans gjort som det bør og skal så er det den submissive som bestemmer. Vil du utdype dette? Anonymkode: accee...bf3
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #13 Skrevet 11 timer siden Skjønner ikke hva det har med hverandre å gjøre? Både mannen og jeg er feminister, men i senga er jeg underdanig og han dominerer. Anonymkode: c1a51...009
SlemUlv Skrevet 10 timer siden #14 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Vil du utdype dette? Anonymkode: accee...bf3 Det er en missoppfatning noen har, fordi submissive har grenser og kan stoppe lek med stoppord når somhelst. Akkurat det samme som den Dominante har og kan.
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden Nå har ikke jeg noe erfaring med «dom» «sub» «ydmykelse» og sånne ting da det ikke er en del av min seksualitet. Men å blande seksuelle preferanser med verdier i livet for øvrig, tenker jeg har lite for seg. Ser ikke helt sammenhengen. Anonymkode: 7a66e...633
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden Feminismen har vel ikke noe med sexlivet å gjøre, der må du bare slippe lystene løs. Jeg er leder av type, også i arbeidslivet. Men i senga er mannen sjef over meg, elsker det. Da slipper jeg all kontroll...er så deilig ❤️ Anonymkode: 9ea47...966 1
daemi Skrevet 7 timer siden #17 Skrevet 7 timer siden Tråden er ryddet for nedsettende innhold og gjengivelse av eksternt innhold. daemi, mod.
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #18 Skrevet 6 timer siden Jeg er like mye feminist fordet om jeg tenner på å dominere menn. Anonymkode: 81dc1...1ae
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #19 Skrevet 6 timer siden Ingen motsetning dette! Jeg er feminist og submissiv i senga,og jeg og kjæresten har snakka mye om hvorfor jeg elsker å bli dominert. Jeg må ha kontroll på så mye annet i livet og hverdagen, så er det én plass jeg kan slippe kontroll så er det i senga. Har veldig lyst å prøve shibari for å bare slippe tak i alt. Men kjæresten er litt skeptisk😅 og så er det vel noe dyrisk/instinktivt i mange kvinner at vi tenner på dominans (men ikke for alle! Og jeg tenner ikke på det utenfor senga. Har heldigvis en lyttende, likestilt feminist-kjæreste, som liker å dominere meg litt) Anonymkode: 8a620...946
K.B. Skrevet 6 timer siden #20 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg merker at jeg har en indre konflikt på grunn av dette. Jeg har verdier og holdninger som er tett knyttet til rettferdighet, likestilling osv. Men på den andre siden liker jeg å bli dominert. Bli ydmyket. Bli brukt. Det gir meg en sånn intens følelse haha. Og jeg opplever kognitiv dissonans på grunn av dette. Dette er noe jeg ikke kan endre føler jeg. Det er noe annet å si at man skal spare penger, men å ikke gjøre det. Vil si at dette er en del av meg? Tror kanskje det henger sammen med hva samfunnet anser som en feminist og hva som anses som riktig seksualitet som påvirker meg. Har dere noen tanker? Anonymkode: d93af...744 Det er ingen kontradiksjon her. At du ønsker like rettigheter og lik lønn har ikke noe med dine seksuelle preferanser å gjøre.. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå