Gå til innhold

Fikk ikke erstatning fra VY

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd det samme som vet om jeg kan klage?

Jeg var på vei til jobb og det var stans i togene igjen. For å komme til jobb må jeg ta tog og deretter buss. Denne dagen skulle jeg få skyss med en kollega, men han kunne ikke vente på meg med forsinkelsen. 

Toget var ca 30 minutter forsinka. Jeg måtte først kjøpe ny billett fordi jeg måtte reise lengre enn først planlagt (skyssen var fra en nærmere stasjon). Brukte ca 70 kroner ekstra på dette. Deretter tok jeg taxi for å ikke bli ytterligere forsinka til jobb. Jeg endte opp med å bli 30 minutter forsinka. Om jeg hadde reist videre med buss til jobb, som var alternativet, hadde jeg blitt 1 time forsinka (det er halvtimesruter på bussene)

Fikk endelig svar fra VY at det eneste jeg får tilbake er 50% av billetten, dvs sånn 35 kroner... er ikke dette litt høl i huet? Jeg burde jo fått dekka taxien??

Anonymkode: 0f099...347

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg var på vei til jobb og det var stans i togene igjen. For å komme til jobb må jeg ta tog og deretter buss. Denne dagen skulle jeg få skyss med en kollega, men han kunne ikke vente på meg med forsinkelsen. 

Toget var ca 30 minutter forsinka. Jeg måtte først kjøpe ny billett fordi jeg måtte reise lengre enn først planlagt (skyssen var fra en nærmere stasjon). Brukte ca 70 kroner ekstra på dette. Deretter tok jeg taxi for å ikke bli ytterligere forsinka til jobb. Jeg endte opp med å bli 30 minutter forsinka. Om jeg hadde reist videre med buss til jobb, som var alternativet, hadde jeg blitt 1 time forsinka (det er halvtimesruter på bussene)

Fikk endelig svar fra VY at det eneste jeg får tilbake er 50% av billetten, dvs sånn 35 kroner... er ikke dette litt høl i huet? Jeg burde jo fått dekka taxien??

Nei det burde du ikke.

https://www.vy.no/vilkar-og-personvern/reisevilkar#item-2b711776cfed

Anonymkode: 461fc...de3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har på stedet krevd å få rekvirert Taxi av Vy. 
Har ikke vært et problem.
Jeg betalte ingenting, bare signerte.

Anonymkode: 6ab76...af4

Skrevet

Dere vet det er streik ?

Anonymkode: 1573e...992

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dere vet det er streik ?

Ts snakker åpenbart om noe som skjedde før streiken startet.

Anonymkode: a06bf...a55

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en episode der toget fra mitt hjemsted til Drammen stod, og jeg måtte rekke Bergensbana. Dermed ble det 1800kr i taxi. Søkte om refusjon men fikk ingenting. Jeg antar at toget ble operativt, men om jeg hadde rukket Bergensbana vet jeg faktisk ikke.

Anonymkode: 4e2b0...b59

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Dere vet det er streik ?

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts snakker åpenbart om noe som skjedde før streiken startet.

Anonymkode: a06bf...a55

Ja, og dessuten gjelder fortsatt vanlige regler når det gjelder forsinkelser som ikke skyldes streiken. Noe som riktignok kan være vanskelig å vite nå om dagen, lett for Vy å skylde på streik. Så det gjelder å følge med på hvilke som er innstilt i forbindelse med streik. Alle de andre har man fortsatt gjeldende rettigheter for. Ser uansett ut som TS har fått det hun hadde krav på. 

Anonymkode: e07c8...ea1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har på stedet krevd å få rekvirert Taxi av Vy. 
Har ikke vært et problem.
Jeg betalte ingenting, bare signerte.

Anonymkode: 6ab76...af4

Hvordan klarte du det?

Skrevet

Dette var før streiken.forsinkelsen var pga signalfeil

Skrevet

Du hadde alternativ buss, selv om den ikke gikk med en gang, og du hadde blitt en time forsinket. Da får du ikke dekket noe mer utover det du har fått.

Anonymkode: f8465...1fd

• Liker 1
Skrevet

Hm. Og du la med kvittering fra taxien og hele pakka? Hva begrunnet de da avslaget på det med? 

har selv fått dekket taxi null problem, og 50% på billetten i togkaos på mer enn 30 min forsinkelse. Gikk gjennom null problem. Men tok taxi fra stasjonen og hjem da, det går ikke buss på strekningen. 

ville prøvd å klage eller iaf gå begrunnelsen. Har aldri hatt noe problemer, unntatt at jeg prøvde meg på refusjon da min klokke sa 30 min forsinket, mens Vys klokke sa bare 29 minutter… fair enough. Alt annet (og som pendler er refusjonssøknaden på bokmerke i nettleser på mobilen for å si det sånn, har blitt ganske mange) har gått gjennom inkl taxi

Skrevet
våren14 skrev (Akkurat nå):

Hm. Og du la med kvittering fra taxien og hele pakka? Hva begrunnet de da avslaget på det med? 

har selv fått dekket taxi null problem, og 50% på billetten i togkaos på mer enn 30 min forsinkelse. Gikk gjennom null problem. Men tok taxi fra stasjonen og hjem da, det går ikke buss på strekningen. 

ville prøvd å klage eller iaf gå begrunnelsen. Har aldri hatt noe problemer, unntatt at jeg prøvde meg på refusjon da min klokke sa 30 min forsinket, mens Vys klokke sa bare 29 minutter… fair enough. Alt annet (og som pendler er refusjonssøknaden på bokmerke i nettleser på mobilen for å si det sånn, har blitt ganske mange) har gått gjennom inkl taxi

Det er der forskjellen ligger, at det ikke går buss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er der forskjellen ligger, at det ikke går buss. 

Ts her

Ruter har jo reisegaranti på at man får dekka taxi hvis man blir mer enn 20min forsinka til ankomststedet.

Det går buss, men det er også et stykke å gå fra bussen til dit jeg skulle.  Hva hvis bussen bare gikk 2 ganger i døgnet (det gjør den hvis jeg tar buss helt fram til dit jeg skulle)? Hvor mye forsinkelse blir godtatt før man får dekka taxi? Siden jeg i utgangspunktet skulle få skyss. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ts her

Ruter har jo reisegaranti på at man får dekka taxi hvis man blir mer enn 20min forsinka til ankomststedet.

Det går buss, men det er også et stykke å gå fra bussen til dit jeg skulle.  Hva hvis bussen bare gikk 2 ganger i døgnet (det gjør den hvis jeg tar buss helt fram til dit jeg skulle)? Hvor mye forsinkelse blir godtatt før man får dekka taxi? Siden jeg i utgangspunktet skulle få skyss. 

Det spiller ingen rolle hva slags reisegaranti ruter har når det var Vy du hadde problemer med.

Anonymkode: 461fc...de3

Skrevet

Vy/ruter kundeservice er en vits. Men slik blir det med monopoler som alle her støtter.

Anonymkode: 78650...30f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...