GÃ¥ til innhold

Male taket

Fremhevede innlegg

Skrevet

Egentlig gjelder det ikke bare tak da, men det er taket jeg skal begynne med 😅 jeg har sett x antall YouTube videoer og det ser ganske komplisert ut for en som aldri har tatt i en malekost eller rulle noen sinne. Er det virkelig så viktig? Kan jeg ikke bare male hjørnene med pensel først også rulle etterpå? Jeg skjønner at jeg ruller og maler samme vei, men må jeg virkelig være så nøye som disse proffene på YouTube er? Synes det virkelig så godt? 😅

Anonymkode: e7659...314

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare prøv, mulig du blir fornøyd. Det er jo variabelt hvor nøye folk er. Profesjonelle må gjøre det helt perfekt fordi de skal jo ta betalt for jobben. 

Anonymkode: 9042b...636

Skrevet

Vil si det viktigste er å vaske taket først.

Bruk matt takmaling.

Anonymkode: 5387c...543

Skrevet

Jeg har malt takene i huset her. Vasket det først med salmiakk to ganger da taket var godt skittent og ville være sikker på at det ikke var sotrester eller noe. Kjøpte takmalingen på biltema. Dette er da første gangen jeg har malt tak. Nå hadde jeg fjernet listene og tapet på veggene, så måtte ikke tenke på hva som evt havna på veggene eller gulvene for alt dette skulle og tas. 

Men jeg rulla med takmalingen mens jeg var på ei trapp. Det gikk veldig fint. Er veldig godt fornøyd med resultatet. 

Anonymkode: 6e949...a8d

Skrevet

Man må jobbe kjapt og effektivt, drøyer du får du skiller. Er tungt å jobbe over hodet da. Husk å dekke godt til, samt sette av langs taklister først om du har det. Jobb i partier, vått i vått, avslutt med lysretning.

Anonymkode: 59565...6c3

• Liker 1
Skrevet

Husk å kjøpe maling for tak, den renner ikke. Og vask skikkelig først. 

Synes ikke det er så komplisert, har malt alle mine tak alle steder jeg har bodd. Men rommene har ikke vært så store, maks 20 m2.

Anonymkode: 06d34...874

Skrevet

Er ikke komplisert. Her har vi teipet lister og brukt rulle på heøe taket. 2 strøk.

Anonymkode: feeaa...d1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...