AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Hei! Min datter er autist jeg tror hun hade meltdown i stad. Hun bor hjemme mens hun studerer. Det skjedde mye for henne i helgen og endte med at hun trekk seg helt tilbake i går og sa nesten ikke et ord i løpet av hele dagen. Før hun gikk på forelesning i dag så virket hun mindre sliten, og var mer seg selv. Men da hun kom hjem etter å ha vært på campus raknet alt sammen da det var noe uforutsett som hadde skjedd på vei hjem. Hun skulle hente noe, men så var det ikke klart for å hentes likevel. Sett utenfra virket det som hun prøvde å roe seg, men det var for mye for henne. Jeg så hun plukket ting opp i affekt og skulle kaste det, hun holdt på det hardt lenge og jeg så hun jobbet hardt med seg selv, men det endte med kasting og banning. Kan dette være etterreaksjon fra helgen? Hun pleier å takle slike ting i rolige perioder. Jeg vil bare prøve å forstå. Det er ikke så lenge hun fikk diagnosen, og virker som hun har blitt litt verre etter hun fikk svar på dette. Anonymkode: fd282...cb4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Ja. Det kan abslutt være tilfellet. Og det som skjer etter diagnose, er at man forstår mer av hvorfor man er som man er, som gjør at man kan slippe noe av maskeringen... Og når det skjer, kan det bli enda vondere og sårere, fordi man innser at man er enda mer påvirket enn man opprinnelig har trodd. Det er utmattende, og for mange litt skummelt. Hun var mest sannsynlig allerede overstimulert eller overveldet, og da skal det ikke mye før det renner over. Har dere snakket noe om hvordan hun foretrekker å bli møtt når hun har meltdowns? (Altså, når hun er rolig og balansert, jeg mener ikke at det er tidne for den praten akkurat nå) Anonymkode: 4110e...8ae 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå