AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Hei Jeg skal kjøpe nye vinterdekk og har fått tilbud på Continental VikingContact 8 til ca. 12 600 kr for 4 dekk, inkl. montering og balansering. Jeg er ganske ny fører og er ikke spesielt glad i å kjøre på vinterføre, så jeg ønsker først og fremst gode og trygge dekk med godt grep på is og snø. Samtidig synes jeg 12 600 kr er ganske mye. Er det vanlig å prøve å forhandle på pris hos dekkhotell/dekkforhandler når man kjøper 4 dekk? Har noen erfaring med å få rabatt, prisavslag eller noe ekstra inkludert? Jeg vurderer også Kumho Wi51 til ca. 9 900 kr, men heller mest mot Continental hvis jeg kan få prisen litt ned 😊 Anonymkode: a7d38...dfd
AnonymBruker Skrevet 19 minutter siden #2 Skrevet 19 minutter siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Jeg skal kjøpe nye vinterdekk og har fått tilbud på Continental VikingContact 8 til ca. 12 600 kr for 4 dekk, inkl. montering og balansering. Jeg er ganske ny fører og er ikke spesielt glad i å kjøre på vinterføre, så jeg ønsker først og fremst gode og trygge dekk med godt grep på is og snø. Samtidig synes jeg 12 600 kr er ganske mye. Er det vanlig å prøve å forhandle på pris hos dekkhotell/dekkforhandler når man kjøper 4 dekk? Har noen erfaring med å få rabatt, prisavslag eller noe ekstra inkludert? Jeg vurderer også Kumho Wi51 til ca. 9 900 kr, men heller mest mot Continental hvis jeg kan få prisen litt ned 😊 Anonymkode: a7d38...dfd Er alltids lov å prøve og evt sjekke flere steder. Ellers lønner det seg egt. å kjøpe vinterdekk på vår og sommerdekk høst... Uansett hvilke pris du får ville jeg aldri kjøpt noe billig/ ukjente dekk for å spare penger. Dekk er den beste forsikringen du kan ha. Continental, nokian,goodyear, Michelin, da får du stort sett gode dekk, men kan ha litt forskjellige egenskaper. Anonymkode: 343af...ea9
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #3 Skrevet 15 minutter siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Uansett hvilke pris du får ville jeg aldri kjøpt noe billig/ ukjente dekk for å spare penger. Dette, dekkene er jo tross alt det eneste kontaktpunket ditt med veien når du kjører, så burde ha noe av skikkelig kvalitet. Anonymkode: cafad...841
AnonymBruker Skrevet 14 minutter siden #4 Skrevet 14 minutter siden Dekk er det aller siste å spare penger på: https://www.motor.no/tester/motors-vinterdekktest-2026-de-beste-piggfrie-dekkene/367123 Med den prisen regner jeg med at du kjører en moderne bil med digre hjul? Det er en idiotisk trend i vår dumme tid. 16 tommers hjul til en LEAF eller PV5 koster rundt halvparten. Anonymkode: 822cf...3c6
AnonymBruker Skrevet 13 minutter siden #5 Skrevet 13 minutter siden Sjekk Dekklåven og Dekk24 om du er nær Oslo området. Anonymkode: 4afe3...5e1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå