Gå til innhold

Hva spiser du som søndagsmiddag?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan er din søndagsmiddag? Er det litt finere og mer forseggjort enn ellers i uka? 

Anonymkode: efc85...77e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan er din søndagsmiddag? Er det litt finere og mer forseggjort enn ellers i uka? 

Som regel ikke en finere middag, men det hender. Søndager er litt stress fordi vi skal på møte og barnemøte i frikirken bl.a

Anonymkode: 5e1fb...270

Skrevet

Av en eller annen grunn har vi ofte hjemmelaget pizza på søndager. Mye pga fotball på TV og så har det blitt litt slik. Hender jeg lager noe annet godt, men vi har som regel litt mer for seg gjort mat på lørdager (flere retter evt mat som tar tid å lage), så da orker jeg ofte ikke det søndag og.

Anonymkode: 981b3...13c

Skrevet

Blir det jeg har i kjøleskapet, i dag ble set kylling og ris

Anonymkode: 52af7...deb

Skrevet

Hvis det er bra vær er vi ute på tur, så da blir det en enkel middag når vi kommer hjem. Hvis det er dårlig vær har vi bedre tid til å lage mer fancy mat.

Anonymkode: 99082...c1e

Skrevet

Vi har ofte mat som tar lang tid. På hverfager passer det ikke med 2-4 timers koke- eller steketid.  Det er også dagen vi lager store porsjoner slik at det blir flere middager.

I dag bli det langtiddstekt ribbe med stekte poteter.

Anonymkode: f4bf6...9ae

• Liker 1
Skrevet

Det er veldig opp og ned, ut fra hva vi tar opp fra fryseren. Alt fra biff, fårikål, fisk, pizza, fersk suppe, hønsefrikase  osv eller bare noe lett som ostesmørbrød

Skrevet

Vegetarnuggets. Stekte poteter og saus. 

Anonymkode: e5daf...e23

Skrevet

Søndag er ofte turdag for oss, så da spise vi ofte en enklere middag på heia. En gang i måneden ca samles vi søsken med familier, foreldre og av og til onkel/tante, da er det mer tradisjonell søndagsmiddag. 

Anonymkode: 229ec...023

Skrevet

I dag ble det hønsefrikasse. Skikkelig gammeldags middag. Det var dårlig vær i helga, så jeg laget kraft. 

Anonymkode: 4b8cb...1dc

Skrevet

Søndag er den dagen i uka med enklest middag: rester, frossen pizza, take away way.

Anonymkode: 6e949...fbd

Skrevet

Varierer veldig. På sommeren er det alltid noe lett. 

Nå på høsten er det typisk litt mer forseggjorte. Forrige uke var det lapskaus, hvor alle grønnsakene var fra egen hage. Det lages da så stor porsjon at det også fryses ned nok til to middager til.

I dag lager jeg entrecote med hjemmelagd fløtegratinerte poteter og maiskolber. Neste søndag blir det finnbiff med potetmos. 

Anonymkode: 4c7f6...25f

Skrevet

Ofte blir søndager litt spontane og hver for seg fordi ungdommene spiller kamper eller jobber. Bortekamp blir ofte mcdonalds sammen med laget på hjemveien 😉

Idag ble det kjapp, men god mat. Pasta med laks i kremet saus av creme fraiche og soyasaus med purre, squash og spinat.

Igår lagde jeg langtidskokt høyrygg (5t) med rødvinssaus og potet/sellerirotmos og honningglaserte gulrøtter.

Restene av kjøttet, kraft og saus blir en gryte imorgen med ris til. Restene av potetmosen blir base for en kjapp suppelapskaus på tirsdag. Hvis vi ikke bare varmer den og har til torsk og brokkoli. Må se an hvor mange vi blir til middag den dagen😉

Skrevet

Spiser ikke noe fast. Det blir hva enn jeg føler for den dagen.

Anonymkode: 2f22c...185

• Liker 1
Skrevet

I dag er jeg syk, så jeg har gjort det lettvint ved å steke en liten frossenpizza. 
Nå gjenstår det bare å se om jeg klarer å få i meg noe av den.

Anonymkode: 51b90...304

• Hjerte 2
Skrevet

Vår, sommer og høst er det ofte noe godt på grillen. Ellers lager vi ofte en eller annen gryte som skal putre noen timer. Og gjerne f.eks fiskesuppe, blomkålsuppe eller kjøttsuppe med hjemmebakt focaccia til.

Anonymkode: 2508f...fde

Skrevet

Alt annet enn burger, pizza og fjorland. Gjerne noe som tar minst et kvarter å lage.

Anonymkode: bd55d...c90

Skrevet

Vi har hverdagsmiddager på søndager som regel. I dag ble det straganof. 

Anonymkode: 23979...dce

Skrevet

Jeg minnes søndagsmiddag fra barndommen var alltid kjøttmat, kjøttkaker, karbonader,stek med grønnsaker,potet og saus. Gode minner!

Idag er det alltid noe "skikkelig"dvs kjøtt eller fisk med poteter,says og grønnsaker. De fineste grønnsakene gjemmes til søndag og det er dekt fint bord. 

Vi er ofte på tur først men da er alt forberedt så det er klart til å lages. 

• Nyttig 1
Skrevet

Vi spiser alltid fisk eller annen sjømat på lørdagskvelden, mens søndagsmiddagen typisk blir ukens eneste skikkelige kjøttmiddag. 

Noen ganger kjøttgryter som tar lang tid, gjerne på svak varme i ovnen, som stifado eller osso buco, eller feks hel lammebog med enten indiske eller marokkanske smaker. Eller kjappere varianter som ytrefilet av kalv, andeconfit eller kyllingfilet i sennepssaus med grønnsaker og båtpoteter. Lasagne og grønn salat er også en grei søndagsmiddag.

I dag ble det lammefrikassé. Annen tradisjonskost om søndagene senere på høsten og vinteren er komler, særlig etter jul når vi bruker opp eventuelt restlager av pinnekjøtt i fryseren til denne klassikeren, sammen med gulrøtter, kålrabi og vossakorv.

Vegetarisk søndagsmiddag går ellers også fint i blant, særlig om sommeren. Feks cannelloni med spinat og ricottafyll i tomatsaus, eller gratinert ny norsk blomkål.

Anonymkode: 60c49...75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...