AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:40 #1 Skrevet søndag kl. 11:40 Vi har noen naboer som de siste to årene har et prosjekt gående ute i hagen. Det er graving skrape lyder fjerne fjell. Det blir sikkert fint når det er ferdig. Men nå kjenner jeg tålmodigheten er tynn. Det er hver helg og søndag starter 10.00 ca. Prøvd å spurt om vi kan snart få fri for dette støyet . Men han blir bare sur å svarer ikke noe mere. Men er dette blitt vanlig bortover . Vi bare gjør som vi vil . Vi stortrives her ellers så vi flytter jo ikke pga dette. Bare frustrert at folk liksom bare ikke bryr seg… Anonymkode: efb3c...fac
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 11:52 #2 Skrevet søndag kl. 11:52 Følger loven. Så motoriserte maskiner brukes ikke søndag. Anonymkode: 04e5d...e13 5 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:00 #3 Skrevet søndag kl. 12:00 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi har noen naboer som de siste to årene har et prosjekt gående ute i hagen. Det er graving skrape lyder fjerne fjell. Det blir sikkert fint når det er ferdig. Men nå kjenner jeg tålmodigheten er tynn. Det er hver helg og søndag starter 10.00 ca. Prøvd å spurt om vi kan snart få fri for dette støyet . Men han blir bare sur å svarer ikke noe mere. Men er dette blitt vanlig bortover . Vi bare gjør som vi vil . Vi stortrives her ellers så vi flytter jo ikke pga dette. Bare frustrert at folk liksom bare ikke bryr seg… Anonymkode: efb3c...fac Ring politiet Anonymkode: 1adc5...f4e 6 1
Bokslukern Skrevet søndag kl. 12:00 #4 Skrevet søndag kl. 12:00 Å holde på med bråkete maskiner på søndager er ikke lov faktisk. Jeg bruker ikke engang kantklipper på søndager. Deilig med en stille dag i uka. Du kan selvsagt gå til det skritt å anmelde. Men det bidrar neppe til bedre naboforhold… 6
Anonymbruker*** Skrevet søndag kl. 12:06 #5 Skrevet søndag kl. 12:06 Jeg gjør lite som er bråkete, men tar ikke noen bevisst hensyn på søndager nei. Jeg synes helligdagsfreden er ett utdatert konsept. Vet det er å banne i kirka (hehe) å mene det på KG. 5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:14 #6 Skrevet søndag kl. 12:14 Anonymbruker*** skrev (7 minutter siden): Jeg gjør lite som er bråkete, men tar ikke noen bevisst hensyn på søndager nei. Jeg synes helligdagsfreden er ett utdatert konsept. Vet det er å banne i kirka (hehe) å mene det på KG. Er helt enig. Men, så lenge loven finnes så får man følge den. En lovbryter er en lovbryter. Anonymkode: 04e5d...e13 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:15 #7 Skrevet søndag kl. 12:15 Bruker ikke maskiner på søndager, nei. Graving med spade må være lov, tenker jeg. Forøvrig tenker jeg at de som mener at man skal være stille i kirketiden er da vel i kirken i kirketiden, så sånn sett så hører de jo ikke hva jeg driver med i kirketiden uansett..? Anonymkode: 8eeb5...511 3
Anonymbruker*** Skrevet søndag kl. 12:30 #8 Skrevet søndag kl. 12:30 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er helt enig. Men, så lenge loven finnes så får man følge den. En lovbryter er en lovbryter. Anonymkode: 04e5d...e13 Det synes jeg var voldsomt svart-hvitt tenking. Har du aldri tatt deg en øl i en park eller brent bål i mai? Hilsen skamløs lovbryter. 4
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:38 #9 Skrevet søndag kl. 12:38 To år var jo voldsomt. Her i gata skjer det at noen har et mindre prosjekt på gang, som kanskje må gjøres ferdig i løpet av helga pga tid eller været. Sånt har ingen klaget på, det har man hatt forståelse for. Anonymkode: 10e7e...ccc
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:38 #10 Skrevet søndag kl. 12:38 Er bonde og fritatt. Anonymkode: 20f6e...2ee 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:39 #11 Skrevet søndag kl. 12:39 Anonymbruker*** skrev (7 minutter siden): Det synes jeg var voldsomt svart-hvitt tenking. Har du aldri tatt deg en øl i en park eller brent bål i mai? Hilsen skamløs lovbryter. Vet jeg om en lov så bryter jeg den ikke. Brenner aldri bål eller drikker i en park nei. Det hadde jeg ikke gjort uansety lov. Anonymkode: 04e5d...e13 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:40 #12 Skrevet søndag kl. 12:40 Her jeg bor er det ingen som bruker bråkete maskiner på søndager. Bortsett fra at det hender at noen slår plenen en søndag ettermiddag. Vi har avtalt at det er "lov". Hvis det f.eks endelig blir opphold etter en uke med regn. Men nå har nesten alle fått robotklipper her, så det er sjeldent man hører en gressklipper. I fint vær, så er de fleste her ute i hage/på veranda i helgene, så da hadde det vært pyton om noen bråkte. Anonymkode: 75de3...0e1 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:43 #13 Skrevet søndag kl. 12:43 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): To år var jo voldsomt. Her i gata skjer det at noen har et mindre prosjekt på gang, som kanskje må gjøres ferdig i løpet av helga pga tid eller været. Sånt har ingen klaget på, det har man hatt forståelse for. Anonymkode: 10e7e...ccc Ja å før det var det andre ting. De er den typen som alltid skal gjøre noe. Skjønner folk er på jobb ellers. Men slitsomt at all fritid skal bli bygge støy for oss rundt.TS Anonymkode: efb3c...fac 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:44 #14 Skrevet søndag kl. 12:44 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her jeg bor er det ingen som bruker bråkete maskiner på søndager. Bortsett fra at det hender at noen slår plenen en søndag ettermiddag. Vi har avtalt at det er "lov". Hvis det f.eks endelig blir opphold etter en uke med regn. Men nå har nesten alle fått robotklipper her, så det er sjeldent man hører en gressklipper. I fint vær, så er de fleste her ute i hage/på veranda i helgene, så da hadde det vært pyton om noen bråkte. Anonymkode: 75de3...0e1 Gressklipper er bare koselig lyd for oss. Det tåler vi. TS Anonymkode: efb3c...fac
Hoppetaujenta Skrevet søndag kl. 12:46 #15 Skrevet søndag kl. 12:46 Jeg bor for tett til å kjøre friløp, så jeg tar veldig mye hensyn ja. Mere enn jeg ønsker av og til. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:47 #16 Skrevet søndag kl. 12:47 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er bonde og fritatt. Anonymkode: 20f6e...2ee Ts her. Faktisk tar bonden i nærheten her mere hensyn. Anonymkode: efb3c...fac
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:48 #17 Skrevet søndag kl. 12:48 2 år? Det er faktisk ikke ok, jeg hadde ikke godtatt det. Her vi bor er det innimellom litt støy på søndager, men da bare 15-30 min av gangen, men stort sett er det stille og det er sånn det skal være mener jeg. Jeg har en jobb der det er mennesker og lyd hele uka og søndager er så deilig🙏 Anonymkode: cdcc6...2f8 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:52 #18 Skrevet søndag kl. 12:52 Her klipper "alle" gresset på søndager, så lite fred å få. Jeg får meg ikke til å gjøre det selv, ennå.... I tillegg har vi en nabo som mange søndager på rad hvert år "maler" opp trær i et sånn maskin som gjør trekubber til spon. Samme nabo har også en eller annen hobby der han holder på i mange timer inne i boden sin med noe som lager konstante "surrelyder" som om man dreier noe på dreiebrett eller filer noe elns. I tillegg har vi en kirke i nærheten som har mange runder med kiming og ringing hver søndag... Ikke så mye ro her på søndager, nei... 😅 Anonymkode: bbe68...582
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:54 #19 Skrevet søndag kl. 12:54 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 2 år? Det er faktisk ikke ok, jeg hadde ikke godtatt det. Her vi bor er det innimellom litt støy på søndager, men da bare 15-30 min av gangen, men stort sett er det stille og det er sånn det skal være mener jeg. Jeg har en jobb der det er mennesker og lyd hele uka og søndager er så deilig🙏 Anonymkode: cdcc6...2f8 Blir helger fridager vi har dette. 😢 vi har nok vært for greie . Men nå er vi lei. TS Anonymkode: efb3c...fac 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 12:55 #20 Skrevet søndag kl. 12:55 Lovverket her jeg bor er litt anerledes. Den regulerer at det skal være stille til visse tider av døgnet, men ikke spesielt på søndager. Personlig prøver jeg å ta hensyn hver eneste dag, uavhengig av hva loven krever. Anonymkode: 58fd1...4d4 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå