AnonymBruker Skrevet i går, 08:32 #1 Skrevet i går, 08:32 Vi blir uten vann og avløp i 5 dager da borettslaget skal bytte rør. Og det skal gå greit det. Det settes ut brakker med dusj og toalett. Men jeg lurer på hva vi gjør på natten. Har ikke så lyst å kle på meg å gå ut. Da får jeg ikke sove igjen etterpå. Dette gjelder også de andre i husstanden. Mannen mener vi kan tisse i en bøtte om natten og tømme den ute i brakkene når vi står opp. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: d81e0...82f
AnonymBruker Skrevet i går, 08:34 #2 Skrevet i går, 08:34 Jeg hadde flytta inn hos foreldrene mine den uka. Eller på hotell. Anonymkode: 9d759...508 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:39 #3 Skrevet i går, 08:39 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde flytta inn hos foreldrene mine den uka. Eller på hotell. Anonymkode: 9d759...508 Har ingen familie i nærheten eller penger til hotell Anonymkode: d81e0...82f
AnonymBruker Skrevet i går, 08:39 #4 Skrevet i går, 08:39 Hvor ofte er dere oppe på natten for å tisse da? Jeg hadde på ingen måte tisset i noen bøtte om jeg en sjelden gang måtte på do på natten. Jeg har to frisk bein, så da hadde jeg gått ned på do. (men jeg hadde nok gjort som vedkommende over her, bodd hos foreldrene mine, event lagt meg inn på hotell). Anonymkode: fad6c...924
AnonymBruker Skrevet i går, 08:40 #5 Skrevet i går, 08:40 Jeg er aldri på do pm natta. Men jeg kan tenke meg at mannen hadde tissa i ei bøtte ja. Anonymkode: cf461...8b8
AnonymBruker Skrevet i går, 08:41 #6 Skrevet i går, 08:41 Hadde tisset i bøtte. Man får ogsp kjøot poaer man kan ha i og kaste det i restsøppel. Anonymkode: 9b49a...5e2 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:42 #7 Skrevet i går, 08:42 Enten lever du med det eller så sover dere et annet sted. Så enkelt er det. Campinghytter med bad? Ferie? Splitte dere (barna hos venner, mannen som mener bøtte er greit hjemme, du på hostel? Anonymkode: 91cc2...32a
AnonymBruker Skrevet i går, 08:42 #8 Skrevet i går, 08:42 God gammeldags pissepøs 😊 eller tissepotte da. Anonymkode: c7dc9...37a 2
Leo Skrevet i går, 08:46 #9 Skrevet i går, 08:46 Jeg hadde uten betenkeligheter anskaffet en bøtte med lokk og brukt den. Vi hadde utendørs toalett da vi pusset opp badet og jeg merket veldig godt at det var vanskelig å få sove igjen selv om det var rett utenfor døren og meget begrenset hva som var nødvendig av påkledning. 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:54 #10 Skrevet i går, 08:54 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): God gammeldags pissepøs 😊 eller tissepotte da. Anonymkode: c7dc9...37a Man klarte det før også, så skal gå bra no også Anonymkode: d81e0...82f 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:55 #11 Skrevet i går, 08:55 Leo skrev (8 minutter siden): Jeg hadde uten betenkeligheter anskaffet en bøtte med lokk og brukt den. Vi hadde utendørs toalett da vi pusset opp badet og jeg merket veldig godt at det var vanskelig å få sove igjen selv om det var rett utenfor døren og meget begrenset hva som var nødvendig av påkledning. Det er akkurat det. Jeg må ned 2 trapper og ut i brakken. Jeg står opp kl 5.30 hver dag. Hvis jeg må kle på meg å gå ut kl 4, så blir det vanskelig å sove igjen Anonymkode: d81e0...82f
AnonymBruker Skrevet i går, 09:11 #12 Skrevet i går, 09:11 Leo skrev (14 minutter siden): Jeg hadde uten betenkeligheter anskaffet en bøtte med lokk og brukt den. Vi hadde utendørs toalett da vi pusset opp badet og jeg merket veldig godt at det var vanskelig å få sove igjen selv om det var rett utenfor døren og meget begrenset hva som var nødvendig av påkledning. Samme her. Jeg har utedo som jeg måtte benytte da jeg pusset opp fordi jeg kun har ett toalett. Det frister lite å kle på seg for å ut i regn og uvær midt på natten. Min bestemor hadde også en slik bøtte med sitte lokk på rommet sitt siden hun var ustø om nettene og det var fare for at hun ramlet i trappen (igjen) om hun måtte forte seg ned til toalettet. Skjønner at det ikke frister for mange da de ikke går på do eller sliter med oppvåkning eller andre ting, men det er en veldig nyttig ting for de av oss som trenger det. Greit å ha til vannet som blir til overs ved tannpuss og annet skyllevann også. Anonymkode: cc14c...399 1
Leo Skrevet i går, 09:13 #13 Skrevet i går, 09:13 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er akkurat det. Jeg må ned 2 trapper og ut i brakken. Jeg står opp kl 5.30 hver dag. Hvis jeg må kle på meg å gå ut kl 4, så blir det vanskelig å sove igjen Anonymkode: d81e0...82f Jeg hadde ikke giddet å ofre nattesøvnen for noe som er så enkelt å løse. Det går jo an å kjøpe noe slikt og ha det i beredskap, men for fem dager holder det strengt tatt med en vanlig bøtte med lokk. Ha en skvett vann i bøtta og hell i en kork med klorin så slipper dere at det lukter. 1
Leo Skrevet i går, 09:20 #14 Skrevet i går, 09:20 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Samme her. Jeg har utedo som jeg måtte benytte da jeg pusset opp fordi jeg kun har ett toalett. Det frister lite å kle på seg for å ut i regn og uvær midt på natten. Min bestemor hadde også en slik bøtte med sitte lokk på rommet sitt siden hun var ustø om nettene og det var fare for at hun ramlet i trappen (igjen) om hun måtte forte seg ned til toalettet. Skjønner at det ikke frister for mange da de ikke går på do eller sliter med oppvåkning eller andre ting, men det er en veldig nyttig ting for de av oss som trenger det. Greit å ha til vannet som blir til overs ved tannpuss og annet skyllevann også. Anonymkode: cc14c...399 Det er ikke så lenge siden både utedo og tissepotte/-bøtte til nattlig bruk var helt vanlig. Fungerer helt fint. Det er snakk om litt tiss. Ikke radioaktivt avfall 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 09:22 #15 Skrevet i går, 09:22 Her ble det sagt at vi skulle få låne tørrklosett under arbeidet, det skjedde aldri. Så jeg kledde på meg og tok heisen ned, måtte ofte stå i kø også (høyblokk). Og det var tre uker her. Men ofret heller nattesøvnen enn å drive med dobøtte. Hadde jo dessuten heller ikke vann å vaske hender med. For nasty å skulle styre med å vaske seg fra vanntank man må ta i med skitne hender. Anonymkode: 408e0...1ca
skeiv-ostepop Skrevet i går, 09:35 #16 Skrevet i går, 09:35 Noe sånt som dette bør enkelt løse problemet tenker jeg. https://www.biltema.no/batutstyr/vvs/toaletter/portable-kjemiske-toaletter/portabelt-kjemisk-toalett-1015-liter-2000066222
visp Skrevet i går, 09:43 #17 Skrevet i går, 09:43 Ha vann i bøtte og tiss i den så det blir litt fortynnet. Ha en bøtte med pose i om man må nr. 2.
senior Skrevet i går, 09:44 #18 Skrevet i går, 09:44 Du verden så pysete folk har blitt. Orker ikke tisse i bøtte . . . tar heller in på hotell. Sier jeg som vokste opp med utedass og nattpotte under senga da det var standard. Ellers kan man jo anskaffe seg en portabel tolettbøtte som noen foreslår . . såkalt bæsj and carry. Vi brukte en sånn for noen år siden i flere måneder da både vannet og avløpet frøs tett en kald vinter. 4
AnonymBruker Skrevet i går, 09:47 #19 Skrevet i går, 09:47 skeiv-ostepop skrev (11 minutter siden): Noe sånt som dette bør enkelt løse problemet tenker jeg. https://www.biltema.no/batutstyr/vvs/toaletter/portable-kjemiske-toaletter/portabelt-kjemisk-toalett-1015-liter-2000066222 Føler det er litt unødvendig for 5 dager. Skal vi bæsje så går vi selvfølgelig ut i brakkene Anonymkode: d81e0...82f 1
Leo Skrevet i går, 09:49 #20 Skrevet i går, 09:49 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Her ble det sagt at vi skulle få låne tørrklosett under arbeidet, det skjedde aldri. Så jeg kledde på meg og tok heisen ned, måtte ofte stå i kø også (høyblokk). Og det var tre uker her. Men ofret heller nattesøvnen enn å drive med dobøtte. Hadde jo dessuten heller ikke vann å vaske hender med. For nasty å skulle styre med å vaske seg fra vanntank man må ta i med skitne hender. Anonymkode: 408e0...1ca Hvis man må opp to - tre ganger i løpet av natten så blir det lite søvn, men hver sin smak. Og vaskeserviettene er oppfunnet. De fungerer godt nok når det er snakk om å tisse på sin egen bøtte i sitt eget hjem. Er du aldri på tur og må gå på do uten at det er rennende vann og såpe tilgjengelig? skeiv-ostepop skrev (7 minutter siden): Noe sånt som dette bør enkelt løse problemet tenker jeg. https://www.biltema.no/batutstyr/vvs/toaletter/portable-kjemiske-toaletter/portabelt-kjemisk-toalett-1015-liter-2000066222 Mye styr for fem dager med sporadisk bruk nattestid tenker jeg. Kjekk å ha i beredskap, men det forutsetter at man har lagringsplass og det har man kanskje ikke for mye av når man bor i leilighet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå