Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som er overvektig som gikk ned under graviditeten? Spiste sunt, bevegde seg mer og gikk ned imens dem var gravid? Jeg opplever det nå med og skifte ut mat

Anonymkode: 6c852...4e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man skal ikke ha som mål å gå ned i vekt når man er gravid. Det kan være uheldig både for mor og barnet, og hvis man får i seg for lite næring kan det blant annet påvirke barnets vekst. I noen tilfeller kan dårlig fostervekst føre til at man må settes i gang eller forløses med keisersnitt. Det er derfor viktig å få i seg nok næring gjennom graviditeten, selv om man ønsker å spise sunnere og bevege seg mer.

Det samme gjelder når man ammer. Da trenger kroppen ekstra energi og næring til melkeproduksjonen, og et stort kaloriunderskudd kan hos noen føre til at melkemengden går ned. Det er helt greit å gå gradvis ned i vekt etter fødselen, men man bør ikke sulte seg eller gå hardt inn for vektnedgang mens man ammer.

Anonymkode: 42087...ccc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man skal ikke ha som mål å gå ned i vekt når man er gravid. Det kan være uheldig både for mor og barnet, og hvis man får i seg for lite næring kan det blant annet påvirke barnets vekst. I noen tilfeller kan dårlig fostervekst føre til at man må settes i gang eller forløses med keisersnitt. Det er derfor viktig å få i seg nok næring gjennom graviditeten, selv om man ønsker å spise sunnere og bevege seg mer.

Det samme gjelder når man ammer. Da trenger kroppen ekstra energi og næring til melkeproduksjonen, og et stort kaloriunderskudd kan hos noen føre til at melkemengden går ned. Det er helt greit å gå gradvis ned i vekt etter fødselen, men man bør ikke sulte seg eller gå hardt inn for vektnedgang mens man ammer.

Ja men blir ikke gjort med vilje..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk ned i svangerskapet. Bevegde meg ikke mer og levde som før, men hadde ikke plass til annet enn små måltider. Jeg var slankere etter fødsel enn før graviditeten. Baby var frisk og over gjennomsnittet vektsmessig.

Jeg har dog gått opp alt igjen 🤭

Anonymkode: 11db1...2c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg gikk ned i svangerskapet. Bevegde meg ikke mer og levde som før, men hadde ikke plass til annet enn små måltider. Jeg var slankere etter fødsel enn før graviditeten. Baby var frisk og over gjennomsnittet vektsmessig.

Jeg har dog gått opp alt igjen 🤭

Anonymkode: 11db1...2c9

Hehe, ja rart med det og kroppen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Les hva hun skriver da, før pekefingeren kommer opp. 

Det er ikke farlig å gå ned overflødig vekt ts, så lenge du spiser normalt og er normalt aktiv. Mange gjør det, særlig i starten av en graviditet. Det kan faktisk være anbefalt, dersom man i utgangspunktet er overvektig. Hardslanking og hardtrening skal man unngå.

Anonymkode: b9e7c...02f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...