AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #21 Skrevet 3 timer siden Det er, dessverre, en grunn til at mange psykisk syke ender opp med å være til fare for andre rundt seg - for det er den eneste måten å få hjelp på. Når staten dømmes til å gi deg hjelp, får du det. Bare se på Kongsbergdrapene i 2021. Anonymkode: b6fe5...166
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #22 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er slik psykisk helsevern fungerer nå. Eller… ikke fungerer nå, er vel mer riktig å si. Det er ingen plasser igjen, og det er voldsomt mange syke nå. Man kan bare holde seg fast og håpe på det beste. Psykisk helsevesen er så og si ikke-eksisterende i dagens Norge. Anonymkode: b6fe5...166 Det er meningen også. Om ca 1 generasjon har dette snudd og folk har innsett at de må ta vare på seg selv og ordne sine egne problemer i mye større grad enn i dag. Hva annet kan vi gjøre? Anonymkode: 16f0d...401
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #23 Skrevet 2 timer siden Mens Lillian gran fikk tvunget observasjon i 6 uker. Som frisk kvinne. hun studerte mens hun var der og tok en bachelor. Mens syke får ikke hjelp Anonymkode: 78883...e1e
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #24 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg er sjokkert. når en voksen (over 18) prøver å ta livet sitt og ber om å bli lagt inn og blir skrevet ut igjen dagen etter. Etter kort tid prøver hen igjen og blir skrevet ut dagen etter. legen har taushetsplikt overfor foreldrene siden over 18, og man står maktesløs og redd. personen selv nekter nå all form for hjelp og isolerer seg. Helse sier de ikke kan gjøre noe så lenge hen ikke vil selv. mer det slik psyk fungerer? Kan de ikke holde folk på tvang når det er forsøk på ende livet sitt? Anonymkode: 78883...e1e Pasienter med selvmordstanker og selvskadingsatferd blir ofte «svingdørsapasienter» i psykiatrien. Særlig når de har valgt lite letale metoder. De vil fort havne tilbake til støttesamtaler hos fastlege + samtaleterapi hos DPS. Anonymkode: 68208...865
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #25 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvem blir lagt inn på tvang i psykiatrien i dag? Hvorfor får ikke en person som åpenbart er syk og prøver ta sitt eget liv tvunget innleggelse? Anonymkode: 78883...e1e De som har knivstukket noen ol. Jeg kjenner ei, og hun hadde noen persinlighetsforstyrrelser ( sosiopat) i tillegg til at hun var psykotisk. Min datter hadde psykose og var suicidal, samt gjerne en fare for oss, men hun måtte fortsatt samtykke. Hvis du " bare" er suicidal, da er ikke det nok for mer enn en natt eller to. Nei, det er knallhart. Og du må bare rante. Det gjorde jeg og. Det endte opp med at vi måtte redde henne selv. Og da var hun ikke myndig. Men det finnes egne sentre for de med de verdte problemene. Der kom vi oss inn på, og nå bor hun der. Hjemme neste hver helg da. Anonymkode: 3dc17...172
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå