Gå til innhold

Kreft i magesekk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du/eller noen du kjenner hatt kreft i magesekken? Hva var symtomene dine? Og hvordan fant du/dem ut?

Anonymkode: a1deb...d56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det du med blod i avføringen som er så redd?

Anonymkode: fd3e6...69e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2026 den 12.09):

Noen som har hatt det / kjenner noen som kan si hva symptomene var? 😕 

Anonymkode: dda00...500

AnonymBruker skrev (På 11.9.2026 den 8.47):

Hei! Jeg trenger nå hjelp (har selvfølgelig bestilt time hos fastlege, men lange ventetider så tar tid før jeg får dratt dit). Uansett i to år har jeg slitt med treg mage, flere ganger der jeg må presse ganske mye / sette bena opp for at det faktisk skal komme ut. Har brukt microlax to ganger når det har vært på sitt værste! Uansett så når jeg tørker meg har det kommet blod på papir ved tørk… For 1 måned siden måtte jeg presse skikkelig og når jeg tørket meg var det kun blod på papir med en liten mørkere «klump» Ble selvfølgelig livredd. Skjønner jo tydelig at jeg er forstoppelse, men HVORFOR? Må jo være en alvorlig grunn til det. Hadde 1,5 uke med jevnlig avføring der jeg måtte på do akkurat samme klokkeslett, uten noe motstand eller noe. Jeg er ung. 23 år, og har søkt meg opp på nettet; og er nå livredd for at jeg kan ha kreft i tarmen. Eller jeg er ganske sikker på at jeg har det.. I går fikk jeg helt intense mage kramper nederst i magen (mest på venstre side) startet i 15 tiden. Jeg måtte sove men krampene kom taktvis og var veldig vonde, typ stikkende smerter / kramper,litt vanskelig å forklare.. Jeg klarte gå, dusje, spise osv. Ingen feber eller noe. Ringte legevakt og de ba meg ta en paracet! Smertene forsvant kl 22 på kvelden. I dag skulle jg prøve gå på do, men da kom det to sånne ganger med slike smerter igjen. Når jeg presser ut magen min nå så kjenner jeg det stikker nederst i magen..

Anonymkode: a3c9a...159

Dette er to innlegg fra den siste uken… 

Du har fått mange gode tilbakemeldinger ts. 

Det du trenger er hjelp for helseangsten din. Det finnes god hjelp for dette, ta kontakt med fastlegen din. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Er det du med blod i avføringen som er så redd?

Haha nei, dette er faktisk ikke henne. Jeg drev bare og leste igjennom men fant bare tarmkreft? Magesekk er vel noe annet?

Skrevet

Når man får behandling for helseangst lærer man bla. å skille angstsymptomer fra sykdom. Det er IKKE farlig å få behandling for dette. Du skal fremdeles få hjelp for fysisk sykdom selv om du har fått behandling for helseangst. Du kommer fremdeles til å få timer hos fastlegen! ❤️ Du blir ikke mindre trygg av å få helseangstdiagnose, men du slipper å lide så innmari. Snakker av erfaring. Jeg gikk i 20 år med angst fordi jeg var redd for å ikke bli tatt på alvor lenger med angstdiagnose. Det var helt ubegrunnet. Ikke gjør som meg. Det er så sykt bortkasta.

Anonymkode: f7a48...5ce

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har du/eller noen du kjenner hatt kreft i magesekken? Hva var symtomene dine? Og hvordan fant du/dem ut?

Pappa hadde kreft i magesekken.

Så vidt jeg husker var symptomene sure oppstøt. Legen mistenkte magesår. Undersøkelsen avslørte kreft.

Anonymkode: 69388...dc5

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Så vidt jeg husker var symptomene sure oppstøt. Legen mistenkte magesår. Undersøkelsen avslørte kreft.

Åå skummelt. Jeg har ofte sure oppstøt

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er VELDIG mange som har sure oppstøt uten at det er kreft. Det kan være alt fra mat, medisiner eller lukkemuskelen din er svak. Oftest er det ikke kreft. En tur til fastlegen kan hjelpe deg. 

Anonymkode: ceaa1...6cd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du må virkelig logge av kg og roe ned helseangsten din.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme symptomer her før magekreft ble oppdaget, samt uvel i magen etter å ha spist. Men de fleste med sure oppstøt har ikke magekreft. 

Anonymkode: 1f25b...9ce

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Samme symptomer her før magekreft ble oppdaget, samt uvel i magen etter å ha spist. Men de fleste med sure oppstøt har ikke magekreft. 

Anonymkode: 1f25b...9ce

🫩🥹

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...