AnonymBruker Skrevet 19. september #1 Skrevet 19. september Hei! Jeg har fått beskjed om å begynne på Letrozol pga pcos og sykluslengde. Er det noen som kan dele erfaringer ved bruk av letrozol, om det hjelper og bivirkninger? Anonymkode: 03d16...90a
AnonymBruker Skrevet 19. september #2 Skrevet 19. september Fikk litt hodepine og følte meg litt sliten (etter å ha økt til dobbel dose), men det gikk fint siden det er snakk om få dager. Syklus ble mer stabil og ble gravid på dobbel dose, og har to barn i dag, så må vel si at den funket for meg Anonymkode: 96e14...86b 1
AnonymBruker Skrevet 19. september #3 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk litt hodepine og følte meg litt sliten (etter å ha økt til dobbel dose), men det gikk fint siden det er snakk om få dager. Syklus ble mer stabil og ble gravid på dobbel dose, og har to barn i dag, så må vel si at den funket for meg Anonymkode: 96e14...86b Tusen takk for at du deler. Jeg skal gå på 2,5 mg. Håper det fungerer. Blir gravid fort, men blir aldri noe av det. Anonymkode: 03d16...90a
Sofakona Skrevet 19. september #4 Skrevet 19. september Du kan få eggløsning dag 10-25 etter siste tablett. Husk at eggløsning tester ikke alltid funker for oss Prøv å få ultralyd dag 12 og 18 Kam du også trenger progrestoron støtte
AnonymBruker Skrevet 19. september #5 Skrevet 19. september Begynte med det i forbindelse med IVF. Ingen bivirkninger. Anonymkode: 90966...1cc
AnonymBruker Skrevet 19. september #6 Skrevet 19. september Sofakona skrev (36 minutter siden): Du kan få eggløsning dag 10-25 etter siste tablett. Husk at eggløsning tester ikke alltid funker for oss Prøv å få ultralyd dag 12 og 18 Kam du også trenger progrestoron støtte Ja, jeg har allerede fått henvisning. Men jeg får aldri positiv EL test hvis jeg ikke har eggløsning, så det pleier å gå fint. Jeg er mer bekymret for bivirkninger og om det faktisk hjelper, siden jeg får eggløsning men syklusen er på nærmere 50-60 dager. Anonymkode: 03d16...90a
AnonymBruker Skrevet 19. september #7 Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Begynte med det i forbindelse med IVF. Ingen bivirkninger. Anonymkode: 90966...1cc Så bra! Anonymkode: 03d16...90a
AnonymBruker Skrevet 20. september #8 Skrevet 20. september Har pcos og fikk letrozol på barn nr. 2 (nr. 1 med pergotime). Gikk da også på metformin. Ble gravid første syklus på dobbel kur (5mg), men mistet. Så to kurer til på 5mg uten effekt. Fikk da prøve trippel 7,5mg og ble gravid. Prøver nå på nr. 3. Startet på trippel (7,5mg) cd3-7, men denne gangen uten metformin da jeg hadde voldsomme bivirkninger av metformin (kvalme og diaré) og det fungerer dårlig i jobben min nå da jeg ikke alltid har toalett tilgjengelig. Av letrozol fikk jeg skikkelig hodepine, tung trykkende hodepine som varte noen dager etter siste tablett. Positiv el-test på cd19, så nå håper jeg virkelig at dette skal gå på første forsøk🤞🏻🤞🏻 Må også nevne mye murringer og menslignende smerter før, under og etter EL. Har du prøvd lenge før du fikk starte på letrozol? Var det snakk om metformin med deg? Hvordan er det med vekt og alder? Har du "dårlig" tid? Anonymkode: 092bb...09b
AnonymBruker Skrevet 20. september #9 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Har pcos og fikk letrozol på barn nr. 2 (nr. 1 med pergotime). Gikk da også på metformin. Ble gravid første syklus på dobbel kur (5mg), men mistet. Så to kurer til på 5mg uten effekt. Fikk da prøve trippel 7,5mg og ble gravid. Prøver nå på nr. 3. Startet på trippel (7,5mg) cd3-7, men denne gangen uten metformin da jeg hadde voldsomme bivirkninger av metformin (kvalme og diaré) og det fungerer dårlig i jobben min nå da jeg ikke alltid har toalett tilgjengelig. Av letrozol fikk jeg skikkelig hodepine, tung trykkende hodepine som varte noen dager etter siste tablett. Positiv el-test på cd19, så nå håper jeg virkelig at dette skal gå på første forsøk🤞🏻🤞🏻 Må også nevne mye murringer og menslignende smerter før, under og etter EL. Har du prøvd lenge før du fikk starte på letrozol? Var det snakk om metformin med deg? Hvordan er det med vekt og alder? Har du "dårlig" tid? Anonymkode: 092bb...09b Takk for at du deler. Prøvd siden 2023, er 31 år, normal vekt. Gått på metformin i 2 år (500mgx2 pr/dag). Ingen bivirkninger av metformin. Skal ta min første Letrozol i dag😊 Anonymkode: 03d16...90a
Sofakona Skrevet 20. september #10 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (13 timer siden): Ja, jeg har allerede fått henvisning. Men jeg får aldri positiv EL test hvis jeg ikke har eggløsning, så det pleier å gå fint. Jeg er mer bekymret for bivirkninger og om det faktisk hjelper, siden jeg får eggløsning men syklusen er på nærmere 50-60 dager. Anonymkode: 03d16...90a Men er du sikker på at du får eggløsning? Du kan få mens uten eggløsning. Og med så lang syklus så vet du nok heller ikke når du eventuelt får eggløsning. Om du får mens på dag 60 så skulle du fått mens dag 46 eller noe.
AnonymBruker Skrevet 20. september #11 Skrevet 20. september Sofakona skrev (1 minutt siden): Men er du sikker på at du får eggløsning? Du kan få mens uten eggløsning. Og med så lang syklus så vet du nok heller ikke når du eventuelt får eggløsning. Om du får mens på dag 60 så skulle du fått mens dag 46 eller noe. Ja, jeg vet at jeg får eggløsning😊 Syklusen er vanligvis mellom 45-60 dager. Blir også gravid sånn cirka annenhver gang vi prøver. Men får håpe det hjelper med Letrozol og kortere syklus. Anonymkode: 03d16...90a
Sofakona Skrevet 20. september #12 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, jeg vet at jeg får eggløsning😊 Syklusen er vanligvis mellom 45-60 dager. Blir også gravid sånn cirka annenhver gang vi prøver. Men får håpe det hjelper med Letrozol og kortere syklus. Anonymkode: 03d16...90a Har du spurt om å få progrestoron støtte? Siden du ofte mister?
AnonymBruker Skrevet 20. september #13 Skrevet 20. september Sofakona skrev (52 minutter siden): Har du spurt om å få progrestoron støtte? Siden du ofte mister? Har brukt det også, men det fungerer ikke foreløpig😊 Anonymkode: 03d16...90a
Sofakona Skrevet 20. september #14 Skrevet 20. september Men om du mister så og si enhver mnd...da blir vel ikke syklus din like stabil
AnonymBruker Skrevet 20. september #15 Skrevet 20. september Sofakona skrev (29 minutter siden): Men om du mister så og si enhver mnd...da blir vel ikke syklus din like stabil Nei, det varierer fra 45-60 dager cirka. Men får iallfall håpe dette hjelper nå😊 Anonymkode: 03d16...90a
AnonymBruker Skrevet 20. september #16 Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja, jeg vet at jeg får eggløsning😊 Syklusen er vanligvis mellom 45-60 dager. Blir også gravid sånn cirka annenhver gang vi prøver. Men får håpe det hjelper med Letrozol og kortere syklus. Anonymkode: 03d16...90a Krysser fingrene for deg 🙂🤞Var i lignende situasjon som deg, og hadde prøvd en god stund, og det løste seg med Letrozol 😊 Tok et par sykluser med vanlig dose før vi doblet, og da satt det etter litt. (Jeg regner med at du sikkert har tatt litt blodprøver og diverse, men hvis ikke så anbefales det, da det er litt andre ting som kan klusse til syklus og). Anonymkode: 96e14...86b 1
Sofakona Skrevet 21. september #17 Skrevet 21. september Har dere testet sperm til mannen din? Og du tatt blodprøver?
AnonymBruker Skrevet 21. september #18 Skrevet 21. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Krysser fingrene for deg 🙂🤞Var i lignende situasjon som deg, og hadde prøvd en god stund, og det løste seg med Letrozol 😊 Tok et par sykluser med vanlig dose før vi doblet, og da satt det etter litt. (Jeg regner med at du sikkert har tatt litt blodprøver og diverse, men hvis ikke så anbefales det, da det er litt andre ting som kan klusse til syklus og). Anonymkode: 96e14...86b Tusen takk, ja blodprøver er tatt😊 Anonymkode: 03d16...90a
AnonymBruker Skrevet 21. september #19 Skrevet 21. september Sofakona skrev (2 timer siden): Har dere testet sperm til mannen din? Og du tatt blodprøver? Ja, det har vi😊 Anonymkode: 03d16...90a 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:58 #20 Skrevet søndag kl. 16:58 Ts her. Skal på ultralyd imorgen (dag 11) Er det mindre sjanse for at letrozol ikke har fungert fordi jeg har pcos? Og at jeg trenger dobbel dose?😊 Veldig spent! Anonymkode: 03d16...90a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå