Gå til innhold

Hvor ofte vaskere dere vannkokeren?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor ofte bruker dere vannkoker, hvor ofte vasker dere den og hvordan vasker dere den?

Anonymkode: 951d2...231

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tørker av utsiden ganske ofte. 1-2 ganger i uka? Innvendig... tja, putter eddik i den sånn 1 gang i året, for å fjerne kalk. 

Anonymkode: 201f0...c5d

Skrevet

På vinteren bruker jeg den 1-5 ganger om dagen. Kjører en runde med eddik før jeg pakker den bort på våren. 

Anonymkode: 6f1cd...50d

Skrevet

En vannkoker blir i prinsippet desinfisert innvendig ved hver bruk.

Renser den kanskje en gang i året. Vasker utenpå ved behov, noen ganger i halvåret kanskje.

Anonymkode: 5e5c8...842

• Liker 2
Skrevet (endret)

Skyller det filteret som er inni en gang i blant og tørker av den utenpå. Hender jeg flesker til og kjører en rens ved at jeg lar den stå med en yes-tablett i vann over natten, men det er vel i snitt hvert 2. år eller noe. Det er en vannkoker uten plast og uten coil. 

Endret av Gogglebox
Skrevet

Utenpå ganske ofte, innvendig bare før første bruk eller om jeg ser at den har fått kalkbelegg. Den jeg har nå er 3-4 år gammel og har aldri blitt vaska innvendig utenom før første gangs bruk.

Den brukes i snitt to ganger daglig året rundt.

Anonymkode: 68040...63f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trenger vel ikke vaske den når den blir kokt hele tiden? Bruker selv vannkokeren på hotellrommet til å vaske en truse med. 

Anonymkode: 80028...b32

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Trenger vel ikke vaske den når den blir kokt hele tiden? Bruker selv vannkokeren på hotellrommet til å vaske en truse med. 

Anonymkode: 80028...b32

Begynner ikke denne å bli litt gammel? Finn på noe mer kreativt dersom du er ute etter å provosere. 

Anonymkode: 201f0...c5d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vasker den utenpå når jeg ser det er noe på den. Kaster den og kjøper ny hvis den har blitt stygg innvendig.

Forøvrig takk for tråden. Helt glemt jeg skal kjøpe en liten en jeg skal ha med på tur.

Anonymkode: d55a4...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Vasker den utvendig ved behov. Aldri innvendig,jeg koker rent vann i den jo! 

Anonymkode: 0773b...e0e

AnonymBruker
Skrevet

Utvendig, sjelden, de to jeg har holder seg fine. Tar støvkluten kjapt over i ukesvasken.

Innvendig - der jeg bor er det lite kalk i vannet, så der koker jeg den opp med sitronsyre ca hvert halvår.

I sommerhuset er det mye kalk i vannet, der trenger vannkokeren sitronsyrerens ca annenhver uke.

Anonymkode: 442f1...095

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...