Gå til innhold

Barnefotball, topping og hospitering

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jøss, det ante jeg ikke. Er det helt nytt nå? Jeg mener det var karakterer i på cupstevnet forrige gang? Hvordan skal de vite hvem som kommer til NM osv. om det er ikke er noen karakterer? Skal de bare turne alle øvelsene og ikke få noe feedback, karakterer eller plassering før de er 13 år? Omtrent som en oppvisning?

Beklager mange spørsmål, jeg er ny forelder i turn. 

Anonymkode: 930bf...4bd

Det var nytt for meg og. Da jeg konkurrerte for 20 år siden var grensen 12 år. Det blir mest som oppvisning for barna under 13 år, men de får god læring i å håndtere konkurranse følelsene. Gjør de dette ofte nok har de gode grunnlag for den dagen de faktisk får poeng.

Anonymkode: 6c01a...38f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det heter seg at alle skal få lik mulighet til utvikling og mestring i barnefotball.

Det er faktisk målet, hvordan foreslår du at det skal oppnås?

Anonymkode: f6bb3...951

Barneidretten skal ikke være en arena for å utvikle seg til proff. Men en arena for sosialt samspill og mestring. De siste årene har foreldre stått på barrikadene for å få sitt eget barn framover. Og teamfølelsen er mer og mer borte. Det kan observeres på banen der de «gode» fyker framover mot mål uten å sentre, og blir en individuell prestasjon- ikke et lagspill 

Anonymkode: c40ff...720

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Barneidretten skal ikke være en arena for å utvikle seg til proff. Men en arena for sosialt samspill og mestring. De siste årene har foreldre stått på barrikadene for å få sitt eget barn framover. Og teamfølelsen er mer og mer borte. Det kan observeres på banen der de «gode» fyker framover mot mål uten å sentre, og blir en individuell prestasjon- ikke et lagspill 

Anonymkode: c40ff...720

Helt enig, samspill og mestring. 
Hvordan sørge for at alle får den muligheten?

Nettopp gjennom differansiering og hospitering.

Fagmiljøet i NFF anbefaler nettopp disse verktøyene. 

Anonymkode: f6bb3...951

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...