AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:18 #1 Skrevet fredag kl. 14:18 Jeg oppdaget nylig en lang sprekk i kjøkkenkranen, over hele nedre del av den. Den virker ikke veldig dyp, men ikke overfladisk heller, men det er så smalt at det er vanskelig å se dens faktiske dybde. Det er på et sted jeg sjeldent ser, og jeg kan heller ikke huske å ha kjent noe ved rengjøring, så jeg vet ikke hvor lengde den har vært der, men jeg opplever ingen endring i vannstråle eller lekkasje (det er heller ikke fuktig i sprekken). Ved dypere sprekker enn overfladisk er det anbefalt å skifte hele kranen, og det var det jeg ble fortalt av rørlegger da jeg beskrev problemet. Da vil jeg gjøre det skikkelig, og betaler gjerne de tusenene det koster. Likevel vil jeg unødig endre på noe der om ikke det er behov for det; fordi jeg kanskje må fikse det senere uansett, og fordi jeg ikke vil endre på noe som fungerer, for det kan jo gå galt under reparasjon. Man kan i utgangspunktet stole på en rørlegger, men når man ser prisen kan man lure litt på om reparasjon eller nye utstyr er noe de anbefaler oftere enn det faktiske behovet, fordi de tjener mye på det. Jeg googlet litt, men fant ingen gode nettsider med svar om hva jeg burde gjøre i en slik situasjon. AI nevner at det ikke er nødvendig hvis ikke det lekker eller er fuktig, men jeg vet at AI ikke gir 100% korrekte svar. Kan noen som har vært i liknende situasjon fortelle noe om hva dere opplevde? Lakk det etter en stund, evt hvor mye, eller gikk det fint? Anonymkode: 63ad5...a87
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:40 #2 Skrevet fredag kl. 14:40 Jeg tror jeg bare bestiller. Bedre å være på den sikre siden. Se bort ifra dette innlegget. - TS Anonymkode: 63ad5...a87
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:06 #3 Skrevet fredag kl. 18:06 Jeg har ikke vært borti sprekk, men jeg hadde byttet kranen. Men hadde ikke brukt rørlegger til det... Anonymkode: fe4e9...416
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå