AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:09 #1 Skrevet fredag kl. 10:09 Noen som har hatt det / kjenner noen som kan si hva symptomene var? 😕 Anonymkode: dda00...500
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:24 #2 Skrevet fredag kl. 11:24 https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/tarmkreft/ Anonymkode: c7a7f...293 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:43 #3 Skrevet fredag kl. 11:43 Jeg har hatt tykktarmskreft. Ble operert for 2 år siden. Er fortsatt frisk og blir sjekket hvert halvår. Det eneste symptomet jeg hadde på forhånd var en blodprosent som ble lavere og lavere uten at det var noen påviselig grunn til det. Når legen da fikk avføringsprøve så ble det konstatert mye blod i avføringen uten at jeg hadde oppdaget det. Da ble det fortgang i sakene. Først koloskopi hvor svulsten ble funnet. Så et par dager med blodoverføring for å få opp blodprosenten. Deretter operasjon (ikke kikhull). Operasjonen gikk greit og jeg tilbragte 12 dager på sykehus. Deretter hjem i 1 mnd før jeg ble behandlet i 8 uker med cellegift. Anonymkode: 698f4...b21
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:45 #4 Skrevet fredag kl. 12:45 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt tykktarmskreft. Ble operert for 2 år siden. Er fortsatt frisk og blir sjekket hvert halvår. Det eneste symptomet jeg hadde på forhånd var en blodprosent som ble lavere og lavere uten at det var noen påviselig grunn til det. Når legen da fikk avføringsprøve så ble det konstatert mye blod i avføringen uten at jeg hadde oppdaget det. Da ble det fortgang i sakene. Først koloskopi hvor svulsten ble funnet. Så et par dager med blodoverføring for å få opp blodprosenten. Deretter operasjon (ikke kikhull). Operasjonen gikk greit og jeg tilbragte 12 dager på sykehus. Deretter hjem i 1 mnd før jeg ble behandlet i 8 uker med cellegift. Anonymkode: 698f4...b21 💪🏾💪🏾❤️herlig! Kjente du ingen smerter? Anonymkode: ecd16...74c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:25 #5 Skrevet fredag kl. 14:25 AnonymBruker skrev (1 time siden): 💪🏾💪🏾❤️herlig! Kjente du ingen smerter? Anonymkode: ecd16...74c Nei hadde ingen smerter pga kreften. Fikk smertepumpe i forbindelse med operasjonen. Tror det var den som sørget for at jeg ikke hadde smerter etterpå. Husker ikke hvor lenge jeg hadde den, men minst 1 uke. Men, et 20 cm langt operasjonsår på magen var plagsomt i noen uker. Enhver bevegelse måtte skje forsiktig. Anonymkode: 698f4...b21
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:33 #6 Skrevet fredag kl. 14:33 Ja, jeg har hatt tykktarmskreft. Det jeg kan huske var at jeg hadde mye problemer med treg mage og forstoppelse (av og til) og fikk bare lavere og lavere energi, men jeg koblet ikke det til at det var noe alvorlig. Husker at jeg ikke følte meg så bra, men unnskyldte det med alt mulig annet. Det ble oppdaget etter at jeg fikk stopp i tarmen og jeg kastet opp det jeg spiste og drakk og hadde ekstreme smerter. En svulst gjorde at ingen avføring kom seg forbi. Jeg måtte fjerne hele tykktarmen fordi den var for syk til at man kunne beholde den. Så fikk jeg cellegift etter det. Anonymkode: dc894...ac3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:39 #7 Skrevet fredag kl. 14:39 Tarmkreft kan nok gi forskjellige symptomer utifra hvor svulsten sitter i tarmen , og hvilke størrelse den er. En venninne av meg oppdaget det pga hun fikk magesmerter som ikke gikk bort/var av en annen karakter enn vanlige magesmerter på en måte. Blodprosenten hennes var helt fin. Anonymkode: 947ee...58c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:06 #8 Skrevet fredag kl. 17:06 Henger meg på her. Anonymkode: d5487...8d2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:13 #9 Skrevet fredag kl. 17:13 I sommer begynte jeg for alvor å tro at jeg kanskje hadde tarmkreft. Fordøyelse endret seg plutselig til forstoppelse/veldig treig fordøyelse. Jeg hadde ikke særlig matlyst, hadde ofte ubehag i den øvre delen av magen, fikk sterkt utstlett i regionen rundt eggstokkene, trykk i hodet, og jeg hadde perioder hvor jeg ikke kunne svelge skikkelig. Det hele var veldig merkelig. Men... det går egentlig bedre igjen. Så - da er vel alt ok likevel Anonymkode: 2bd09...d7c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:52 #10 Skrevet fredag kl. 17:52 Jeg er oppriktig redd jeg har tarmkreft. Treg mage og blod i avføring. Livredd. Men jeg er ung så vet ikke. Skal til legen, klarer ikke tenke på annet.. Anonymkode: dda00...500
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:59 #11 Skrevet fredag kl. 17:59 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er oppriktig redd jeg har tarmkreft. Treg mage og blod i avføring. Livredd. Men jeg er ung så vet ikke. Skal til legen, klarer ikke tenke på annet.. Anonymkode: dda00...500 Kan være hermorider❤️ Anonymkode: ecd16...74c
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:03 #12 Skrevet fredag kl. 18:03 De fleste jeg kjenner som har hatt magekreft eller tarmkreft har ikke hatt noen spesielle symptomer. Det har vært blodprøver eller at de har funnet det når de har sjekket andre ting. Anonymkode: 3d159...972 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:03 #13 Skrevet fredag kl. 18:03 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er oppriktig redd jeg har tarmkreft. Treg mage og blod i avføring. Livredd. Men jeg er ung så vet ikke. Skal til legen, klarer ikke tenke på annet.. Anonymkode: dda00...500 Er det lyst blod? Eller mørkt? Jeg har konstant treg mage og til tider rødt friskt blod når jeg tørker meg. Har vært til lege som ikke fant noe skummelt annet enn hemoroider 🙂 Anonymkode: de613...b2d
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:15 #14 Skrevet fredag kl. 18:15 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er det lyst blod? Eller mørkt? Jeg har konstant treg mage og til tider rødt friskt blod når jeg tørker meg. Har vært til lege som ikke fant noe skummelt annet enn hemoroider 🙂 Anonymkode: de613...b2d Lyst og friskt. Ja, har tenkt hemorider, men jeg har sett i doskålen og det ser ut som det er tydelig rødt blod i SELVE avføring og. Når jeg så det begynte jeg å hylgråte fordi jeg ble så redd og lei meg, og er nå helt sikker på at jeg har kreft i tarmen🥹 Anonymkode: dda00...500
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:17 #15 Skrevet fredag kl. 18:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lyst og friskt. Ja, har tenkt hemorider, men jeg har sett i doskålen og det ser ut som det er tydelig rødt blod i SELVE avføring og. Når jeg så det begynte jeg å hylgråte fordi jeg ble så redd og lei meg, og er nå helt sikker på at jeg har kreft i tarmen🥹 Anonymkode: dda00...500 Du har hart flere tråder nå, og svarene du får er helt like. Ta. Kontakt. Med. Legen. Ingen her inne kan hjelpe deg - du må få legen til å sjekke. Hvis du har helseangst ellers er det mye god hjelp å få for den. Å opprette tråder på KG hjelper IKKE på helseangsten din- den bare fôrer den og gjør deg reddere. Anonymkode: ea6de...e3b 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:40 #16 Skrevet fredag kl. 19:40 AnonymBruker skrev (1 time siden): Lyst og friskt. Ja, har tenkt hemorider, men jeg har sett i doskålen og det ser ut som det er tydelig rødt blod i SELVE avføring og. Når jeg så det begynte jeg å hylgråte fordi jeg ble så redd og lei meg, og er nå helt sikker på at jeg har kreft i tarmen🥹 Anonymkode: dda00...500 Hadde vært mer bekymret hvis det hadde vært mørkt blod. Mørkt blod betyr blødning lenger opp og er mer alvorlig. Friskt rødt blod er enten en rift eller hemoroider mest sannsynlig 🙂 Anonymkode: de613...b2d 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 23:19 #17 Skrevet fredag kl. 23:19 AnonymBruker skrev (6 timer siden): I sommer begynte jeg for alvor å tro at jeg kanskje hadde tarmkreft. Fordøyelse endret seg plutselig til forstoppelse/veldig treig fordøyelse. Jeg hadde ikke særlig matlyst, hadde ofte ubehag i den øvre delen av magen, fikk sterkt utstlett i regionen rundt eggstokkene, trykk i hodet, og jeg hadde perioder hvor jeg ikke kunne svelge skikkelig. Det hele var veldig merkelig. Men... det går egentlig bedre igjen. Så - da er vel alt ok likevel Anonymkode: 2bd09...d7c Du var ikke til lege? Anonymkode: 3db3b...329
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå