Gå til innhold

Trekant - god ide eller galskap?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter mye fantasi og prat ligger mulighetene for trekant for alvor på bordet. Min mann forstår at vi aldri møter en kvinne, men har ønsket seg at vi sammen finner en mann. Når vi drikker føles dette som verdens beste ide, og vi er farlig nære at det skjer en fuktig kveld. I edruelig tenking er jeg litt mer skeptisk til konsekvensene av å røre i gryta vår med tanke på etterspill. Er der noen der ute med genuine erfaringer som kan dele innsikt? Både godt og vondt.

Anonymkode: 019e9...d78

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Elsker det. Bare positivt for oss. Dialog mellom paret før og etter er viktig.

Gift K 49

Anonymkode: 154c2...4b5

• Liker 2
Skrevet

Ikke mye erfaring, men den erfaringen jeg har er utelukkende positiv.

Anonymkode: 57e3e...661

Skrevet

Ikke bli sjokkert om det plutselig blir en del prat om trekant med en annen kvinne i ettertid.

Anonymkode: 3c510...253

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er en fantasi mange har, spesielt menn. Jeg (mann) ville helst ha hatt en ekstra og velutstyrt yngre mann med. Jeg tror jeg ville hatt problemer med å tilfredsstille to damer. I fantasien tenner jeg veldig på at hun får lengre og bedre orgasmer enn det jeg kan gi henne (kompersjon). Vi er i et langt og solid ekteskap og jeg tror ikke hun vil forlatt meg for en annen. Litt større aldersforskjell mener jeg er en trygghet i så måte.

Beklager at jeg ikke har noen gode råd å gi deg, men prøv forsiktig de første gangene. Flørt og kyssing vil nok avsløre om mannen din er for sjalu til at dette lar seg gjøre, og for all del prat mye om dette både i forkant og etterkant.

Anonymkode: 49f09...8c0

• Liker 1
Skrevet

Dette er et minefelt. Vær veldig, veldig trygge dersom dere prøver. En ting er teori, en annen ting er praksis. Hva hvis hun liker sex med den andre litt for godt? Tenk om hun opplever å sprute, eller vaginalorgasme, men aldri har hatt det før? Det kan oppstå følelser. Og hvis dere utveksler telefonnumre, hvem vet hvem som har dialog uten at alle tre er med på den? Også mistanker om slikt er gift.

Dere må ha regler. Klare regler. Snakke sammen om hva som er lov og ikke lov. Får hun lov til å kysse den andre mannen, eller ikke? Er det OK at de har sex i misjonærstillingen alene med mannen hennes passiv ved siden av, eller skal alt være i trekant? Får den andre lov til å få utløsning i eller på henne? Hvem bruker kondom? Til hva? Til alt? Finens det et stopp-ord der den ene kjenner at dette ikke fungerte og det må avbrytes?

Når er det slutt? Hvem bestemmer når det er nok? Hva skjer da? Skal tredjemann forsvinne raskt? Skal dere ha et måltid sammen eller kun inn - ha sex - og så ut? Hvor skal det skje? Hos hvem? Hvem bestemmer om dette er et engangstilfelle eller ikke? Har begge veto? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde blitt lei meg og skuffet om samboeren foreslo noe sånt 

Anonymkode: 728ae...62d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

For oss var fantasien god men når vi var der i realiteten så føltes det ikke greit for mannen min likevel enda det var han som var pådriveren. 

Forholdet ble ikke ødelagt av det, men det var sårt veldig lenge for han. 

Anonymkode: 1e897...44d

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hadde blitt lei meg og skuffet om samboeren foreslo noe sånt 

Anonymkode: 728ae...62d

Samme her. Og omvendt. Min mann har vært klinkende klar fra start om at dette er monogami livet ut.

Du må ikke finne på å gjøre dette før det er en like god idé i edru tilstand.

Anonymkode: ab9b4...05d

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Om det er noe begge har lyst til, er trygge på seg selv og hverandre, så tror jeg ikke det er galskap. Det krever god kommunikasjon, forståelse og empati med hverandre, og for hverandre.

Er dette derimot noe man er usikker på, så er det galskap å gjøre det. 

Skrevet

Jeg og ekskona hadde oss med venninna hennes. Fikk dessverre perfekt seksuell kjemi med venninna, så anbefales ikke. 

Anonymkode: 4ee4c...9ea

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg og ekskona hadde oss med venninna hennes. Fikk dessverre perfekt seksuell kjemi med venninna, så anbefales ikke. 

Du anbefaler altså at man ikke har gode opplevelser? Og heller skal "settle for less" bare fordi man er i et relasjonelt parforhold fundamentert i logistikk?

Anonymkode: 2db61...8bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Og du forlot kona til fordel for denne venninna kanskje

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For oss var fantasien god men når vi var der i realiteten så føltes det ikke greit for mannen min likevel enda det var han som var pådriveren. 

Forholdet ble ikke ødelagt av det, men det var sårt veldig lenge for han. 

Anonymkode: 1e897...44d

Derfor er det veldig viktig å gå forsiktig fram. Ta små museskritt slik at dere begge kan kjenne på om det er ok. Start med litt flørting og en klem og snakk sammen hele tiden du og din partner før dere går videre. Kanskje han på et visst tidspunkt vil synes av nok er nok, og at sjalusien tar overhånd.

Mange gode råd til TS fra @Hunmedham også. Dere må sette opp noen "regler" eller bli enige om at det ikke er noen regler. Uten å ha en åpen samtale om dette er jeg redd dette blir en minefelt som kan bli vanskelig å navigere i.

Skrevet
911 skrev (13 minutter siden):

Og du forlot kona til fordel for denne venninna kanskje

Det ble oss ja. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du anbefaler altså at man ikke har gode opplevelser? Og heller skal "settle for less" bare fordi man er i et relasjonelt parforhold fundamentert i logistikk?

Anonymkode: 2db61...8bb

Jeg er ikke i mot gode opplevelser. Unner alle å ha gode opplevelser, men jeg mener allikevel at man ikke skal risikere å ødelegge et godt fungerende samliv ved å eksperimentere med å ha sex med folk utenfra. Det handler om å ikke være totalt egoist, men å ta hensyn til alle de som eventuel vil påvirkes av et samlivbrudd, spesielt partner og barn, men også øvrig familie og venner som blir berørt. Sex er tross alt bare en bitteliten del av de flestes liv om man ser hele livet over ett, og det er kanskje ikke verd å ødelegge 50% av livet i et forsøk på å makse 3 prosent av det.

Anonymkode: a6932...a29

Skrevet

Personlig elsker jeg trekanter, med ekstra kvinne for vår del. 
Vi har ikke hatt noe problemer før, under eller etter. Men så er jeg ikke sjalu, eller utrygg på partneren min.

• Liker 1
Skrevet
SlemUlv skrev (42 minutter siden):

Personlig elsker jeg trekanter, med ekstra kvinne for vår del. 
Vi har ikke hatt noe problemer før, under eller etter. Men så er jeg ikke sjalu, eller utrygg på partneren min.

Man trenger ikke være sjalu eller utrygg for å ikke ønske å ha sex med andre. Det må folk snart få inn i hodet😊

• Liker 1
Skrevet

Vi har vært gift i mange år, og sexlivet vårt ble litt kjedelig for noen år siden. Tenkte vi skulle eksperimentere litt, og det har vi gjort. 

Det var vært spennende, gøy og noe vi kan fantaserer sammen om i ettertid. Null sjalusi, men vi snakker godt sammen. Som kvinne er det så hot med to menn, du bør prøve det:) spesielt hvis de tør å være litt borti hverandre.

Så oppsummert har det bare vært positivt for vår del, men vi har møtt folk vi stoler på og som vi vet er friske:)  

Anonymkode: 51cc5...6da

• Hjerte 1
Skrevet

Vi har også trekant av og til, skikkelig krydder for vår del. Men jeg mener man må unngå å gjøre slikt med alkohol i bildet. Å drikke seg til mot. Vi er voksne i starten av 40åra, gjør dette kun edru med partnere vi har møtt via nettet. Treffene handler kun om sex, pleier å gjøre det på hotel. Føler ikke noe sjalu rundt det selv, å se min mann ha samleie med en annen kvinne tenner meg maks. I det siste har vi hatt med ei som er litt yngre enn oss, det har vært utrolig bra 😊

Anonymkode: 0bee1...a04

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Man trenger ikke være sjalu eller utrygg for å ikke ønske å ha sex med andre. Det må folk snart få inn i hodet😊

Selvfølgelig ikke, men det er en viktig forutsetning å ha på plass, for og kunne ha sex med andre som ofte involverer trekant o.l.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...