Gå til innhold

Et samfunn på ville veier?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva i all verden som foregår med samfunnet? Og hvordan ble det så ille? Hvordan har vi som samfunn klart å bli så «hjernevasket» ? Og hvordan har vi klart å rettferdiggjøre & konkludere med at dette er normalt? 

jeg snakker selvfølgelig og kjønnsdebatten, transdebatten, lgbtqwfghzj++-debatten og hva det snart ikke er.

jeg anser meg selv for å være nokså tolerant & aksepterende ovenfor andre medmennesker!

men jeg må si at jeg synes alt har gått ALT for langt. 

Kjønnsinkongruens som det heter på fagspråket.. og kjønnsdysfori. 

Når man hører disse menneskene prate om dette, så må jeg si at jeg får vondt i sjelen min. Jeg syntes oppriktig synd på dem, & jeg syntes samfunnet og helsevesenet har sviktet dem.

disse menneskene forteller ofte om at de har følt at de er «født i feil kropp» fra de var barn.. da er det jo åpenbart noe som ikke er som det skal være rent fysiologisk & mentalt!

hvorfor får ikke disse stakkars menneskene psykisk helsehjelp? 

det MÅ jo finnes en annen utvei enn at det første helsevesenet gjør er å gå så drastisk til verks at man oppererer mennesker om til en slags «mellomting» eller imitasjon av det andre kjønnet? 

Du er enten født mann, eller så er du født kvinne.. og bare for å ha det klart - mann=født med penis & testikkler.. kvinne= født med vagina & livmor ! Dersom du er født mann men føler deg som kvinne & omvendt, så er det en psykisk lidelse.. som jeg mener det må finnes psykisk helsehjelp for som sagt.

problemet i samfunnet er at vi har tatt imot en forferdelig trist & vondt skjebne med åpne armer, og behandler den som noe fantastisk, modig, og noe man skal være stolt over & få lov til å leve fullt ut, og vi andre i samfunnet har bare med å rette oss etter dette, og blir fortalt med streng pekefinger,- hvis du ikke omtaler Gunnar som hun/hen/dem, så er du hatefull & transfobisk. 

et eksempel er et menneske med la oss si… Schizofreni. En alvorlig psykisk diagnose som påvirker personen selv, men også relasjonene dette mennesket har. Jeg kjenner ingen som ville tenkt .. åååh han/hun er så modig som er seg selv 100% og eier den ubehandlede schizofrenidiagnosen sin.. han/hun har prøvd å angripe meg et par ganger fordi han/hun var i en psykose og trodde jeg samarbeidet med kongen og myndighetene & var ute etter henne/han.. men det må jeg bare godta, fordi sånn er han/hun og det må vi som samfunn akseptere. NEI — du håper og ber om at dette menneske får den psykiske helsehjelpen det har behov for! 

kan noen forklare meg hvordan i himmelens navn vi har prestert å fjerne oss så langt fra virkeligheten & selve kjernen av det å være menneske og vår biologi?? 

er det et sosialt eksperiment eller hva foregår egentlig?? 😅😳

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...