Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor, som er veldig spesiell, tenk egosentrisk, har invitert til førjulstreff på bursdagen til min samboer. 

Vi reiser fra nord til sør for å være med, og har med oss en liten baby.

Førjulstreffet varer i 6 timer. Det fylles av leker, vi bestiller mat som alle spleiser på, og det er noe vi alle gleder oss til. Jeg spurte min mor om hun kunne tenke seg å være barnevakt for barnebarnet sitt slik at jeg kunne ta med samboeren og feire han ute på kino e.l. 

Svaret var "nei, overhode ikke, jeg klarer ikke en gang å løfte en baby" (som ikke stemmer, hun løfter fint på helt andre, tunge gjenstander og kofferter og slikt. Det er heller ikke hennes første barnebarn,  så hun er ikke ukjent med å være bestemor). 

Hun la dog også til "og jeg kommer ikke til å bake noe bursdagskake til han!!" (ikke at jeg spurte).

Vi har ikke kontakt med hans mor da hun mishandlet han i barndommen, og vi bor et langstrakt land unna familie og venner (vi flyttet nylig opp til nord, så vi er veldig ensomme). Vi forventer ingenting, men det hadde vært hyggelig med en "å, så hyggelig at dere spør om vi vil passe på babyen, men...".

Det er liksom... avslag på grått papir og døren i fleisen. 

Jeg hadde for øvrig planer om å bake kake til min samboer, men det er måten hun avviser oss på. Er det bare meg som er overfølsom, eller er det grunn til å reagere?

Anonymkode: a34cd...686

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun svarer nebbete ja.

Det kan du gjerne si ifra om, at det går an å svare hakket mer høflig og du spurte forøvrig ikke om kake. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt kjempe lei meg hvis jeg var deg. Du overreagerer ikke!

Anonymkode: 79b35...07f

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Uhøflig av begge to? 

Uhøflig av henne å svare på den måten.

Uhøflig av deg å forvente barnepass for egentid når hun står midt i julestria og er ansvarlig for å arrangere et større selskap…

Anonymkode: 35fb5...58b

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Uhøflig av begge to? 

Uhøflig av henne å svare på den måten.

Uhøflig av deg å forvente barnepass for egentid når hun står midt i julestria og er ansvarlig for å arrangere et større selskap…

Det er jo hun som har valgt å legge treffet på bursdagen til min samboer. Jeg har heller ikke forventet barnepass, men syntes jo det hadde vært hyggelig om hun avviste litt høfligere. 

I tillegg er vi alle med på å arrangere. Vi leier lokalet, arrangerer hver vår lek, og vasker og rydder sammen. Det er bare hun som har valgt den datoen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hun høres ut som en dame jeg ikke hadde ønsket å ha i mitt liv - og ihvertfall ikke barnet mitt sitt. 

Uff, stakkars deg og samboeren din. Bare gi langt faen i henne, og feir bursdagen til samboeren din i stedet. Inviter venner♡ 

Anonymkode: a5d5b...11a

AnonymBruker
Skrevet

Hun skal ha et selskap med gjester samme dag som han fyller år? Hun har vel nok med selskapet sitt kanskje, og vil ikke ha ansvaret for en baby i tillegg?

Anonymkode: 77e82...da8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det er jo hun som har valgt å legge treffet på bursdagen til min samboer. Jeg har heller ikke forventet barnepass, men syntes jo det hadde vært hyggelig om hun avviste litt høfligere. 

I tillegg er vi alle med på å arrangere. Vi leier lokalet, arrangerer hver vår lek, og vasker og rydder sammen. Det er bare hun som har valgt den datoen. 

Hun svarte veldig uhøflig.

Jeg antar at din samboer i år tilfeldigvis har bursdag på en fredag, lørdag eller søndag uken før julaften?

Er ikke helt uvanlig med større juleselskap da.

Jeg hadde krysset fingrene for at noen andre med sterkere sosiale antenner enn din mor var i stand til å bli med på å feire bursdagsbarnet litt med sang og kake.

Skrevet

Hun svarte ufint, men hvis du vet at hun er egosentrisk og spesiell burde det kanskje ikke komme som noen overraskelse? Folk forandrer seg ikke bare fordi man synes de skal gjøre det. 

Det sagt, synes jeg også det er litt spesielt å be om barnevakt i etterkant av et større arrangement og for en liten baby når dere er tilreisende - kjenner bestemor og baby hverandre i særlig grad? Voksne mennesker tåler at det skjer andre ting på bursdagen deres og at man heller feirer en annen dag.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig rart at en bestemor ikke vil tilbringe tid med barnebarn som bor langt unna 

Men du kan antagelig ikke forvente noe fra henne. Nå eller fremover 

Anonymkode: 5e37c...fe5

AnonymBruker
Skrevet

Uhøflig å be om barnepass fra en person som står midt i et julearrangement. 

Bli hjemme hvis du heller vil feire samboer enn delta på julegreia. 

Anonymkode: 420c6...99b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...