AnonymBruker Skrevet 17. september #1 Skrevet 17. september Sliter med knær og rygg og som ikke kan ha sex på vanlig måte... Det kan bli verre og verre... og det blir lite sex for å si det sånn... Trening eller fysisk aktivitet vil ikke bli en del av samlivet. Jobber ikke, men klarer seg godt. Anonymkode: e1fa6...99b
AnonymBruker Skrevet 17. september #2 Skrevet 17. september Hvis du i tillegg er en grei kar og er emosjonellt tilgjengelig, yes please 😄 Anonymkode: 8b44a...789
AnonymBruker Skrevet 17. september #3 Skrevet 17. september Det hadde ikke vært avgjørende for min del. I hvert fall ikke om det er «samleie» du mener når du sier «sex»?. Han kan vel bruke munn, hender og leketøy selvom han har vond rygg og vonde knær? Akkurat samleie er ikke noe avgjørende for min del. Værre om han ikke kan bruke munn, hender og leketøy Hadde kanskje slitt med at han ikke jobber, men det kan jo være at han fyller tiden med noe annet han opplever som meningsfylt. Trening er heller ikke noe jeg gjør med partner. For meg er trening en soleklar egen-aktivitet. Anonymkode: a4e82...015
AnonymBruker Skrevet 17. september #5 Skrevet 17. september Nei. Sexen er irrelevant, men jeg elsker friluftsliv og må ha en partner som både vil og kan være med. Anonymkode: 82a9f...532 3
AnonymBruker Skrevet 17. september #7 Skrevet 17. september Sex er en ting, der kan man finne løsninger, og trening gjør jeg helst alene, men hva ligger i at fysisk aktivitet er utelukket? Invalid uten å klare å komme seg i butikken eller en kort rusletur i nabolaget, eller orker ikke fem timers fjelltur? Å ikke fungere noenlunde i hverdagen blir fort vanskelig. Anonymkode: 239c5...5a8 3
Marijana Skrevet 18. september #9 Skrevet 18. september Det finnes nok av damer som ikke er så interessert i sex, du må bare finne en av de. Mange som synes andre ting er viktigere i et forhold, men som gjerne vil ha en kjæreste. Så dette løser seg. Men jeg tror det lønner seg å være ærlig, ha det på evt profil til og med. Så skremmer du noen, men tiltrekker deg de rette. 1
AnonymBruker Skrevet 23. september #10 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2026 den 19.13): Sliter med knær og rygg og som ikke kan ha sex på vanlig måte... Det kan bli verre og verre... og det blir lite sex for å si det sånn... Trening eller fysisk aktivitet vil ikke bli en del av samlivet. Jobber ikke, men klarer seg godt. Anonymkode: e1fa6...99b Etter mange års erfaring med problemstillingen: nei, jeg ville ikke frivillig gått inn i en slik relasjon. Antagelig ville jeg gjort det hvis jeg ikke hadde erfaringene jeg nå sitter med. Det sagt, jeg gikk inn i det forholdet som knapt myndig, og har "brukt opp" alle mine beste år pp en annens dårlige helse.... Anonymkode: a2b54...999
AnonymBruker Skrevet 23. september #11 Skrevet 23. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2026 den 19.13): Sliter med knær og rygg og som ikke kan ha sex på vanlig måte... Det kan bli verre og verre... og det blir lite sex for å si det sånn... Trening eller fysisk aktivitet vil ikke bli en del av samlivet. Jobber ikke, men klarer seg godt. Anonymkode: e1fa6...99b Høres ut som «livet over 45 år». Mange klarer å leve et godt liv uten vanlig sex. Det viktigste er nok god kjemi. Jeg tenker at du ikke skylder noen å legge frem hele pasientjournalen din på første date. Noe kan du dele når du føler deg trygg på personen. Anonymkode: 5742e...fab
AnonymBruker Skrevet 24. september #12 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Etter mange års erfaring med problemstillingen: nei, jeg ville ikke frivillig gått inn i en slik relasjon. Antagelig ville jeg gjort det hvis jeg ikke hadde erfaringene jeg nå sitter med. Det sagt, jeg gikk inn i det forholdet som knapt myndig, og har "brukt opp" alle mine beste år pp en annens dårlige helse.... Anonymkode: a2b54...999 Jeg er ikke ts, men trodde jeg var den eneste som hadde gjort noe lignende. Brukte meg selv helt opp og det var i tilegg 20 åra mine som jeg nå savner og angrer meg på ble brukt opp. ….samme som deg ….brukte opp meg selv sååå til diiii grader! Men til deg ts….hvis det er du som er den syke eller du er den som vurderer et slik forhold så vil jeg si det er lettere å finne noen som liker et sexløst liv enn finne noen som orker å være i et forhold der partner som er syk ikke gidder å prøve litt hvertfall …da tenker jeg på trening og andre aktiviteter. Hvis man bare legger seg ned og gjør seg mer invalid enn man er så vil det funke dårlig i lengden for den andre. Anonymkode: 5562b...f0d 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. september #13 Skrevet 24. september Selvfølgelig kunne jeg det. Jeg kjenner mange med funksjonsnedsettelser som ligner dette, som er godt gifte. 😊 Jeg er funksjonshemmet selv, og tipper mange her hadde takka nei til å date meg hvis det eneste de visste om meg var dét. Men både jeg og du og alle andre er jo utrolig mye mer enn knær og rygg. Og om du skulle få flere nedslående svar her, har det jo lite å si når du finner den som faller for deg. »Invalid» er forresten retro språkbruk om funksjonshemmede, sånn hvis inkluderende/bevisst språkbruk skulle være av interesse. 😊 Lykke til, ts! Anonymkode: 50872...56a
AnonymBruker Skrevet 24. september #14 Skrevet 24. september Nå dater ikke jeg menn, men om jeg med viten og vilje ville oppsøkt et forhold uten muligheter for et fungerende sexliv? Nei. Absolutt ikke. Anonymkode: 3362e...ee8
-jk- Skrevet 24. september #15 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (På 17.9.2026 den 19.18): Trening er heller ikke noe jeg gjør med partner. For meg er trening en soleklar egen-aktivitet. Anonymkode: a4e82...015 Det skiller nok mye mellom folk. Jeg trener sjelden alene. Spiller padel med mange, og på Sats går det stort sett i gruppetimer. Løping synes jeg er best i løpegrupper osv. Så jeg vil jo helst finne ei som gjerne blir med på gruppetimer eller løpetur, og som kanskje vil lære å spille padel også (om hun ikke allerede gjør det).
AnonymBruker Skrevet 24. september #16 Skrevet 24. september AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå dater ikke jeg menn, men om jeg med viten og vilje ville oppsøkt et forhold uten muligheter for et fungerende sexliv? Nei. Absolutt ikke. Anonymkode: 3362e...ee8 Blir jo da et spørsmål om hva som er et fungerende sexliv. For min del er jeg ikke avhengig av en penis for å ha et fungerende sexliv. Mens for deg så er «penetrasjon» en del av et fungerende sexliv. Anonymkode: a4e82...015
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå