AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Skrevet 5 timer siden Jeg laget pesto som en del av tilbehøret til middag i går, og nå har jeg litt igjen i kjøleskapet, kanskje en snau desiliter? Kom med forslag til bruk! Dvs ikke som saus til nykokt pasta, det er litt for lite mengde til det. Jeg har blant annet tenkt litt på å bruke det i/på gjærbakst på noe vis, noen som har erfaring med det? Anonymkode: 7acaa...1db
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Jeg har brukt det som fyll i horn, og som fyll i slik «flette» bakst( superdigg til suppe. jeg bruker det også på brød istedenfor smør når jeg ønsker litt mer smak Anonymkode: 7fefc...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Skrevet 5 timer siden Rører det inn i pasta om jeg lager pastasalat. Anonymkode: 4cbd2...176 1
Hareena Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Smør på fiskefileten som du putter i ovn. Stapp inn i kyllingfileten som du har skåret en lomme i. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Lett dryss over litt sterkt krydret pizza er godt. Steke skinke eller bacon i pestoen sammen med paprika og rødløk og ha inni pitabrød med ost- salat på siden. I pasta bruker vi bare et par gode teskjeer, så en dl hadde holdt lenge. Vi gjør det samme der, steker kylling og grønnsaker, har i pestoen mot slutten av steketiden. Krydrer jo kjøttet utenom, samt det slipper litt væske som blander seg i pestoen. Rører det sammen med pasta i skål etterpå og topper med litt parmesan. Laks med stekte grønnsaker og risoni med pesto er også godt. Anonymkode: c56d0...8f2 1
RaraA Skrevet 5 timer siden #6 Skrevet 5 timer siden Bruker pesto på ostesmørbrød, oppå fisk, på pizza, i pizzasnurrer, i kyllingfilet, i salat etc. 1
Fighter83 Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg laget pesto som en del av tilbehøret til middag i går, og nå har jeg litt igjen i kjøleskapet, kanskje en snau desiliter? Kom med forslag til bruk! Dvs ikke som saus til nykokt pasta, det er litt for lite mengde til det. Jeg har blant annet tenkt litt på å bruke det i/på gjærbakst på noe vis, noen som har erfaring med det? Anonymkode: 7acaa...1db På brødskiva med litt kjøttpålegg. 1
Beneath the Moon Skrevet 5 timer siden #8 Skrevet 5 timer siden På pasta og pizza. Ostesmørbrød. På fisk. På kylling. Salater osv 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden Takk for alle svar så langt! Anonymkode: 7acaa...1db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå