AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:54 #1 Skrevet onsdag kl. 20:54 Jeg er rundt åtte uker postpastrum og savner så sinnsykt å trene. Før og under graviditeten trente jeg 4-6 ganger i uka og tracket alt jeg spiste og stortrivdes med det🥰Var på mitt best trente da jeg ble gravid og ligner ikke litt på meg selv engang akkurat nå… Som sagt trente jeg i graviditeten også men det ble redusert og kosthold var også vanskelig å holde rent (spesielt på slutten da psyken ble så dårlig). Hvordan skal jeg begynne å trene igjen på gymmen? Må jeg liksom starte helt fra skratch? Prøvd litt trening hjemme med kun kroppsvekt, men det føles så meningsløst å teit ut, vil bare tilbake på gymmen igjen. Kombinasjonen av å nesten bare være hjemme, føle seg fremmed kroppen sin og det å ikke få bevege på seg slik jeg ønsker begynner å bli veldig tungt på psyken.. Det gjør alt med kosthold og sånt vanskelig i tillegg, så det blir en evig vond sirkel. Trives kjempegodt som mamma og eeeelsker den nydelige lille jenta mi, så er ikke helt «in the mud» altsa🥰Bare frykter at jeg på sikt kan bli det, dersom jeg ikke får gjort litt ting som hjelper meg å føle meg som meg selv også… Flere som har det slik? Takk for svar på forhånd! Anonymkode: fe82a...6b8 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:18 #2 Skrevet onsdag kl. 21:18 Jeg er pt og var godt trent før graviditeten, trent styrke i mange år. Ble ikke fult så mye i graviditeten som jeg skulle ønske. Men begynte med styrketrening 8 uker etter fødsel! Gikk super fint. Jeg også følte meg, ikke litt som meg selv engang. Begynte sakte men sikkert men var mye sterkere enn det jeg trodde på det tidspunktet så måtte bare begrense meg ett par tre treninger så kjørte jeg på mer for hver gang. Nå etter 8 mnd løfter jeg faktisk tyngre enn før graviditeten 😅 begynn nå du. Kroppen din er vant til å trene. Du merker fort hva som går greit og ikke🌸 Anonymkode: f5100...367 1 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #3 Skrevet 23 timer siden Bevegelse er jo bare bra. Men begynn i det små. Magemusklene er ikke som de var, så du bør ikke presse deg. Finn magevenlige øvelser. Vær også obs på at hvis du trener til du kjenner at du får melkesyre så kan dette faktisk påvirke smaken på morsmelken om du ammer (så greit å amme før trening feks om babyen skulle mislike det). ellers merker du jo fort hva som føles greit for deg Anonymkode: 0803e...146 2
sisini Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Jeg er 4 uker postpartum og savner også trening. Fikk chatgpt til å sette sammen en liten kjerne&pust kombi til meg som jeg skal fokusere på i et par uker. I tillegg gjør jeg bekkenbunnstrening. Etter det er planen å gjøre styrketrening som jeg pleide, men med lettere vekter. Har vurdert «trening etter fødsel» programmet til Pia Seeberg eller Core&Floor fra Hedvig Bang, men føler det er ganske dyrt når jeg egentlig er ganske rutinert på trening fra før. 1
sisini Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden Forresten, hvis du har Sats i nærheten så har de pleid å ha gruppetime «strong mama» hvor man kan ha med baby. 1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Lytt til kroppen! Jeg er snart 4 uker post partum, og har så langt kun fokusert på bekkenbunnstrening. Skal nå komme i gang med litt enkle øvelser, frem til jeg passerer uke 6. i tillegg går jeg en del turer og har aldri under 10.000 skritt hver dag. Jeg ammer, så jeg spiser MASSE for å ikke redusere melkeproduksjonen. Fra uke 6 drar jeg tilbake til treningssenteret og starter rolig med styrketrening. Jeg trente tung styrke frem til uke 33, og var godt trent både før og under svangerskapet, men jeg har fremfall så jeg må ta en del hensyn:/ Anonymkode: b6275...cb1
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Skrevet 11 timer siden Nå er jeg ikke noen ekspert. Men bør vel være litt forsiktig med mage og setemuskler så det ikke blir bare brokk og ryggskader. Greit å starte lett jogging med vogn før styrke så ikke alt av tarmer tyter ut mellom magemusklene. Anonymkode: 8ed0b...568
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Jeg tror det er egentlig litt individuelt når kroppen er klar til å trene igjen. For min del begynte jeg med rolig styrketrening når jeg var 3 uker og det gikk helt fint. Brukte min egen vekt i starten og strikk før jeg utvidet. Jeg trente også 5-6 ganger i uka før jeg ble gravid og gjennom hele graviditeten (men mindre intensitet). Du kjenner kroppen din best. Vil anbefale å ta opp treningen gradvis og kjenn godt etter. Skal også sies at jeg fikk ingen plager etter fødsel og hadde en fin fødsel. Anonymkode: ad943...e04
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå