AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:33 #1 Skrevet onsdag kl. 16:33 Jeg ringte henne på søndag og fortalte henne om noe jeg synes er veldig vanskelig å stå i. Hun var veldig støttende i telefonsamtalen og sa at jeg bare kunne ringe dersom jeg trengte å prate mer. Nå er det onsdag kveld og jeg har ikke hørt noe fra henne, ikke noe spørsmål om hvordan jeg har det. Vi pleier ikke å ha daglig kontakt, kan fort gå en uke eller to mellom hver gang vi meldes men allikevel så kjenner jeg litt på at hun ikke har tatt noe kontakt i etterkant for å høre hvordan det går. Forventer jeg for mye? Kjenner jeg blir litt lei meg og tenker at hun kanskje ikke bryr seg. Anonymkode: 92a92...e23 2
Daria Skrevet onsdag kl. 16:41 #2 Skrevet onsdag kl. 16:41 Hun sa jo at du kunne ringe hvis du trengte det. Litt avhengig av hva som ble sagt og hva du står i, ville jeg antagelig gjort det samme - sagt at jeg var tilgjengelig men vært redd for å bidra med unødvendig mas og potensielt uønskede spørsmålet i en krevende situasjon (også fordi det er det jeg foretrekker selv). 13 1 5
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:42 #3 Skrevet onsdag kl. 16:42 Hun sa jo du kunne ringe hvis du trengte det. Så da er det jo litt opp til deg. Kanskje hun lar deg være fordi hun tenker at hvis du ikke tar kontakt så er det fordi du ønsker å være i fred. Anonymkode: 31763...4d7 8 5
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl. 16:48 #4 Skrevet onsdag kl. 16:48 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg ringte henne på søndag og fortalte henne om noe jeg synes er veldig vanskelig å stå i. Hun var veldig støttende i telefonsamtalen og sa at jeg bare kunne ringe dersom jeg trengte å prate mer. Nå er det onsdag kveld og jeg har ikke hørt noe fra henne, ikke noe spørsmål om hvordan jeg har det. Vi pleier ikke å ha daglig kontakt, kan fort gå en uke eller to mellom hver gang vi meldes men allikevel så kjenner jeg litt på at hun ikke har tatt noe kontakt i etterkant for å høre hvordan det går. Forventer jeg for mye? Kjenner jeg blir litt lei meg og tenker at hun kanskje ikke bryr seg. Anonymkode: 92a92...e23 Hun ønsker at du skal styre hvor mye du ønsker støtte - hun sa du bare kunne ringe hvis du trengte å snakke. Når du ikke gjør det, regner hun med at du ikke har behov for dette og vil derfor ikke presse seg på. 10 2
FionaLi Skrevet onsdag kl. 16:54 #5 Skrevet onsdag kl. 16:54 Hun sa du kunne ringe om du ville prate mer. Da er det opp til deg å ringe henne dersom du har behov for det. 3 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:59 #6 Skrevet onsdag kl. 16:59 Takk, blir veldig glad for tilbakemeldingene😊 jeg er nok litt ekstra hårsår for tiden så godt å høre at det nok ikke er noen annen grunn til at hun ikke har tatt kontakt😊 HI Anonymkode: 92a92...e23 1 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:26 #7 Skrevet onsdag kl. 18:26 Litt avhengig av situasjonen, så kan det være vanskelig å strekke ut en hånd typ daglig. Hvis du har det kjipt, så vil "hvordan går det" føles feil. Fordi det går åpenbart ikke bra. Å sende melding om noe helt annet kan virke som man ikke bryr seg. Men å, hver eneste dag nærmest, trekke frem det som er vondt kan også føles som å spenne beina på en som prøver å reise seg. Så hun venter nok på at du skal ta kontakt hvis du trenger det, sånn frem til det har gått litt mer tid og det er naturlig å spørre hvordan du har det eller foreslå å møtes eller ringes. Anonymkode: 54308...269 4
AprilLudgate Skrevet onsdag kl. 18:38 #8 Skrevet onsdag kl. 18:38 (endret) Jeg tenker det skal være snakk om dødfødsel, selvmordstanker/forsøk, blitt utsatt for voldtekt, uventet dødsfall i aller nærmeste familie osv for at jeg skal tenke «denne personen trenger raskt oppfølging fra meg på situasjonen». Altså en livskrise. Mer vanlige livsproblemer tenker jeg jo ikke at jeg ikke bryr meg, men jeg antar ikke at folk ønsker oppfølging etter såpass kort tid. Jeg gir det mer tid og spør neste gang vi snakkes. Jeg er gjerne den endel har pleid å åone seg til om ditt og datt, og de repeterer det ved nye hendelser - så jeg tror jeg er nokså vanlig på forventningene. Venninna di var jo veldig støttende. Endret onsdag kl. 18:38 av AprilLudgate 4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:44 #9 Skrevet onsdag kl. 19:44 Jeg tenker at hun ikke vil forstyrre. Jeg tenker iallefall at jeg hadde tenkt det i den situasjonen Anonymkode: b73e5...24d 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:51 #10 Skrevet onsdag kl. 19:51 Jeg maser ikke på folk som sier de har det tøft. Anonymkode: 01f01...372
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 21:52 #11 Skrevet onsdag kl. 21:52 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ringte henne på søndag og fortalte henne om noe jeg synes er veldig vanskelig å stå i. Hun var veldig støttende i telefonsamtalen og sa at jeg bare kunne ringe dersom jeg trengte å prate mer. Nå er det onsdag kveld og jeg har ikke hørt noe fra henne, ikke noe spørsmål om hvordan jeg har det. Vi pleier ikke å ha daglig kontakt, kan fort gå en uke eller to mellom hver gang vi meldes men allikevel så kjenner jeg litt på at hun ikke har tatt noe kontakt i etterkant for å høre hvordan det går. Forventer jeg for mye? Kjenner jeg blir litt lei meg og tenker at hun kanskje ikke bryr seg. Anonymkode: 92a92...e23 Er det snakk om • dødsfall? • uønsket graviditet? • alvorlig sykdom? • alvorlig hendelse? Hvis nei: Kanskje du skal ta ansvar for å benytte deg av tilbudet hennes? «Hvis det er noe så bare ring!» Høres ut som noe man sier i mindre alvorlige situasjoner. At hun ikke har fulgt opp i ettertid vitner om at hun ikke oppfatter situasjonen som særlig alvorlig… Anonymkode: ed742...108
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:22 #12 Skrevet onsdag kl. 23:22 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk, blir veldig glad for tilbakemeldingene😊 jeg er nok litt ekstra hårsår for tiden så godt å høre at det nok ikke er noen annen grunn til at hun ikke har tatt kontakt😊 HI Anonymkode: 92a92...e23 Det er nok bare fordi hun vil at du skal styre det, så hun ikke maser. 😊 Min beste venninne gjorde akkurat det samme da jeg gikk igjennom noe veldig vanskelig. Men hun sa det på en måte som ikke lot det være noe tvil: "jeg kommer ikke til å ringe deg for å mase deg ned, eller minne deg på det som er dritt, om du tilfeldigvis gjør/tenker på noe annet når jeg ringer. Men ring meg om du vil snakke mer, jeg er bare en telefon unna". Jeg syns det var en veldig lur måte å gjøre det på 😊 Anonymkode: 78ddd...8e7 1
Fru Uperfekt Skrevet onsdag kl. 23:27 #13 Skrevet onsdag kl. 23:27 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ringte henne på søndag og fortalte henne om noe jeg synes er veldig vanskelig å stå i. Hun var veldig støttende i telefonsamtalen og sa at jeg bare kunne ringe dersom jeg trengte å prate mer. Nå er det onsdag kveld og jeg har ikke hørt noe fra henne, ikke noe spørsmål om hvordan jeg har det. Vi pleier ikke å ha daglig kontakt, kan fort gå en uke eller to mellom hver gang vi meldes men allikevel så kjenner jeg litt på at hun ikke har tatt noe kontakt i etterkant for å høre hvordan det går. Forventer jeg for mye? Kjenner jeg blir litt lei meg og tenker at hun kanskje ikke bryr seg. Anonymkode: 92a92...e23 Dette
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 03:22 #14 Skrevet torsdag kl. 03:22 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg ringte henne på søndag og fortalte henne om noe jeg synes er veldig vanskelig å stå i. Hun var veldig støttende i telefonsamtalen og sa at jeg bare kunne ringe dersom jeg trengte å prate mer. Nå er det onsdag kveld og jeg har ikke hørt noe fra henne, ikke noe spørsmål om hvordan jeg har det. Vi pleier ikke å ha daglig kontakt, kan fort gå en uke eller to mellom hver gang vi meldes men allikevel så kjenner jeg litt på at hun ikke har tatt noe kontakt i etterkant for å høre hvordan det går. Forventer jeg for mye? Kjenner jeg blir litt lei meg og tenker at hun kanskje ikke bryr seg. Anonymkode: 92a92...e23 Noen ganger når man har det vondt selv, glemmer man litt at andre også har et liv. Kanskje jobb mandag var ekstremt hektisk, og hun var kjempesliten? Eller hun kranglet med mannen søndag kveld, og det var dårlig stemning hjemme i flere dager? etc. Når vi husker på at ingen er så bekymret for oss som oss, fordi de bekymrer seg for seg selv, blir vi ikke skuffet over hvorfor vi ikke blir fulgt opp til fingerspissene. Anonymkode: bf6ab...2ab 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:53 #15 Skrevet fredag kl. 04:53 AnonymBruker skrev (På 16.9.2026 den 18.33): Jeg ringte henne på søndag og fortalte henne om noe jeg synes er veldig vanskelig å stå i. Hun var veldig støttende i telefonsamtalen og sa at jeg bare kunne ringe dersom jeg trengte å prate mer. Nå er det onsdag kveld og jeg har ikke hørt noe fra henne, ikke noe spørsmål om hvordan jeg har det. Vi pleier ikke å ha daglig kontakt, kan fort gå en uke eller to mellom hver gang vi meldes men allikevel så kjenner jeg litt på at hun ikke har tatt noe kontakt i etterkant for å høre hvordan det går. Forventer jeg for mye? Kjenner jeg blir litt lei meg og tenker at hun kanskje ikke bryr seg. Anonymkode: 92a92...e23 Jeg hadde vel skrevet og spurt om hvordan det gikk, men vet det aldri er andre veien. Vent å se? Anonymkode: fdf8f...e12
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:28 #16 Skrevet fredag kl. 08:28 Du forventer altfor mye, jeg er av typen som løser slike ting selv. Må ikke ha en venninne å støtte meg på, så om noen rundt meg sliter holder jeg også avstand. Orker ikke være andre sin psykolog, vennskap er en ting...men ikke psykolog. Anonymkode: d9502...493
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå