AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:07 #1 Skrevet onsdag kl. 15:07 Noen som opplever det samme? Når jeg kutter ut brød så må jeg merkbart sjeldnere på WC. Anonymkode: 1a4d2...156
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:14 #2 Skrevet onsdag kl. 15:14 Alt brød? Rugbrød, kommersielle brød, hjemmebakte brød? Brød med ekstra gluten så vel som brød uten? Hva med brød bakt av spelt? Brød bakt med surdeig og hevet over 24 timer? Hva for den del med brød som har vært frossent og så ting opp igjen? Funker glutenfrie brød på samme viset? Reagerer du på ting laget av mel som ikke er brød, feks pannekaker eller kaker? Har fullkorn vs helkorn vs lyst brød effekt? Det over er kjente variabler som påvirker hvor enkelt eller vanskelig det er å fordøye brød. Om du ønsker å bevare kategorien «brød» i kostholdet så kan du eksperimentere med dem over noe tid og notere deg effekten. Eller du kan bare kutte ut brød, det er ikke en spesielt viktig del av kostholdet. Men om du skal kutte ut «brød» så må du jo vite hva du skal kutte ut. Alt laget av korn? Alt laget av hvete? Bare produkter med gjær? Etc. Folk kan (og får) løs mage av mye rart, ts. Å få det av brød er helt innenfor det normale. Anonymkode: 5fe57...eeb
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:22 #3 Skrevet onsdag kl. 15:22 Da er det bare å kutte ut brød og spise annen mat som du ikke reagerer på. Anonymkode: 2a2ac...edb
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 15:27 #4 Skrevet onsdag kl. 15:27 Kan være glutenintoleranse. Prøv å spise glutenfritt brød og se om det er noen forskjell. Anonymkode: 7611c...35e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:36 #5 Skrevet onsdag kl. 17:36 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen som opplever det samme? Når jeg kutter ut brød så må jeg merkbart sjeldnere på WC. Anonymkode: 1a4d2...156 Samme her. Brød har gjerne mye fiber som skal ut igjen. Det gjelder en del annen plantemat også. Kjøtt, fisk og egg fordøyes nesten fullstendig. Anonymkode: 56a7d...20c
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Skrevet 11 timer siden Nei, jeg trenger mye fiber for å ha perfekt toalettmønster og reagerer ikke på brød/kornprodukter. Anonymkode: 91009...d6a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå