Gå til innhold

God hjelp hos BV

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger å høre litt positive historier om barnevernet....

Jeg har bedt dem om hjelp en gang før, for noen år siden da jeg hadde en tenåringsdatter ute av kontroll. Det ble en traumatisk opplevelse hvor pekefingeren ble rettet mot meg, datter fant ut hvordan hun kunne utnytte den situasjonen og de jobbet direkte i mot oss. Den lille kontrollen jeg hadde da ble borte, og jeg har strevd i årevis ettertid...

Datter har fremdeles de samme problemene,  hun er eldre og det blir andre bekymringer og. Nå har hun vært i BUP de siste årene og det er snakk om persoblighetsforstyrrelse diagnose. Hun har mange instanser rundt seg, og det er snakk om å få bv på banen igjen, fordi hun kan stikke av osv og jeg har andre barn å ta hensyn til i tillegg til henne. Jeg har hatt møte med dem og de har lyttet til meg det jeg fortalte om forrige opplevelse, de beklaget det og har lovet det skal bli annerledes nå, finne riktige folk å jobbe med og var ganske løsningsorienterte istedenfor beskyldene.. 

Men frykten sitter i... 🥹 jeg vet jo at vi trenger hjelpen men man vet jo at bv gjør så mye feil også! Det var ekstremt belastende sist!!!

Anonymkode: 71cd1...80d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det mulig å få noen fra Bup til å bli med deg på møte med BV? Eventuelt en annen fagperson som kjenner situasjonen og familien?

I vår kommune er BFT (Barne- og familietjenesten) tilgjengelig for samtaler. Vi har møtt en fantastisk dame der som har blitt med oss på møter med skole og Bup, og som kjenner de ansatte i BV og har fortalt dem innsider-versjonen av saken. 

Anonymkode: e591a...266

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det mulig å få noen fra Bup til å bli med deg på møte med BV? Eventuelt en annen fagperson som kjenner situasjonen og familien?

I vår kommune er BFT (Barne- og familietjenesten) tilgjengelig for samtaler. Vi har møtt en fantastisk dame der som har blitt med oss på møter med skole og Bup, og som kjenner de ansatte i BV og har fortalt dem innsider-versjonen av saken. 

Dette burde absolutt være en mulighet TS. Et samarbeidsmøte er jo det beste utgangspunktet.

Anonymkode: 25e37...279

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, bupa skal være med heldigvis,  og skolelosen som har kjørt og fulgt henne til en del timer, og mulig at bestefaren skal uttale seg om vanskene hennes (han har vært tett på livet hennes)...

Ts

Anonymkode: 71cd1...80d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk hjelp og de gikk all in.

Vil bare advare om at de sjelden følger opp sakene etter sak er ferdig behandlet om du som gjenstående part har gode omsorgsevner.

Dette visste min eksmann. Så opplevde ti år videre terrorisering i rettsapparatet, skole og lokalmiljø der han fikk herjet fritt videre og barnevern var long gone fordi jeg hadde gode nok omsorgsevner.

Familien er ødelagt i dag. Jeg fikk ikke hjelpen til etterspillene og jeg er bare en skygge av meg selv i dag.

Anonymkode: 8f60c...ddf

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...