AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:38 #1 Skrevet tirsdag kl. 22:38 Fineste babynavn? Tradisjonelle navn: Solveig, Sigrid, Ingeborg Mer moderne navn: Selma, Iben, Maja Anonymkode: dc197...e7c
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #2 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fineste babynavn? Tradisjonelle navn: Solveig, Sigrid, Ingeborg Mer moderne navn: Selma, Iben, Maja Anonymkode: dc197...e7c Babynavn? Er det en egen kategori? De fleste vokser opp og blir voksne, eldre osv. Liker Selma, men det er ikke et moderne navn,om det er blitt populært de senere år. Solveig er også fint. Anonymkode: a4de1...c92 2
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #3 Skrevet 20 timer siden Gi barnet et navn som fungerer på en voksen. Man er voksen mesteparten av livet. Anonymkode: 3a5f8...132 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #4 Skrevet 20 timer siden Solvår, Målfrid, Kari, Synnøve, Sigrun, Johanne, Solfrid. Anonymkode: ea347...dd1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #5 Skrevet 20 timer siden Babynavn??? Skal ungen få nytt navn når hun ikke er baby mer??? Selma er ikke ett modernenavn, min bestemor på over 90 heter selma. Anonymkode: 6971a...68f 1 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #7 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fineste babynavn? Tradisjonelle navn: Solveig, Sigrid, Ingeborg Mer moderne navn: Selma, Iben, Maja Anonymkode: dc197...e7c Selma, Iben og Maja er da ikke moderne navn. Jeg liker Selma. Anonymkode: 00950...076
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #9 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Fineste babynavn? Tradisjonelle navn: Solveig, Sigrid, Ingeborg Mer moderne navn: Selma, Iben, Maja Anonymkode: dc197...e7c Navnet Selma kommer fra et kjent diktverk fra 1700-tallet og fra gammel tysk tradisjon. Maja er kjent brukt fra 1700-tallet. Anonymkode: fbf9a...6ff
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Babynavn? Er det en egen kategori? De fleste vokser opp og blir voksne, eldre osv. Liker Selma, men det er ikke et moderne navn,om det er blitt populært de senere år. Solveig er også fint. Anonymkode: a4de1...c92 Uff Iben navnet blir jeg bare kvalm av, aner ikke hvorfor. Er bare så stygt. Selma er bikkje navn. Anonymkode: 6c7df...b6f 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #11 Skrevet 10 timer siden Takk! Ja, jeg vet jo at babyer blir voksne. Folk ber jo også om navn til valper for eksempel, betyr ikke at den ikke blir en hund😅 Visste ikke at Selma var så gammelt/tradisjonelt. Jeg kjenner bare unge mennesker med det navnet. Veldig fint er det iallefall! Jeg liker også Lotte. TS Anonymkode: dc197...e7c
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Babynavn??? Skal ungen få nytt navn når hun ikke er baby mer??? Selma er ikke ett modernenavn, min bestemor på over 90 heter selma. Anonymkode: 6971a...68f Litt som at folk tenker at Noah, Jacob, Matheo, Isak, Theo, osv er "moderne babynavn" men så har de kanskje blitt brukt i 1000+ flere år enn tradisjonelle nordiske navn som kom i bruk etter merovingertiden og brukt av gamle og grå biskoper på 2-300 tallet Anonymkode: 09658...e34
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Litt som at folk tenker at Noah, Jacob, Matheo, Isak, Theo, osv er "moderne babynavn" men så har de kanskje blitt brukt i 1000+ flere år enn tradisjonelle nordiske navn som kom i bruk etter merovingertiden og brukt av gamle og grå biskoper på 2-300 tallet Anonymkode: 09658...e34 Det er sant. Hvilke navn er i så fall egentlig moderne?🙈 TS Anonymkode: dc197...e7c
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #14 Skrevet 9 timer siden Hannah, Albertine, Sasha og Adriana. Lars Henrik, Samuels og Georg Anonymkode: f5657...5bd
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Skrevet 9 timer siden Ellinor, Johanna, Louisa, Hedda, Hedvig, Agnes, Alma, Iben. 💕 Anonymkode: f0c72...802
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Skrevet 9 timer siden Jeg elsker Iben og Solvår. Anonymkode: e4bd4...405
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden Trafisjonelle/gamle: Agnes, Emelie, Vera, Lilly, Moderne: Ellie, Emmi, Iben, Alva Anonymkode: 2c7c5...797
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå