Gå til innhold

Når ble dette innafor??

Fremhevede innlegg

Skrevet

8-åringen er lagt men sliter med å få sove akkurat ikveld. Klokken er mange nok. Plutselig så banker det skikkelig hardt på ytterdøra. Vi har ringeklokke men spørs om den har tatt natten. 8-åringen hopper opp av senga og løper ut i gangen og blir veldig nysgjerrig. 

Jeg beordrer barnet til sengs og åpner døra og der står det en person fra mest sannsynlig enten flyktningehjelpen eller noe. Jeg kom hjem fra jobb i underkant av en time siden. Mannen sitter å gjør unna litt jobb og 8-åringen forsøker å sove og så banker det altså hardt på ytterdøra ETTER klokka 21.  Så jeg bare avfeide vedkommende og sa at jeg hadde ikke anledning. I det jeg skal til å lukke døra sier vedkommende; "vent vent vent vent" og vifter med hånda for å få meg til å lytte/åpne døra igjen. Da sa jeg ganske surt at nå har jeg ett barn som forsøker å sove og da lot han meg lukke døra. 

Når i all verden ble det sosialt akseptabelt å drive med dørsalg etter klokken 21 på kvelden?? Kjenner jeg blir sur. 

Anonymkode: 27e00...bfb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er ikke innafor. Dørsalg er ikke tillatt mellom kl 21-09. Nå antar jeg dette var noen som gikk frivillig for noe? Altså en slags innsamling? De har jo ikke samme reglement som selgere, men de aller fleste forholder seg til dette. De fleste før kl 20. 

Anonymkode: 4eabd...091

• Liker 1
Skrevet

Det synes jeg ikke er greit i det hele tatt.

Jeg har jobbet som selger for mange herrens år siden, og da var det ikke tillatt etter kl 21. 

Anonymkode: 24d6d...4e4

• Liker 1
Skrevet

Jeg kaller det dørsalg men det er kanskje feil betegnelse.. Jeg lot ikke vedkommende presentere seg skikkelig en gang, ble bare så oppgitt 🙈 Så bare det hang ett kort rundt halsen med en blå logo på og antok at det var type flykningehjelpen eller S.O.S barnebyer.

Synes uansett det er sært å drive å gå rundt å ringe (eller banke på) på etter klokken 21 for slike ærend.

Anonymkode: 27e00...bfb

• Liker 1
Skrevet

Regelverket sier vel 9 til 21 på verdager. Untak er for veldedige organisasjoner eller om det er avtalt møte.

Ringeklokker bør jo virke ellers må det bankes på døren og da må det jo høres.

Skrevet

Det er ikke første gang jeg hører om representanter fra nettopp Flyktninghjelpen som har en aggressiv fremtoning/merkedsføringsstil og ringer på seint på kveden. Det demrer flere episoder, dette har det også vært en del om i media. Dette er ikke innafor, for å svare på ditt spørsmål… 

• Liker 1
Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

Som bruker av Kvinneguiden gjelder følgende bruksvilkår

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende meg en privat melding med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...