Gå til innhold

Sørgebånd herrebunad

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er egebtlig i et funderende hjørne.

Skal man ha sørgebåndet uttapå jakken? Hva hvis man har sort jakke? 
Syns det da? Det gir jo mening på damebunaden, som regel har man hvit skjorte. 

men hva med herrebunader med mørk jakke? 

Anonymkode: 6cbbd...a17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker man sørgebånd på bunad i utgangspunktet?

Anonymkode: 6e8db...3d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bruker man sørgebånd på bunad i utgangspunktet?

Anonymkode: 6e8db...3d1

Hvis man skal bruke bunad i begravelse, feks. Ja. 

Skrevet

Vi fester sørgebånder på venstre side ved hjertet, ikke på armen. Men våre sørgebånd har litt hvitt broderi, så du hadde sett det om du knyttet det rundt armen også. 

Anonymkode: dc57e...027

Skrevet

En kan feste sørgebånd (litt smalt svart bånd) på venstre slag eller knapphull. 

Anonymkode: f2a50...845

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi fester sørgebånder på venstre side ved hjertet, ikke på armen. Men våre sørgebånd har litt hvitt broderi, så du hadde sett det om du knyttet det rundt armen også. 

Hva slags bunad er dette? Har ikke funnet noen spesifikke sørgebånd til spesifikke bunader, har laget mitt eget til damebunaden min. 

Skrevet

Sørgebåndet settes rundt det venstre jakkeermet, ja. Spiller ingen rolle om jakka er svart. Det gjøres jo sånn om man bruker svart dress også. Tar du av deg jakka skal du egentlig flytte sørgebåndet over på skjorta. 

Anonymkode: 2a2c0...153

Skrevet

Helt unødvendig med sørgebånd til bunad! Stiller du i begravelsen med bunad er sørgebånd overflødig. Sørgebånd brukes i anledninger hvor man gjør noe annet enn å sørge, men vil vise den døde respekt med dette enkle diskré båndet. 

Anonymkode: ea1fa...372

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hva slags bunad er dette? Har ikke funnet noen spesifikke sørgebånd til spesifikke bunader, har laget mitt eget til damebunaden min. 

Jeg har rogalandsbunad. Det er bare et sort bånd, med hvite diskre sting langs kanten likt som på skjorta. Det er min mor som har brodert alt, alle i vår familie har like hverfall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...