AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:37 #1 Skrevet tirsdag kl. 16:37 Jeg må rotfylle en tann. Det koster ca 10 000 kr. Jeg vil finne en tannlege som godtar delbetaling. Min tannlege gjør ikke det. Hvordan gå frem? Sende mail til flere tannleger? Hva skrive i mailen? Anonymkode: d26a2...10e
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:41 #2 Skrevet tirsdag kl. 16:41 Ønsker du svar i år, ville jeg nok ringt rundt heller. De fleste (alle?) tannleger har klar policy på dette og som regel oppslag om det på venteværelset. Anonymkode: 10c24...29d 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 16:45 #3 Skrevet tirsdag kl. 16:45 Med kredittkort er problemet med delbetaling løst. Da kan du gå til hvilken som helst tannlege. Anonymkode: 2cbd4...daa 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:06 #4 Skrevet tirsdag kl. 17:06 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Med kredittkort er problemet med delbetaling løst. Da kan du gå til hvilken som helst tannlege. Anonymkode: 2cbd4...daa Med TS sitt spørsmål så høres det ut som kredittkort ikke er et alternativ som er på bordet? F.eks fordi hen ikke er kredittverdig. Anonymkode: 0ad65...4b9 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:08 #5 Skrevet tirsdag kl. 17:08 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Jeg må rotfylle en tann. Det koster ca 10 000 kr. Jeg vil finne en tannlege som godtar delbetaling. Min tannlege gjør ikke det. Hvordan gå frem? Sende mail til flere tannleger? Hva skrive i mailen? Anonymkode: d26a2...10e Hvis du har ekstremt dårlig råd så kan du høre med NAV om du får dekket utgiften derfra. Økonomisk sosialhjelp - nav.no Anonymkode: 0ad65...4b9 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:31 #6 Skrevet tirsdag kl. 17:31 Anbefaler også å ringe i stedet for å sende epost. Husk tannlegene ønsker at du får bedre tannhelse, og vil veldig gjerne at du får hjelp så fort som mulig, så eventuelle problemer ikke blir større. Rart din faste tannlege ikke kunne hjelpe deg, jeg har bare truffet løsningsvillige tannleger i min tid. Rotfylling er også ikke så skummelt som det kan virke som! Lykke til! Anonymkode: 786a7...786
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:16 #7 Skrevet onsdag kl. 13:16 Hvis du skal betale kr. 10.000 for en rotfylling, høres det ut som spesialisttakst for rotfylling av en jeksel. Da er det ikke særlig nytte i å spørre en masse allmenntannleger. Og hva mener du med delbetaling? Dele beløpet i to, eller betale over mange måneder? Det sistnevnte tror jeg du skal slite med å finne noen som er villige til å akseptere fra en helt ukjent pasient. Anonymkode: d27f1...f4d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå