Gå til innhold

Baderomsviften stoppet plutselig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Baderomsviften som ble montert i januar i 2024 og som er koblet på lyset på badet, stoppet plutselig i dag, og like før den stoppet kom det en rar lyd, men lyset i taket virker. 

Hva kan være grunnen? Har ikke råd til elektriker nå 🙄

Anonymkode: 16f72...4d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Subber viftebladene i noe? Ta av fronten på vifta og se om du ser noe rart inni der. Kanskje det har kommet noe rusk? Eller at den er satt inn skjevt? 

Skrevet
newman01 skrev (1 time siden):

Subber viftebladene i noe? Ta av fronten på vifta og se om du ser noe rart inni der. Kanskje det har kommet noe rusk? Eller at den er satt inn skjevt? 

Den har fungert tipp topp i over 2,5 år og så plutselig skjer dette, men må få noen til å kikke opp i viften som er i taket.

Ts

Skrevet

Kan være tett av støv som gjør at den ikke klarer å gå rundt, eller om lagrene er ødelagt. Slå den av, støvsug inni og se om det hjelper. 

Anonymkode: 6df91...70f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Den har fungert tipp topp i over 2,5 år og så plutselig skjer dette, men må få noen til å kikke opp i viften som er i taket.

Ts

Gardintrapp pleier å fungere bra. Som person over sa, det kan være at den er full av støv? Har du renset den for støv siste 900 dagene? 

Skrevet
newman01 skrev (4 minutter siden):

Gardintrapp pleier å fungere bra. Som person over sa, det kan være at den er full av støv? Har du renset den for støv siste 900 dagene? 

Har fjernet støv i selve risten, men ikke åpnet opp og støvsuget oppe i taket nei.

Trodde ikke det var nødvendig.

Har nakkeskade, så klarer ikke å se så mye opp i taket, må få noen til å hjelpe meg

Ts

AnonymBruker
Skrevet

montert i 24 - da har du vel garanti= Gratis fix. Ta kontakt med montør/evt. produsent ?- De ønsker fornøyde kunder! Jeg hadde ikke betalt et øre!

Anonymkode: b637b...309

• Nyttig 2
Skrevet

Høres ut som den er gåen sjekk Børster/Lagre 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

montert i 24 - da har du vel garanti= Gratis fix. Ta kontakt med montør/evt. produsent ?- De ønsker fornøyde kunder! Jeg hadde ikke betalt et øre!

Den var der da jeg flyttet inn i leiligheten og senere kjøpte leiligheten, og selger vet ikke/husker ikke hvem som installerte viften.

Må det være elektriker som installerer en slik vifte?

Ts

Skrevet

Du må ha elektriker med mindre den er i en vanlig kontakt

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ikke nødvendigvis så enkelt. Siden man ikke har en kvittering er det ikke så lett å henvende seg til salgsledd. Sjelden man veit hvem som monterte slikt i hus man kjøper brukt, så ikke spesielt lett å finne ansvarlig elektriker. Om tidligere eier av bygget var en profesjonell part og næringsaktør er man ikke dekket av forbrukerkjøpsloven heller, men kjøpsloven. Den har ikke fem års reklamasjonsrett. Så da står man igjen med reklamasjon på boligkjøpet, men kostnaden for potensielt defekt avtrekksvifte er et stykke under 10'000kr, så da går ikke det. 

AnonymBruker
Skrevet
trøndermann38 skrev (3 timer siden):

Du må ha elektriker med mindre den er i en vanlig kontakt

Høres meg er den koblet til taklampen

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Høres meg er den koblet til taklampen

Ts

Da må du ha elektriker

Skrevet
trøndermann38 skrev (16 timer siden):

Da må du ha elektriker

"må". Mange baderomsvifter har et lite indikatorlys på fronten. Ikke skru den fast i taket, bare fest den provisorisk med kroker. Da kan man lovlig sette den opp, for da kan man påstå at det er en taklampe på krok med ekstrafunksjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...