Gå til innhold

Anbefaler du 2 eller 3 barn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne fra du som har 3, eller evt hvorfor dere er fornøyd med 2 :)

Anonymkode: 987aa...82d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hvordan to er. Gikk rett fra 1 til 3. Syns forøvrig tre er veldig fint :)

Vi vurderer å starte på ny nå. De tre vi har nærmer seg 18. Vi har allerede blitt enige om at det blir tre til i såfall, da vi synes det har vært et perfekt tall :)

Anonymkode: 0dfb2...728

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vet ikke hvordan to er. Gikk rett fra 1 til 3. Syns forøvrig tre er veldig fint :)

Vi vurderer å starte på ny nå. De tre vi har nærmer seg 18. Vi har allerede blitt enige om at det blir tre til i såfall, da vi synes det har vært et perfekt tall :)

Wow, dét var imponerende! Og jeg som er usikker på om jeg orker 3😂

Anonymkode: 987aa...82d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Dere må ha vært tidlig ute som har "tid" til et nytt kull!

Anonymkode: 8dd1f...b5f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anbefaler så mange barn du har kapasitet til å ta deg av også hvis du skulle bli alene. 

Så mange barn du har økonomi til å forsørge også hvis du skulle bli skilt eller syk/uføre 

Anonymkode: 9476e...5a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er gravid med nummer fire og synes en flokk på tre er helt flott såfremt du har økonomi, tid og ork til det🥰 merker ikke så mye forskjell på to og tre i hverdagen (vi har tre tette med to år mellom hver). Den største forskjellen for oss ligger i barnepass, da vi kun sender to om gangen på overnatting hos besteforeldre. Så når vi tidligere har hatt to barn og helt barnefri de helgene/feriene de har overnattet hos besteforeldre så sitter vi nå alltid igjen med en av dem😅 og det begrenser jo litt muligheter i forhold til å finne på ting utenfor huset. Hvis vi skal gjøre det må vi arrangere barnepass med besteforeldre på begge sider. Men ellers synes jeg det er helt topp🥰

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker du må forstå din egen kapasitet. Jeg er glad det ble bare en på meg. 

Anonymkode: f666d...5ad

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dere må ha vært tidlig ute som har "tid" til et nytt kull!

Anonymkode: 8dd1f...b5f

Ja, fikk første da vi var 19, og tvillinger da vi var 20😅 

Nå er vi 36, så vi når et kull til om vi vil :) Vi trives fremdeles veldig godt med hverandre, og vi trives godt som foreldre, og vi tenker at det er stusselig med tomt hus fremover. Og med tanke på at alle vennene våre har små barn nå uansett, så er det fint med en ny runde :)

AnonymBruker
Skrevet

Forskjellen på to og treer ganske stor. Hvis man må levere både på skole og to forskjellige avd ligner i barnehage og det samme ved henting går det fort ekstra tid. Man må ha plass til en ekstra i hus og bil og ferier blir ofte dobbelt så dyre for overnatting bl a nå man må ha to rom istedet for et på hotell. Vi hr selv tre barn men valgte etter siste kom at jeg jobbet noe redusert, ansatte vaskehjelp fast en gang i uken og fikk oss au pair i alle årene frem til barna flyttet ut. Det med førte dermed en betydelig kostnad å få det siste barnet.

Anonymkode: c14c7...8f2

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 3, og ser absolutt mange fordeler med 2. jeg ville ikke gått tilbake å hatt bare to for jeg elsker flokken min, men logistikken er mer avansert med 3 stk. merket ikke så mye til det da alle var barnehagebarn, men det er hektisk nå når de er litt eldre. Vi bor et sted uten noe form for kollektivtrafikk og uten fortau så her kan de ikke bare gå eller sykle til treninger. 

Vi har to som er har veldig tett relasjon, og en som er litt utenfor. Dette kan vi ikke styre uansett om en har 2 eller 5. 

huset er kaos. Det er mye liv og røre. Både i form av latter og krangling. 

du må nesten like å miste litt kontrollen med å få en tredje etter min mening😅

Anonymkode: 5ed9c...629

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har to og det blir ikke flere, og er veldig fornøyd med at vi er like mange voksne som barn.

Anonymkode: 330d1...8c0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

har 2 barn å anbefaller 2 uten å ha prøvd å ha 3 🤣

AnonymBruker
Skrevet

To var kjekt det, men 3 ble mer som en flokk. Vi går for en til, da jeg ser for meg at to og to blir best. Bare to er for lite, og med 3 så blir det litt skjevt. Elsker den flokk-følelsen, og de to eldste elsket å få en lillesøster.

Anonymkode: bfed4...ecc

AnonymBruker
Skrevet

Enten to eller fire (pluss). Med to et man en forelder per barn og har mulighet til mye oppfølging. Med fire er man en flokk. Tre er litt verken fugl eller fisk, der det lett blir to mot en eller man føler det er alltid en voksen for lite. 

Anonymkode: df421...929

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...