Gå til innhold

Barn og gaming

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette har tatt av til 1 av våre tre. De to yngste på 6 og 8 sitter så mye de kan de også. Men vår 10 åring bruker all sin tid på å få mere tid til å spille eller se youtube. Får hun nei, blir det roping, nesten uttagering, smelling med dører og gråter. Blir egentlig ikke blid før hun får spilletid igjen. Slik er det nesten hver gang. 

Så i går fikk jeg nok og sa at dette styrer hele livet hennes og sa at det ble en hel uke uten noe tid på tlf og data. Det ble styr uten like, men problemet er at samboer ble drit sur og delvis uenig. Hun mente vi skulle tatt det opp i lag først (greit det) og hatt en mildere tilnerming. i dag har hun gitt barnet tid på tlf og lovet mer tid når barnet har gjort lekser. 

Bør jeg stå på mitt her? 

Anonymkode: 5be0b...e2a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

for det første, så burde dere vært enige om en såpass stor sanksjon. 
Det sagt, så må dere jo støtte hverandre i de avgjørelsene som taes, (selv om man ikke er helt enig selv) om ikke merker jo barnet at dere ikke er på samme bølgelengde.

Anonymkode: c582f...de3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Utfordringen er kanskje at du satte i gang straffen i affekt. Du var høyemosjonell, du «fikk nok». Samboeren din ble høyemosjonell av dine handlinger og handler antakeligvis i effekt selv. 

Snakk med samboeren din, presenter det du tenker er en utfordring (hvor mye plass skjermen tar i livet til barnet) og legg en plan sammen for hvordan hjelpe barnet med denne utfordringen. Først må du sjekke om dere begge opplever dette som en utfordring, og hvis det ikke er tilfellet - være nysgjerrig på hva som gjør at dere opplever det ulikt. Bli enige om plan, følg plan. 

Anonymkode: 50e12...37f

AnonymBruker
Skrevet

Dere må kommunisere med hverandre. Bli enig om regler rundt gaming i sammen. Det er veldig forvirrende for barn når foreldrene ikke er enige. 

Det du først bør gjøre er å gå med på det kona har sakt først. Det er for datteren din skyld. Så snakker du med kona de om veien videre.

Anonymkode: 0408e...574

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Dette har tatt av til 1 av våre tre. De to yngste på 6 og 8 sitter så mye de kan de også. Men vår 10 åring bruker all sin tid på å få mere tid til å spille eller se youtube. Får hun nei, blir det roping, nesten uttagering, smelling med dører og gråter. Blir egentlig ikke blid før hun får spilletid igjen. Slik er det nesten hver gang. 

Så i går fikk jeg nok og sa at dette styrer hele livet hennes og sa at det ble en hel uke uten noe tid på tlf og data. Det ble styr uten like, men problemet er at samboer ble drit sur og delvis uenig. Hun mente vi skulle tatt det opp i lag først (greit det) og hatt en mildere tilnerming. i dag har hun gitt barnet tid på tlf og lovet mer tid når barnet har gjort lekser. 

Bør jeg stå på mitt her? 

Anonymkode: 5be0b...e2a

Men hvorfor har ungen fri tilgang på dette? En 10-åring?? Vi har skjermtid på vår unge, maks 2 timer med spill på telefon så går det ikke å spille mer. YouTube får han ikke ha, det ødelegger hjernen. Og selv om det er hans telefon, får han ikke bruke den uten å spørre om lov først. Unntaket er hvis det ringer selvsagt. Får ikke ha telefonen på rommet om natten. Jeg er så utrolig overrasket over hvor mange som bare gir ungen en telefon uten å styre bruken. Det er hårreisende. 

Anonymkode: 2a0b0...074

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...